  • 31. Data: 2006-08-27 09:43:10
    Temat: Re: Quo vadis Noestrado ???
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Sun, 27 Aug 2006 08:21:13 +0200, użyszkodnik "Lee"
    <l...@p...onet.pl> napisał:

    > Kiedyś, jeszcze jakeś 5-6 lat temu kiedy nie było łącz ADSL prawie
    > wszystkie sieci osiedlowe działały naprawdę dobrze, a to dlatego że

    ....nieliczne działające wtedy p2p współżyły kulturalnie z innymi
    aplikacjami, wiara nie wymagała żeby za 40zł/mies płynnie oglądać
    filmy online, stopień zaśmiecenia eteru urządzeniami do bezprzewodowej
    transmisji danych oscylował w granicach zera, administratorami
    osiedlówek byli ludzie których napędzał do pracy entuzjazm i cheć
    zapewnienia sobie samemu stałego netu a nie komercyjne firmy których
    celem jest łojenie na sieciach kasy

    > zabierali się za to głównie ludzie mający pojęcie o tym co robią, z reguły z
    > wykształceniem informatycznym, mający doświadczenie w temacie. Sieci były
    > powpinane w łącza symetryczne które dawało się gdzieś tam od kogoś
    > załatwiać, najczęściej po liniach dzierżawionych TPSA. Potem przyszła era

    filtrów obcinających pasma na dzierżawkach, nowych,jedlolitych (czyli
    sporo wyższych) cen za w/w i wszyscy chętni na budowanie sieci zaczęli
    się wynosić w kierunku taniejących urzadzeń radiowych działających w
    paśmie wolnym

  • 32. Data: 2006-08-27 09:54:42
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sun, 27 Aug 2006 08:21:13 +0200, Lee napisał(a):

> [...]
    > wszystkie sieci osiedlowe działały naprawdę dobrze, a to dlatego że
    > zabierali się za to głównie ludzie mający pojęcie o tym co robią, z reguły z
    5-6 lat temu byly radiowki, w moim mialym miasteczku tak wlasnie mialem
    pierwszego stalego neta, bylo to w czasach gdy tpsa jeszcze chyba nie miala
    neostrady, a jedynie sdi. Odziwo wtedy smigalo to jak nalezy wyciagalem
    80kilobajtow/s co w tamtych czasach bylo wrecz szokujace, tyle ze pozniej
    zaczal sie tak zwany standart, czyli wpinanie ilu wlezie+50% i codzienne
    awarie. Efekt tego byl ze w ciagu jednego miesiaca z uslug tego dostawcy
    zrezygnowalo kilkanascie osob biorac wlasnie neostrady i idsle. Do dzis
    nikt nawet nie mysli o ich zmianie na cokolwiek, po prostu komfort ich
    uzywania jest to niebo a ziemia.

    --
    stopczyk

  • 33. Data: 2006-08-27 09:58:47
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sat, 26 Aug 2006 21:47:34 +0200, Tomek Kruk napisał(a):

    > dlaczego tak sądzisz Przyjacielu ???
    > Chce Pan UKE aby ftp sprzedawała neo bez telefonu no to będzie go
    > sprzedawała, na takie okazje ten cennik sobie wisi :>
    bo ten cennik wisi tam od x lat i nikt sie nim nie przejmuje bo trwa
    permanentna promocja :>

    --
    stopczyk

  • 34. Data: 2006-08-27 10:04:32
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Sun, 27 Aug 2006 11:30:36 +0200, użyszkodnik Mateo <m...@i...pl>
    napisał:

    > i wlasnie stad sie potem bierze opinia ze osiedowki dzialaj nedznie

    opinia się bierze z niestabilności łącz w osiedlówkach czyli że raz
    działa a raz nie działa

    jak ja mam do wyboru wpakować kase w sprzęt do (roz)budowy sieci żeby
    działała stabilnie * a w wielokrotnie przepłacone symetryczne
    łacze,celem zadowolenia pięciu ludzi którzy chcą dzielić się kolekcją
    warezu z całym światem a i tak bedą narzekać że im wolno to wole to
    pierwsze, bo sensowne symetryki w mojej okolicy to będą jak je sobie
    sam dociągne

    * - stabilne działanie sieci - klient o dowlnej porze własza komputer
    i ma działające łacze

  • 35. Data: 2006-08-27 10:39:51
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Tomek Kruk napisał(a):

    > opinia się bierze z niestabilności łącz w osiedlówkach czyli że raz
    > działa a raz nie działa

    a moim zdaniem z tego ze np. skype'a sie uzywac nie da

    juz mienely czasy jak internet byl wykorzystywany w wiekszosci do
    ogladania stron i sciagania filmow

    a co do P2P - sam uzywam np do sciagania najnowszych wersji slackware'a

    --
    Mateo

  • 36. Data: 2006-08-27 10:41:48
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Sun, 27 Aug 2006 11:58:47 +0200, użyszkodnik Marian Stopa
    <s...@p...home.pl> napisał:

    > bo ten cennik wisi tam od x lat i nikt sie nim nie przejmuje bo trwa
    > permanentna promocja :>

    chciałes powiedzieć nikt nie kupi neostrady według w/w cennika ale
    cennik sobie wisi
    a po co wisi ???
    poczytaj regulamin permanentnej promocji, część traktującą o karach to
    będziesz wiedział po co w/w cennik sobie tam wisi :>

  • 37. Data: 2006-08-27 10:49:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@i...pl> napisal(a):
    > a co do P2P - sam uzywam np do sciagania najnowszych wersji slackware'a

    O tempora... A to nie łatwiej zassać z FTP, jak to się od piętnastu
    lat robi na całym świecie?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 38. Data: 2006-08-27 10:57:38
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Sun, 27 Aug 2006 12:39:51 +0200, użyszkodnik Mateo <m...@i...pl>
    napisał:

    > a moim zdaniem z tego ze np. skype'a sie uzywac nie da

    poważnie ???
    pacz, a ja na w/w osiedlówce używam skype-a, moi szkodnicy używają
    skype-a i nie spotkałem się z narzekaniem

    > juz mienely czasy jak internet byl wykorzystywany w wiekszosci do
    > ogladania stron i sciagania filmow

    a do czego teraz się go wykorzystuje ???

    > a co do P2P - sam uzywam np do sciagania najnowszych wersji slackware'a

    ktoś kiedyś pisał o używaniu samolotów do transportu węga
    da się tylko po co skoro można prościej

  • 39. Data: 2006-08-27 12:07:51
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Marian Stopa <s...@p...home.pl> wrote:

> [...]
    > neostrady, a jedynie sdi. Odziwo wtedy smigalo to jak nalezy wyciagalem
    > 80kilobajtow/s co w tamtych czasach bylo wrecz szokujace,

    Nic dziwnego, 80kilobajtow/s na SDI jest szokujące nawet teraz.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 40. Data: 2006-08-28 20:55:29
    Od: "spit" <s...@g...pl>

    Mateo <m...@i...pl> napisał(a):

    > a moim zdaniem z tego ze np. skype'a sie uzywac nie da

    ..jak ktos z adminow nie wie jak zapanowac nad skype uzywajac iptables -p
    udp -m lenght...plus znakowanie i nadanie odpowiednich priorytetow lub
    wrzucenie na osobne lacze, to sie nie ma co dziwic.

    pozdro