    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: RAW - dwa pytania
    Date: Wed, 14 Jul 2010 15:53:22 +0200

    Roger from Cracow pisze:
    > po moich doświadczeniach, które mogą być już nieaktualne. Na pewno
    > 50D oraz 550D się do tego nie nadają. Szumy się strasznie namnażają
    > po ciągnięciu zdjęcia za uszy w cieniach. Po prostu na co dzień pracuje
    > na sprzęcie klasy 5D teraz 5D II i tam matryce pozwalają na robienie
    > prawie cudów. Robie zdjęcia usługowo zatem mam bardzo krytyczne
    > podejście do tych aspektów.

    Co do nowego 5D, nie mogę tego potwierdzić w 100%, ale skłaniam się, że
    to także legenda, bo w przypadku starej piątki mowa o druzgoczącej
    dynamice w stosunku do cropów była bają z palca wyssaną. Owszem, na
    wyższych iso dynamika była wyższa niż analogiczna z cropów (i to był
    jeden z powodów stosowania piątki na ślubach), lecz piątka w stosunku do
    20D czy nawet 300D nie oferowała wyraźnie większej dynamiki na iso natywnym.

    Po samplach z 5DII widzę, że użyteczna dynamika jest niewiele większa od
    550D (znowu oczywiście na natywnym iso)

    FF bierze się za subtelność detali, ostrość, detaliczność na wyższych
    iso, kontrolę go, ale szukanie tam większej dynamiki nie ma sensu. Od
    tego jest świętej pamięci Fuj, a teraz Nikon i Sony (A900 ma lepszą
    dynamikę użyteczną od wszystkich Canonów).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl