  • Data: 2013-08-29 22:23:41
    Temat: Re: RX100
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Rzecze Habeck Colibretto:

    c1f1_o.jpg
    0798_o.jpg
    e2cb_o.jpg
    65a5_o.jpg
    78f5_o.jpg
    ec90_o.jpg
    e4c4_o.jpg
    141b_o.jpg

    > Ciągnąłeś je jakoś, czy tak standardowo szumi?

    Wszystkie są ciągnięte, jednak matryca szumi i tak.

    Moge pokazać nieciągnięte, ale ja tak używam aparatu. Oczywiście w normalnym
    świetle wygląda to zupełnie inaczej. Tu prawie wszędzie było ciemno i
    kontastowo.

    Przy czym ja w ogóle nie odszumiam luminancji.

    > Kurcze duża matryca
    > przecież. Patrząc na zdjęcia Janko Muzykanta z E-PM2 to zupełnie inna
    > klasa. Wiem, że szklarnia jest ważna, ale skupiam się raczej na tym co na
    > matrycy, a nie na ostrości.

    Tylko że E-PM2 ma mniej pikseli i większą matrycę, więc to zrozumiałe. Takie
    patrzenie w 1:1 zaburza obraz całości. Ta matryca odpowiada mniej więcej
    matrycy z D300. Wystarczy zmniejszyć do 12 Mpix. Zdjęć o takiej jakości z
    ręki nie zrobisz żadnym innym kompaktem. Mnie ten szumek luminancji nie
    przeszkadza (zawsze można go jeszcze odszumić) natomiast szum kolorowy jest
    o kilka EV lepszy niż w moim S5Pro, więc to zupełny kosmos. Realnie wadą
    jest dla mnie dynamika w światłach.

    > Trochę mydli poza centrum. Wiem, wiem... złoty środek przy tak małym
    > aparacie. :)

    > Chociażby optyczne.

    Kwestia kompromisu, to taki kit z lustrzanki. Naprawdę dobry obiektyw jest w
    XZ-2, ale tam na krótkim końcu też jest F1.8 i w naprawdę złym świetle
    trzeba naświetlać tak samo, a tamta matryca szumi znacznie bardziej. Więc w
    połowie zdjęć które tu wkleiłem XZ-2 dałby już paćkę.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com