  • Data: 2014-02-24 09:11:02
    Temat: Re: RTC bez zasilania awaryjnego
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Atlantis <m...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:leeu2j$9d2$...@p...wsisiz.edu.pl...

    > W ATmegach to chyba jednak polega na tym, że mamy możliwość taktowania
    > jednego z timerów z dodatkowego kwarcu zegarkowego. W obsłudze
    > przerwania trzeba już samemu inkrementować poszczególne zmienne. Tak
    > więc średnio jest to sprzętowe rozwiązanie...
    Jeżeli zależy Ci na tej ATMEDZE, a chcesz też wlutować RTC,
    to wydaje mi się, że już lepiej wlutować dodatkowo np. 32MX.
    Ja akurat programuje głównie w ASM, ale jeśli kolega używa C,
    to różnica sprowadza się do programatora :-)
    Może się okazać, że po wlutowaniu obu - jeden z nich nie będzie w ogóle
    potrzebny.

    Ten RTCC w 32MX ma to co potrzebujesz, czyli alarm.
    Oprócz tego:
    rok przestępny i to drugie C w słowie RTC oznacza kalandarz.
    Więc jesli Ci nie przeszkadza dodatkowo kalendarz z rokiem przestępnym to
    może się przydać.
    Poniżej wyciąg z karty katalogowej w oryginale.
    S.

    o Provides calendar: Weekday, date, month and
    year
    o Alarm intervals are configurable for half of a
    second, one second, 10 seconds, one minute, 10
    minutes, one hour, one day, one week, one month
    and one year
    o Leap year correction
    o BCD format for smaller firmware overhead
    o Optimized for long-term battery operation
    o Fractional second synchronization
    o User calibration of the clock crystal frequency with
    auto-adjust
    o Calibration range: ?0.66 seconds error per month
    o Calibrates up to 260 ppm of crystal error

    sheet, refer to Section 29. "Real-Time
    Clock and Calendar (RTCC)"
    (DS61125) in the "PIC32 Family
    Reference Manual", which is available
    from the Microchip web site
    (www.microchip.com/PIC32).
    2: Some registers and associated bits
    described in this section may not be
    available on all devices. Refer to
    Section 4.0 "Memory Organization" in
    this data sheet for device-specific register
    and bit information.
    S.