  • Data: 2011-11-16 16:23:29
    Temat: Re: RS232 - dziwny błąd
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" napisał w wiadomości grup

    > Zależy przy jakim zegarze. Różnie z tym bywa, ale najczęściej
    > jest tak, że na jeden bit danych musi przypadać minimum x cykli
    > procesora. Poza tym do

    Ale kolega tam nie ma zadnego procesora :-)

    Owszem, poniewaz transmisja jest asynchroniczna i moze sie zaczac w
    dowolnym momencie, potrzebny jest szybki zegar, zeby probkowac czesto
    linie, zareagowac na poczatek bitu startu szybko, odmierzyc pol bitu,
    a potem juz mozna powoli :-)

    >uzyskania danej częstotliwości RS-232 używane są dzielniki i nie
    >każdy zegar się do danej częstotliwości nadaje, ale z tym problemy
    >się zaczynają od okolicy 57600 bodów i wyżej.

    Owszem, moze byc problem z wygenerowaniem odpowiedniej czestotliwosci.
    Ale to nie tylko przy dwoch kodach bedzie sie mylilo.

    J.