  • 61. Data: 2009-07-26 17:00:26
    Temat: Re: RAID - fajne, ale.. wkurza!
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > 1) Nie używam antywirusów aktywnych (i też z wyjątkami: na
    > niektórych mam zainstalowane AVG). Od czasu do czasu
    > zapuszczam antywirusa pasywnego, żeby przeskanował cały
    > dysk i system.

    Też tak robię.

    > 2) Zaporę sieciową mam jak najbardziej włączoną, bo jest ona
    > nie tyle narzędziem zabezpieczającym, co umożliwiającym
    > kontrolę nad tym, jaka usługa jest dostępna w sieci, a
    > jaka nie.

    W tym przypadku mam pod ręką podgląd w Process Explorer i w każdej chwili
    mogę dany proces ubić.

    --
    animka

  • 62. Data: 2009-07-26 20:02:48
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > W tym przypadku mam pod ręką podgląd w Process Explorer i w każdej chwili
    > mogę dany proces ubić.

    W tym przypadku zazwyczaj juz jest za pozno, poniewaz twoje hasla z poczty,
    przegladarki, MSN, cookies i sporo innych juz wyladowaly w internecie. Nie
    wspominajac o liscie kontaktow, emailach z twojego komputera wyslanych do
    ilustam osob (w zaleznosci, jak szybko sie zorientujesz - od kilkuset do
    kilkuset tysiecy). Mozesz tez byc juz przyporzadkowana do konkretnej farmy
    sluzacej niecnym celom.

    Nie dalej jak w czwartek na jednym z komputerow znalazlem (zupelnie przez
    przypadek) programik, ktory kradnie dane. Robil to w sposob dosc jawny -
    utworzyl sobie kilka plikow z jawnie wpisanymi haslami. Wywalil sie wlasnie
    na firewallu, ktory nie przepuscil do wyslania (przynajmniej tak mi sie
    wydaje, bo nie znalazlem sladow wysylki). Niemniej jednak profilaktycznie
    zaproponowalem zmiane 40 hasel wymienionych w tych plikach :)

    Dla zainteresowanych (moze ktos pomoze w znalezieniu tego wirusa):
    - jest on podobny do tego (takie pliki sie pojawiaja na dysku C):
    http://www.threatexpert.com/report.aspx?md5=5d877344
    7449d7f6514f35b47460e9b3
    - tworzy plik Dr-_____x.exe na dysku C: (ten plik wywalil mi blad out of
    range, przez co w ogole sie zorientowalem, ze cos jest nie tak)
    - tworzy plik 1.bat, ktory wylacza firewalla, wyrejestrowuje i kasuje
    wszystkie znane sobie antywirusy.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 63. Data: 2009-07-26 20:31:42
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Michal AKA Miki pisze:

> [...]
    > kilkuset tysiecy). Mozesz tez byc juz przyporzadkowana do konkretnej farmy

    Nie korzystam z IE i outłuka.

> [...]
    > wydaje, bo nie znalazlem sladow wysylki). Niemniej jednak profilaktycznie
    > zaproponowalem zmiane 40 hasel wymienionych w tych plikach :)

    Opera by do tego nie dopuściła.

    --
    animka

  • 64. Data: 2009-07-27 22:44:31
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    > Nie korzystam z IE i outłuka.

    Nie ma to wiekszego znaczenia, bo i tak wtedy juz jestes w botnecie.

    > Opera by do tego nie dopuściła.

    zobacz na te linki:
    http://my.opera.com/Tamil/blog/view-saved-passwords-
    in-wand
    http://opera-password-recovery-master.rixler-softwar
    e.qarchive.org/
    http://www.passcape.com/opera_password_recovery.htm

    Skoro da sie wyciagnac haslo, to znaczy, ze to tylko kwestia czasu i
    popularnosci przegladarki, zeby ktos sie nia zainteresowal...
    I zeby daleko nie szukac:
    http://www.esecurityplanet.com/alerts/article.php/36
    68836/330-LdpinchAAI-a-Password-Stealer-Type-Trojan.
    htm

    Pozdrawiam
    Michal

  • 65. Data: 2009-07-27 22:58:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Michal AKA Miki pisze:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma to wiekszego znaczenia, bo i tak wtedy juz jestes w botnecie.

    Nie szkodzi. System NetBios przez TPC mam wyłączony. Swojego komputera
    ludziom z mojego osiedla, sieci nie pokazuję, w sumie nikomu.

> [...]
    > I zeby daleko nie szukac:
    > http://www.esecurityplanet.com/alerts/article.php/36
    68836/330-LdpinchAAI-a-Password-Stealer-Type-Trojan.

    Nie będę tego czytała, bo nie chcę sobie "oczu łamać". Linków do po polsku
    nie masz?
    Tak czy siak Opera najpierw wyrzuca komunikat, a jak chcesz to sobie
    wejdziesz, albo Opera nie uruchomi strony.
    Kiedyś wirus był na stronach Onetu. Opera wyrzucała komunikaty, ale ja
    topornie jednak wlazłam na stronę i potem komputerkowi leczyłam wirusa.

    --
    animka

  • 66. Data: 2009-07-27 23:09:46
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Animka pisze:

    > Nie szkodzi. System NetBios przez TPC mam wyłączony.

    Literówka. Miało być: TCP.

    --
    animka

  • 67. Data: 2009-07-28 20:12:43
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    > Nie szkodzi. System NetBios przez TPC mam wyłączony. Swojego komputera
    > ludziom z mojego osiedla, sieci nie pokazuję, w sumie nikomu.

    NetBios i botnet nie maja ze soba nic wspolnego...
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Botnet_(bezpiecze%C5%84
    stwo_komputerowe)
    Nie musisz komukolwiek sieci pokazywac, wystarczy twoja aktywnosc w
    internecie (poczta, www, komunikator, jakies aktualizacje programow itp) na
    zle zabezpieczonym komputerze lub uzywanie programow z dziurami,
    stanowiacych cel atakow hackerow.

    > Nie będę tego czytała, bo nie chcę sobie "oczu łamać". Linków do po polsku
    > nie masz?
    po polsku tez mam linka :)
    http://www.google.pl

    > Tak czy siak Opera najpierw wyrzuca komunikat, a jak chcesz to sobie
    > wejdziesz, albo Opera nie uruchomi strony.

    Oczywiscie.. jesli tylko to przejdzie przez program Opery... Czy to opera,
    czy inny program - skladuje on gdzies te hasla (w plikach baz danych,
    plikach ini, rejestrach itp) - to kwestia wlamania sie do tej lokalizacji i
    zdekodowania hasla... Nie ma najmniejszego znaczenia, czy sam program to
    kontroluje...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 68. Data: 2009-07-28 22:51:31
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Michal AKA Miki pisze:

    > po polsku tez mam linka :)
    > http://www.google.pl

    Nie musze szukać. Jestem na bieżąco informowana jaki robak w sieciach
    grasuje, kto okradł konta bankowe itd.itd.

> [...]
    > zdekodowania hasla... Nie ma najmniejszego znaczenia, czy sam program to

    Nie trzymam haseł ani ciasteczek na dysku. Moje konta bankowe w internecie
    mają dobre zabezpieczenia.
    Nie włażę na strony internetowe tam gdzie popadnie. Okienka żadne nie
    wyskakują, bo w Operze toto zablokowane.
    Amen.

    --
    animka

  • 69. Data: 2009-07-30 20:55:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Animka wrote:

    > Nie musze szukać. Jestem na bieżąco informowana jaki robak w sieciach
    > grasuje, kto okradł konta bankowe itd.itd.

    bosko....

    > Nie trzymam haseł ani ciasteczek na dysku. Moje konta bankowe w
    > internecie mają dobre zabezpieczenia.
    > Nie włażę na strony internetowe tam gdzie popadnie. Okienka żadne nie
    > wyskakują, bo w Operze toto zablokowane.

    tja...