  • Data: 2012-12-21 19:58:55
    Temat: Re: RASPBERRY-PI dostępny w Farnell
    Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-21 17:57:58 +0100, Mario <M...@...pl> said:

    > Nie wiem czy pamiętasz, ale taki na przykład IBM PC to miał obraz w
    > trybie znakowym i nie miał w ogóle karty dźwiękowej. Chciałeś mieć
    > lepszą grafikę to kupowałeś Herculesa. Do dźwięku kupowałeś Sound
    > Blastera albo robiłeś klona Covoxa. W tym przejawiało się jego General
    > Purpose a nie w pakowaniu czego popadnie na pokład.

    Jeśli masz na myśli aż tak odległe czasy - były inne technologie, i
    inna ich cena. To był główny powód oszczędzania na cechach. Teraz to
    wszystko zeszło z pułapem kosztów znacznie w dół. Chociaż nadal
    księgowy rządzi, może nawet bardziej ;)
    Natomiast CLI lubię nadal, czasem nawet bardziej niż rozmaite inne
    okienkowe GUI.

    > Masz coś w miarę taniego, otwartego na rozszerzenia. Po jakimś czasie
    > widać co można dołożyć na pokład a co będzie funkcjonować jako
    > rozszerzenie.

    Jest to prawda. Jednakże w dobie gdy dajemy już w standardzie rozmaite
    nowoczesne zaawansowane cechy, porty, karty pamięci, jakże to
    rezygnować z tak prostego czegoś jak rtc?, które przyjęło się już od
    lat jako podstawowa rzecz w konstrukcjach uC.

    > Owszem było wtedy sporo znacznie bardziej kompletnych komputerów jak
    > Atari, Commodore czy Spectrum ale właśnie prostota i otwartość PC
    > okazały się zaletą.

    Zaletą okazało się pozwolenie na klonowanie, któro przykryło inne wady.

    --
    DJ