  • 1. Data: 2013-03-25 10:58:44
    Temat: RAM czy SSD
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jako ze moj komp Athlon 3000 to już prehistoria - postanowiłem się
    przesiąśc na coś nowszego - c2d.
    Musze jednak kupić RAM bo mam w nim tylko 1GB.
    2x 2GB kosztuje około 230zł.

    Lepiej wydać 230zł na RAM czy moze zostawić 1GB, kupić SSD i ustawić na nim
    SWAP i postawić system?

    Co da lepszy efekt?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 2. Data: 2013-03-25 11:44:00
    Temat: Re: RAM czy SSD
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2013 10:58, Budzik pisze:

    > Lepiej wydać 230zł na RAM czy moze zostawić 1GB, kupić SSD i ustawić na nim
    > SWAP i postawić system?

    SWAP na flashowym SSD? Padnie błyskawicznie!

  • 3. Data: 2013-03-25 11:54:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Mar 2013 09:58:44 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Co da lepszy efekt?

    Zależy do czego kompa używasz.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2013-03-25 12:16:33
    Od: marfi <marfi>

    W dniu 2013-03-25 11:44, Andrzej Lawa pisze:

    > SWAP na flashowym SSD? Padnie błyskawicznie!

    Masz jakieś praktyczne doświadczenia z konkretnymi dyskami?

    --
    marfi

  • 5. Data: 2013-03-25 12:31:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2013 12:16, marfi pisze:

    > Masz jakieś praktyczne doświadczenia z konkretnymi dyskami?

    Tu chodzi wyłącznie o zasadę działania pliku/partycji wymiany oraz
    pamięci FlashEPROM.

  • 6. Data: 2013-03-25 12:37:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Zależy do czego kompa używasz.

    Do bardzo standardowych działań.
    Obecnie mam 2Gb ramu ale jak widze ramożernośc aplikacji to...
    Przykładowo:
    GG - dwie instancje po 300 MB każda
    Opera - 600 MB
    Firefox - kolejne 200

  • 7. Data: 2013-03-25 12:39:44
    Od: marfi <marfi>

    W dniu 2013-03-25 12:31, Andrzej Lawa pisze:

    > Tu chodzi wyłącznie o zasadę działania pliku/partycji wymiany oraz
    > pamięci FlashEPROM.

    A mnie chodzi o konkrety...

    --
    marfi

  • 8. Data: 2013-03-25 12:50:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_EEPROM#Memory_wea

  • 9. Data: 2013-03-25 13:02:10
    Od: marfi <marfi>

    W dniu 2013-03-25 12:50, Andrzej Lawa pisze:

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_EEPROM#Memory_wea

    Nie pisze tam ile to jest: "błyskawicznie".
    Masz jakieś praktyczne doświadczenia? Chodzi o dzień, miesiąc, rok,
    10 lat czy cokolwiek.

    --
    marfi

  • 10. Data: 2013-03-25 14:07:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2013 13:02, marfi pisze:

    > Nie pisze tam ile to jest: "błyskawicznie".

    Rozważ "pisze" oraz "jest napisane".

    > Masz jakieś praktyczne doświadczenia? Chodzi o dzień, miesiąc, rok,
    > 10 lat czy cokolwiek.

    Sprawdź, jak swap miele danymi. I policz sobie.

    Ludziom w pół roku padają dyski przechowujące zwykłe dane. To ile gorzej
    będzie z plikiem/dyskiem wirtualnej pamięci DYNAMICZNEJ.