    From: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: RS232 - dziwny błąd
    Date: Wed, 16 Nov 2011 22:43:47 +0100

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jmbsuy1rusc2$.2u62r88feucs.dlg@40tude.net...
    > Wg Twojego przypadku przeklamana bylaby cala transmisja.
    > Watkotworca ma inne objawy.

    Przepraszam Jacku, komu odpisujesz? Ani nie zaznaczyłeś komu, ani nie
    zacytowałeś, a raczej mało kto ma "wróżka" w rubryce zawód wpisane. (a
    przepraszam, po "references" szukać nie będę, nie mam na to czasu ani chęci)
    Domyśliłem się jedynie, że chodzi o mnie. W takim razie odpowiem, choć nie
    powinienem, nie mając pewności, że dotyczy to mnie.

    Skoro są problemy z transmisją, pierwsze co bym zrobił, to sprawdził, czy
    przebieg jest prawidłowy, niezależnie, jaki to problem. Jak ma być dokładnie
    sprawdzone, to nawet mało prawdopodobne "opcje". Zniekształcenie przebiegu
    może być tak minimalne, że zwykle idzie, ale coś czasem kichnie i nie
    pójdzie, zaś, gdy transmisja nie jest zbyt dobrze zabezpieczona (np. jedynie
    zwykła suma CRC, czy wręcz bajt modulo, lub parzystości), łatwo może ulec
    przekłamaniu zarówno blok danych, jak i bajt(y) kontrolny(-e). Kilkakrotnie
    zdarzyło mi sięna Packet-Radio już ze sporawnym przebiegiem, ale za to
    zaszumionym sygnałem, zakłócenie spowodowało przekłamanie pakietu i CRC tak,
    że kontrola to puściła. Akurat wiem, co dokładnie miało przyjść,a jeden znak
    jednak był inny. O tym, że nadawca wysyłał pakiet prawidłowo, wiedziałem z
    podglądu - były pewne problemy - za słaby sygnał i trochę powtórek. Jedna
    okazała się błędna...
    W momencie, gdy jest to np. komenda coś sterująca, to może ją źle wykonać,
    albo w ogóle pójść w maliny.
    Dlatego opisałem swój przypadek ze zniekształconym przebiegiem, aby kolega z
    kłopotem sprawdził też pod tym kątem.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)