    From: Michał Bień <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: RAM czy grafika ?
    Date: Wed, 19 May 2010 20:48:47 +0200

    W dniu 2010-05-19 20:14, Tosiek pisze:

    > Witam
    > Mam taki zestaw:
    > AMD Athlon 64 X2 2000 MHz

    Czyli całkiem OK. Po przesiadce na Phenoma II z DDR3 nie widzę
    specialnej specjalnej różnicy w codziennej pracy pomiędzy A64 X2 2500
    MHz, a PII 3500 MHz, z tym że ja miałem wcześniej 2 GB RAM, teraz 4 GB.
    Przy jej rozsądnej ilości rzędu 2 GB już większą różniccę odczuje się
    przy zmianie dysku systemowego z talerzy 250 na 500 GB/talerz )choćby
    samsungi F1->F3).

    > na płycie Gigabyte GA-M61VME-S2,
    > ze zintegrowaną kartą NVIDIA GeForce 6100 nForce 400 (256 MB),
    > 2 x 500 MB RAMu czyli zapełnione gniazda.

    RAM, RAM i jeszcze raz RAM. Z tego marnego 1 GB jeszcze 256 MB
    zarezerwowane jest na pamięć graficzną. IMHO spokojenie wystarczyłoby
    64-128 MB przydzielić - na GF6100 i tak grać nie będziesz.

    > Chodzi wszystko z XP prof. aż miło.
    > No dobrze nie pisałbym gdyby było cacy.
    >
    > Jak doładowałem Corelowi PP plik ponad 20 MB a w tle był otwarty drugi
    > 10 MB, to zaczęło się ślimaczyć odświeżanie przy skalowaniu i przejściu
    > na drugi plik. Otwarcie takiego pliku to ok. pół minuty.

    Trudno się dziwić.

    > Nie jestem mocny w sprzęcie ale wygląda na mało pamięci na karcie
    > graficznej lub RAMu.

    Zdecydowanie RAM. Zresztą karta graiczna i tak przydziela sobie pamięć
    graficzną kosztem RAM.

    > Karta zintegrowana, gniazda RAMu zajęte. No i co ja mam z tym zrobić.

    Dlatego właśnie nie trawię mody na microATX w normalnych desktopach, a
    nie bareone. PRzy normalnym fullATX z 4 slotami na pamięć
    idealne do WinXP byłoby dokupienie 2x1GB RAM, łącznie miałbyś 3 GB.

    > Prosiłbym o umiarkowaną finansowo radę, ponieważ takie prace nie
    > wykonuję często i nie chcę inwestować a tylko usprawnić.

    Kup 2x 1 GB RAM, a te 2x 512 MB sprzedaj potem.
    Ceny nowych DDR2 nie są teraz zbyt zachęcające, rozejrzyj się trochę po
    znajmoych - może ktoś przesiada się na platformę na DDR3 i w rozsądnych
    pieniądzach sprzeda typowy zestaw 2x 1 GB DDR2. Pamięć to nie części
    mechaniczne, praktycznie sama z siebie się nie psuje od używania.
    IMHO nie ma co za dużo inwestować w tą platformę ze względu na niezbyt
    przyszłościową mobo.

    > Dobrze by było gdyby ktoś był w stanie wskazać głównego winowajcę, RAM
    > czy karta.

    Po raz piąty - RAM.

    /MB