  • Data: 2017-12-09 21:45:36
    Temat: Re: RAID5
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-12-08 o 02:38, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w
    > wiadomości news:5a29289b$0$15210$65785112@news.neostrada.pl...

    > Hmm... na HBCD są jakieś programiki do Toshiby chyba... Ale ci nie
    > powiem, bo sam rzadko sprawdzam dysk takimi narzędziami, częściej
    > ogólnymi, choć jak trzeba...?

    Do Toshiby? Owszem, i nie tylko. I chyba wszystkie do dysków takich że
    już szanse na ich spotkanie są raczej niewielkie. Chyba że w komputerach
    oddawanych do ponownego recyklingu :)

    > Ja właśnie naprawiłem płytę główną do dużej maszyny i przy pomiarach
    > wyszło mi, że... kondzioły te są łączone w baterie, równolegle, hmm...
    > to moglem lepiej poszykać mocniejszych i na większe napięcie, było by na
    > dłużej. Ale... z tychże pomiarów (upewniałem się, że nie zwarłem
    > niczego, jest czysto) wyszło mi, że zrównoleglone są 1800/6.3V, oraz
    > 820/2.5V... ki diabeł? Ale już za dnia zrobię, wykończyło to mnie i

    Hmmm... np równolegle 10u i 0.1u? Poza tym między nimi może być np kawał
    ferrytu albo coś takiego.

    > serce znów mówi uważaj... Nie chcę ryzykować pospiesznego podłączania, a
    > później szpitala, zwłaszcza, że trochę cieżarów będę musiał przemachać.

    No to lepiej uważaj - trochę jeszcze ciekawych rzeczy może się wydarzyć,
    a tak przegapisz :P

> [...]
    > użytkownika (nie wiem, czy obecne NT mają jeszcze tę właściwość).
    > Jednak, jeśli do takiego zaznaczenia dochodzi, dysk często jest już
    > zakleszczony na "write error" i zaznaczenie nie następuje, bo dysk już
    > jest w stanie ocipiałym, nie reaguje na komendy, bądź na wszystkie
    > zwraca "write error". Choćby to był jedyny błąd na dysku (logika dysku
    > nie zawsze go realokuje, nawet jak ma gdzie), a reszta sektorów była w
    > stanie móc intensywnie pracować przez najbliższe 10 lat. Jedyną metodą
    > jest ręczne zaznaczenie BADa, co przy NTFS nie jest trywialne.

    No tak, teraz jak jest problematyczny firmware to się nowy ładuje do
    dysku i już.

    Pozdrawiam

    DD