  • 1. Data: 2010-08-24 20:11:32
    Temat: RAM dla laptopa
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1.
    w laptopie sa dwie mozliwosci dla RAM: 2x256 MB, albo 1x512 - w co jest
    sensowniej/wydajniej póść? [pomijam aspekt cenowy]

    2.
    pisują w sieci, ze dosc czesto zdarza sie, że pamiec PC133 pojdzie w
    laptopie ze 100 MHz, trzeba sprawdzic - ale jesli juz zadziała, to czego
    złego z powodu tej sredniej kompatybilnosci nalezy sie spodziewac?

  • 2. Data: 2010-08-24 22:42:45
    Temat: Re: RAM dla laptopa
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Tue, 24 Aug 2010 22:11:32 +0200, 1634Racine wrote:

    > 1.
    > w laptopie sa dwie mozliwosci dla RAM: 2x256 MB, albo 1x512 - w co jest
    > sensowniej/wydajniej póść? [pomijam aspekt cenowy]

    A jakie parametry modułów ?

> [...]
    > laptopie ze 100 MHz, trzeba sprawdzic - ale jesli juz zadziała, to czego
    > złego z powodu tej sredniej kompatybilnosci nalezy sie spodziewac?

    Gdzie tutaj jest średnia kompatybilność ? Jak coś zadziała to jest
    kompatybilne.

    --
    Mar.

  • 3. Data: 2010-08-25 08:12:16
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > pisują w sieci, ze dosc czesto zdarza sie, że pamiec PC133 pojdzie w
    > laptopie ze 100 MHz, trzeba sprawdzic

    Jeśli w laptopie masz 100 MHz to pamięci 133 na 99% pójdą bez problemu.

    --
    Azarien

  • 4. Data: 2010-08-25 13:33:29
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    IMHO musiałbyś testy porobić.
    Tak czy inaczej jeśli zdecydujesz się na 2 × 256 to kup IDENTYCZNE moduły.

    -----

  • 5. Data: 2010-08-25 15:41:13
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> wrote in message
    > IMHO musiałbyś testy porobić.
    > Tak czy inaczej jeśli zdecydujesz się na 2 × 256 to kup IDENTYCZNE moduły.

    Gdyz poniewaz?

  • 6. Data: 2010-08-25 18:32:44
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    kamil in news:i53dir$nj2$1@inews.gazeta.pl
    > "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> wrote in message
    > Gdyz poniewaz?

    tez slyszalem o takiej zasadzie,ale wyparowala mi z glowy argumentacja "za".
    Więc jaka jest - także dopytam.

  • 7. Data: 2010-08-25 18:51:15
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    MAR in news:1ep9no40mnzeo.yke1ucisctvs.dlg@40tude.net
    > A jakie parametry modułów ?

    nie mam pod reka tego laptopa [b.stary!],slabo pamietam,co dokladnie w nim
    ramowego tkwi;
    ale zaryzykuje: 2x128; zdaje sie, że infineon i micron; jeden modul na 125
    MHz, drugi na 100 MHZ, o ile z spd pamietam, to
    3-3-3-7 oraz 2-2-2-5.

    I chodzi o prosty wist bez subtelnosci - sumaryczne i dotychczasowe 300 mega
    z kawalkiem zamienic minimalnym kosztem na 512+60 (wlasnej),czyli 576 mega.
    Jakos tak.

    Chociaz ten lap. powinien miec sdramy pc100 14 pinowe (o ile pamietam) -
    usiluje zainstalowac pc133
    [moze zaskocza], bowiem,jak powszechnie jest wiadomym, sa o wiele tansze od
    sdram pc100,a ten lap. potrzebuje moze i wielu rzeczy,ale z pewnoscia nie
    ramu drozszego niz on sam :)

    Pytanie tylko:
    lepiej dwa moduly, czy jeden=512 MB? Na wiejski rozum, to dwa, bo jak jeden
    kon padnie, drugi pociagnie,ale czy to jest prawdziwa prawda dla ramu?

  • 8. Data: 2010-08-26 01:06:00
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:i53ona$22m$3@inews.gazeta.pl
    [...........]
    > Chociaz ten lap. powinien miec sdramy pc100 14 pinowe

    czyli 144-pinowe.

  • 9. Data: 2010-08-28 10:22:07
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Gdyz poniewaz?

    Gdyż ponieważ inaczej z różnych tajemniczych powodów mogą nie zadziałać. A
    wtedy ci się sprzedawca/producent może wypiąć twierdząc, że mieszania
    pamięci z innymi nie wspiera.

    --
    Azarien

  • 10. Data: 2010-08-31 09:07:46
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> wrote in message

    > Gdyż ponieważ inaczej z różnych tajemniczych powodów mogą nie zadziałać. A
    > wtedy ci się sprzedawca/producent może wypiąć twierdząc, że mieszania
    > pamięci z innymi nie wspiera.

    Juz nieraz dokladalem po 256 go 512-tu i rozne inne kombinacje, zazwyczaj z
    pierwsza lepsza pamiecia kupiona na aukcji i nigdy jeszcze nie bylo
    problemow. Powtarzasz urban legend tylko.

    Pozdrawiam
    Kamil