  • Data: 2011-09-26 15:46:34
    Temat: Re: RMS szumu i sinusoidy
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie znam teorii - ale tak na zdrowy chlopski rozum to szum naprawde bialy
    > moze miec dowolne napiecie szczytowe.
    > Gdzies tam sie cos przypadkiem skoreluje i wyjdzie pik wysoki ale waski.
    > Innymi slowy - wartosc srednia powinna byc niska.
    >
    > Lepiej bedzie jesli masz jakies ograniczenie czestotliwosciowe pasma tego
    > szumu.
    > A prawdopodobnie calkiem rozsadnie jesli znasz metode generacji tego
    > szumu, albo widzisz na oscyloskopie ze wiekszosc pikow tego szumu miesci
    > sie w jakis granicach.

> [...]

    No oczywiście to jest szum w określonym paśmie (70Hz - 5kHz z grubsza).
    Jego obwiednia jest dobrze określona , i oczywiście jest korelacja pomiędzy
    średnim napięciem a tą obwiednią (do mierzę jak wspomniałem właśnie średnie
    wyprostowane).
    I dobrze, bo właśnie o to chodzi, żeby wykryć w sygnale przekroczenie
    określonego poziomu.

    Stałą czasową układu uśredniającego (czyli de facto RC na wejściu końcowego
    OPAMPa) dobrałem sobie
    tak, żeby mi pasowało, Tyle, że np. jeśli zapodaję analoginczy sygnał
    testowy sinus (o takim samym Vpp, powiedzmy 1kHz) to dostaję na wyjściu
    pomiarowym 2.5V, a "realny" sygnał szumowy daje mi 600mV,
    czyli wychodzi że jakieś 4 x mniej. No ale to jest wynik "miernikowy" i
    chciałbym wiedzieć, jak to się ma do teorii :)

    Oczywiście na razie wszystko odbywa się na poziomie symulacji w LTSpice i
    CM2000 :)
    No ale właśnie tutaj chciałbym uzyskać sensowne parametry...

    Dalej to idzie na MCU, więc chcę mieś poziom pomiaru możliwie dobrze
    dopasowany do ADC, ale
    wolałbym wiedzieć jak to "wyliczyć" zamiast dobierać "na oko" wzmocnienie w
    torze.