  • Data: 2011-07-31 23:45:54
    Temat: Re: RAID 5 a pad dysku.
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 31.07.2011 Rafał Łukawski <r...@l...pl> napisał/a:

    > Nie ma sensu wszelkich scenariuszy awaryjnych wrzucac do jednego worka.
    > inne kryteria przyjmiemy w firmie 2 osobowej, inne z w firmie z 1000
    > serwerów.

    Przy czym stawianie półproduktów też IMO nie ma sesnsu, co mi da mirror
    kiedy poleci cała maszyna czy kontroler itd. I ilość pracowników tu ma
    raczej małe znaczenie. Liczy się potrzeba ciągłości dostępności usługi -
    np prosty email, czy pracują 2 osoby czy 1000 to raczej brak maila będzie
    takim samym problemem. Jak lepiej kupić np 2 słabsze maszyny zamiast 1
    i tak 2 dyski i zrobić email na HA, koszt podobny, a dostępność pełna.
    Jak mirorować to wszystko, a nie półśrodkiem.

    > raid 5 zabezpieczy przed awaria dysku (tylko i wylacznie), zaalarmuje i
    > da czas na jego wymiane. To teoria, z wielu zrodel slychac, ze częstszą
    > przyczyną awarii są karty raid (kontrolery), więc tu tez trzeba to
    > odpowiednio rozdzielic. Poza tym IMHO w zastosowaniach SOHO zdecydowanie
    > lepszy jest software-raid (nie pseudo-intel raid z plyty, tylko wprost z
    > systemu operacyjnego). Dyski mozna powpinac do zupelnie niezaleznych
    > kontrolerow roznych firm i raid bez problemu sie zmontuje.

    Póki serwerem nie jest windows, bo tam soft raid chyba nie działa, a w
    boocie to już chyba w ogóle.