  • Data: 2012-12-22 14:09:08
    Temat: Re: RASPBERRY-PI dostępny w Farnell
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22 Dec 2012 11:55:43 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Też nie. Jeśli coś z pierwszej oferty IBM można było nazwać wersją dla
    > ubogich, to właśnie konfigurację z CGA. To taka karta do wszystkiego,
    > czyli do niczego. Literki widać bardzo marnie, a grafika byle jaka.

    Hm, juz nie pamietam ... ale tryb tekstowy byl chyba niezly.
    A graficzny ... w owym czasie lepszy nie byl dostepny za te pieniadze.

    > W Polsce widać to było jeszcze wyraźniej, bo karta CGA ograniczała wsad
    > dewizowy -- sprzedawano ją z polskiej produkcji monitorem zrobionym
    > z telwizora turystycznego (monochromatyczny, najczęściej zielony).

    Eee, chyba odwrotnie, na tym literki byly czytelne, w odroznieniu od
    kolorowego monitora niskiej klasy z duza maska.

    > Producent sobie założył, ze biznas (czyli nie ci ubodzy) potrzebuje
    > trybu tekstowego, a jak kto chce grafiki, to niech se sam robi.

    No chyba nie, bo MDA szybko wypadlo z oferty, CGA jednak bylo, a powstala
    tez EGA, i wkrotce VGA.

    > No i różni robili -- na przykład Hercules, pomyślany tak by nie trzeba
    > było kupować monitora, bo pasował ten od MDA. Hercules szybko wyparł
    > MDA, więc wybór między jednym a drugim długo się nie uchował.

    No ale IBM nigdy go nie oferowal, ani nie wspieral :-)

    Zreszta grafika mono ... taki sobie pomysl.

    > A dla
    > bogatych (bardzo bogatych) niemal od samego początku istnienia pecetów
    > był na przykład Matrox ze swoimi kartami i monitorami.

    A to nie wiem ... ale chyba sie musial pecet troche przebic przez rynek,
    zeby wzbudzic zainteresowanie.

    J.