  • Data: 2011-07-22 19:03:32
    Temat: Re: RAID 5 a pad dysku.
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2011-07-22, o godz. 20:31:21
    Padre <P...@n...net> napisał(a):

    > Tego jakoś użytkownicy nie biorą pod uwagę, swego czasu pracowałem
    > jako informatyk w banku, pod moja opieka znajdował się serwer
    > zawierający absurdalnie drogi sprzętowy kontroler Raid 5 który w
    > pewnym momencie zaczął zmieniac pojedyncze bity w plikach baz danych.

    Ja znam przypadek uczelni prywatnej mającej w nazwie "informatykę" w
    Warszawie która trzymała dane studentów i pracowników (dane osobowe,
    oceny, dane finansowe etc.) na macierzy w której posypał się kontroler
    i dane stały się niedostępne. Pożar w burdelu bo okazało się że
    "informatycy" mają backup sprzed 5-6 miesięcy i to tylko części danych.
    Zarobiłem niezłą kasę na odzysku ;-) Inna sprawa że jak spojrzałem na
    ich "infrastrukturę" i "zabezpieczenia" to włosy mi stanęły dęba że
    można coś takiego zrobić. Np. wystarczyło zamiast adresu ich większości
    serwisów wpisać z sieci wewnętrznej adres IP i dostawało się do
    zawartości serwera. Bazy danych miały hasła typu "admin", "password",
    "skró? nazwy szkoły". Nie trzeba było audytu - zgrałem testowo via ich
    publiczny hotspot zawartość jednego serwera wraz ze zrzutem baz danych
    i tysiącami zeskanowanych dokumentów studentów i pracowników. Płyty
    dostał "rektor" - załatali serwis. Ten jeden. Reszta była nadal
    dostępna. Nadal uczą "informatyki" - w tym sieci i bezpieczeństwa
    systemów...

    Zdrówko