  • 41. Data: 2013-03-27 13:48:35
    Temat: Re: RAM czy SSD
    Od: marfi <marfi>

    W dniu 2013-03-27 13:25, Marek pisze:

    > Przypuszczam, że zarżniesz SSD szybko. W ciągu pół roku zajechałem 2 SSD
    > mając dużo RAMu (OCZ i Samsung 840 Pro, Intel się trzyma póki co). Ktoś
    > tu na forum robił urządzenia monitorujące z zapisem na SSD - większość
    > padła po paru miesiącach. Może uda Ci się namierzyć wątek.

    Jak w Twoim przypadku wyglądała obsługa gwarancyjna?
    Wiem, że Samsung uzależnia ją od ilości zapisanych danych na dysku.
    Jakiej ilości nie napisali...

    --
    marfi

  • 42. Data: 2013-03-27 15:12:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-27 13:48, marfi pisze:

    > Jak w Twoim przypadku wyglądała obsługa gwarancyjna?
    > Wiem, że Samsung uzależnia ją od ilości zapisanych danych na dysku.
    > Jakiej ilości nie napisali...

    Pod Windows w ciągu 3 miesięcy nie zdążyłem wyrobić normy więc nie
    dowiedziałem się o istniejących limitach. Skąd o tym wiesz? W/g
    polskiego prawa mam na niego 2 lata gwarancji a w/g producenta - 3. Tak
    więc przez 2 lata mam gwarancję niezależną od używania. Po tym okresie
    mają prawo wybrzydzać.

    Oba dyski zostały sprawdzone i jeden w ciągu kilku dni zwrócony (OCZ)
    jako sprawny - bo znikanie z niego danych nie jest usterką jak się
    dowiedziałem. Drugi wymieniony na nowy.

    Marek

  • 43. Data: 2013-03-27 15:27:06
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marek nabazgrał(a):

> [...]
    > prawa mam na niego 2 lata gwarancji a w/g producenta - 3. Tak więc przez 2
    > lata mam gwarancję niezależną od używania. Po tym okresie mają prawo

    Według polskiego prawa masz na niego ZERO gwarancji, gwarancja jest prawą
    dobrowolną i jeśli zprzedawca do to masz jak nie da to nie masz, nie
    wprowadzaj ludzi w błąd.

  • 44. Data: 2013-03-27 15:31:58
    Od: marfi <marfi>

    W dniu 2013-03-27 15:12, Marek pisze:

    > Pod Windows w ciągu 3 miesięcy nie zdążyłem wyrobić normy więc nie
    > dowiedziałem się o istniejących limitach. Skąd o tym wiesz?

    Z informacji dołączonej do dysku:

    "SAMSUNG gwarantuje pierwotnemu użytkownikowi końcowemu lub nabywcy tego
    Produktu (,,Użytkownik"),
    że z zastrzeżeniem sytuacji określonych w postanowieniach niniejszego
    dokumentu produkt będzie wolny
    od istotnych wad, w tym wad jakości wykonania, przez (i) pięć lat w
    przypadku serii 840 PRO i trzy lata w
    przypadku serii 840 albo (ii) okres upływający z dniem, w którym łączna
    liczba bajtów zapisanych na dysku
    SSD przekroczyła limit ewentualnie określony w udostępnianym przez
    Samsung oprogramowaniu Magician
    (zastosowanie ma okres krótszy). "

    --
    marfi

  • 45. Data: 2013-03-27 19:36:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-27 15:27, Chris pisze:

    > Według polskiego prawa masz na niego ZERO gwarancji, gwarancja jest
    > prawą dobrowolną i jeśli zprzedawca do to masz jak nie da to nie masz,
    > nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    Rany! Ależ się przyczepił to nieistotnego wyrażenia.
    Czy nazwiesz to rękojmią czy gwarancją nie ma to znaczenia gdyż skutek
    jest ten sam - mają naprawić. Gwarancja nie może być "gorsza" niż
    rękojmia. Skoro w ramach rękojmi można naprawiać sprzęt w ciągu 24
    miesięcy to gwarancja może jedynie wydłużyć a nie skrócić ten okres.
    Więc takie Twoje pierdzielenie nie ma sensu i zakrawa na trollowanie.
    Nie jesteśmy na forum dla prawników a ja nim nie jestem. Intencja mojego
    przekazu jest niezmieniona - są 2 lata na naprawę dla klienta
    indywidualnego.

    Marek

  • 46. Data: 2013-03-27 19:58:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@s...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > Nie jesteśmy na forum dla prawników a ja nim nie jestem. Intencja mojego
    > przekazu jest niezmieniona - są 2 lata na naprawę dla klienta

    Ale zalezy tez od opisu urządzenia.
    Jeżeli w pisie jest że urządzenie działa bezproblemowo do zapisy XXX bajtów
    to powyżej tej ilości nie możemy reklamować z tytułu niezgodnosci z umowa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 47. Data: 2013-03-27 20:47:18
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-27 19:58, Budzik pisze:

    > Ale zalezy tez od opisu urządzenia.
    > Jeżeli w pisie jest że urządzenie działa bezproblemowo do zapisy XXX bajtów
    > to powyżej tej ilości nie możemy reklamować z tytułu niezgodnosci z umowa.

    Trzeba by się wgryźć w przepisy. Zapewne jest to jakoś uregulowane aby
    nie dochodziło do przekrętów, że rękojmia jest 2 lata pod warunkiem, że
    urządzenie nie zostanie nawet rozpakowane.

    Szczerze mówiąc - nie chce mi się tego dochodzić. Jednakże jeśli ktoś z
    Was jest oblatany w temacie, to chętnie poczytam aby wiedzieć kiedyś w
    przyszłości jak reagować w konfliktowych sytuacjach. Póki co zazwyczaj
    dostaję gwarancję na okres 2 lub więcej lat na elektronikę więc nie
    miałem pretekstu do wgłębiania się w zagadnienie.

    Marek

  • 48. Data: 2013-03-27 22:36:29
    Od: marfi <marfi>

    W dniu 2013-03-27 15:31, marfi pisze:

> [...]
    > liczba bajtów zapisanych na dysku
    > SSD przekroczyła limit ewentualnie określony w udostępnianym przez

    Co jest?
    Nikt nie wystąpi w obronie dysków SSD?

    --
    marfi

  • 49. Data: 2013-03-27 22:59:12
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-27 19:36, Marek pisze:

    > Rany! Ależ się przyczepił to nieistotnego wyrażenia.
    > Czy nazwiesz to rękojmią czy gwarancją nie ma to znaczenia

    Kolejna osoba dla której gwarancja, rękojmia, ustawowa zgodność z umową
    - wszystko jedno. Nie myślałeś by przy takiej postawie zacząć pracę w
    biurze legislacyjnym sejmu, bo jak patrzę na potworki od jakiegoś czasu
    tam produkowane, to chyba mają takie właśnie podejście.

    --
    /MB

  • 50. Data: 2013-03-27 23:09:49
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

> [...]

    > to powyżej tej ilości nie możemy reklamować z tytułu niezgodnosci z umowa.

    To nie tak. W trybie ustawowym urządzenie ma być zgodne z umową, tzn.
    nadawać się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany -
    w przypadku dysku ma on przez te 2 lata nadawać się do zapisu i odczytu
    niezależnie od ilości cykli (bo podstawową cechą dysku jest
    przechowywanie danych i ich zapis/odczyt). Przez dodatkowe zastrzeżenia
    sprzedawca nie może ograniczyć tych uprawnień, może je tylko rozszerzyć.
    Cały sens ochrony ustawowej polega właśnie na tym, by nie można było
    sprzedawać dysków, które wysiadają po pół roku i zapisanych kilkuset
    GB danych, a jak żywotność NAND flash będzie skracała się w obecnym
    tempie niedługo mogłoby być to normą.
    Te wszystkie zapisy o ilości danych są skuteczne tylko w trybie
    reklamacji gwarancyjnej w okresie 3-5 lat w zależności czy to 840 zwykły
    czy PRO - to coś ekstra poza odpowiedzialnością ustawową tu gwarant
    może stosować różne ograniczenia odpowiedzialności.

    --
    /MB