  • Data: 2018-08-08 15:36:57
    Temat: Re: RFID czy cos..
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 08 Aug 2018 06:18:13 -0700, sczygiel wrote:
    > Jak ciebie przekladanie plyt na polce przerasta to ja nie widze sensu
    > kontynuowac dysputy. Bo zalozenie ze sie samo pouklada albo ujawni gdzie
    > lezy jest z gory skazane na niepowodzenie.
    > A przynajmniej nie bez solidnej zmieniarki z napedem i pojemnoscia tych
    > setek/tysiecy plyt.

    Bo ja wiem, umiem wyobrazić sobie mechanizm przy którym nie trzeba
    niczego ręcznie sortować.

    Jakiś długi regał na CD, poziomy lub pionowy, płyty wsuwa się przodem.
    Każda płyta ma na krawędzi unikatowy kod kreskowy. Za regałem jeździ
    wózek który jednym przejazdem jest w stanie zeskanować całość kolekcji, i
    raportuje listę pozycji komputerowi. Komputer zapamiętuje w ten sposób
    uzyskaną listę do jakiejś małej bazy danych. Człowiek odpytuje bazę via
    interfejs web, a komputer odpowiada "tak, widziałem tą płytę, jest w
    regale nr 3 na pozycji 73". Ewentualnie zapala diodę obok tej pozycji,
    lub podświetla dany slot.

    Płytę wyciągasz, odsłuchujesz, oglądasz, obmacujesz czy jaką tam inną
    masturbację uprawiasz, a potem odkładasz w jakikolwiek wolny slot na
    regale. Komputer skanuje ponownie bibliotekę od tyłu i odświeża listę
    pozycji w bazie.

    Da się? Da się. Ale tanio nie będzie.

    Niestety nie rozwiązuje to problemu wrednych dzieci które wyciągają płyty
    z pudełek i wkładają do innych... Albo pakują po 3 płyty do pudełka. Ale
    i na to znam sposoby. Mechaniczne.

    Mateusz