  • 11. Data: 2006-08-25 19:36:42
    Temat: Re: Quo vadis Noestrado ???
    Od: Pink <P...@W...op.pl>

    Dnia 2006-08-25, o godzinie 20:27:27, użytkownik *Marcin Gontarz*
    napisał(a) w wiadomości: <news:ecnf2p$o4t$1@news.lublin.pl>

    > na prowincji malo kogo stac ..

    Abonentów Neostrady jest obecnie około 1 500 000, pewnie spora ich część
    mieszka właśnie na prowincji.
    Na pewno część z nich przeniosłaby się do *normalnej* konkurencji, gdyby
    tylko mogła.

    > sa pewne koszta utrzymania sieci jesli siec idzie in minus
    > to chyba proste ze nikt nie bedzie na tym tracil

    Jak jest konkurencja to i cena jest niższa, innej możliwości nie ma.

    > nie byl bym tego taki pewien

    A ja tak. W małym mieście masz do wyboru:

    1. Internet po kablu z osiedlówki, która ma iDSL podzielony na
    kilkadziesiąt, albo i więcej osób.
    2. Internet z podobnej konkurencyjnej osiedlówki, tylko że po WiFi.
    3. Neostrada.

    Spróbuj kiedyś w takim osiedlowym kołchozie skorzystać w godzinach szczytu
    ze Skype'a lub z innej usługi, która wymaga ciągłego przepływu danych, to
    się przekonasz o czym piszę.

    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że zdarzają się sieci osiedlowe porządnie
    administrowane i z szybkimi symetrycznymi łączami, ale takich jest
    zdecydowana mniejszość.

    Pink

  • 12. Data: 2006-08-25 19:47:07
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Fri, 25 Aug 2006 20:00:36 +0200, użyszkodnik Marian Stopa
    <s...@p...home.pl> napisał:

    > mysle ze za 3 lata dalej bedzie go stac na placenie 60zl misiecznie.

    jakie 60 ???
    a obowiązkowy abonament przynajmiej standardowy to pies ???
    chyba nie wierzysz w bajki o neostradzie bez abonamentu telefonicznego
    dla obecnie złapanych na 3 letnie lojalki ???

    > jak narazie takie bajery oferuje tylko neostrada, a kierunek przechodzenia
    > klientow w wiekszosci przypadkow jest wlasnie odwrotny, czyli od
    > konkurencji do tpsa.
    > Nie zapomnij ze od dobrobytu ludziom sie "w dupach przewraca", teraz nie
    > wystarczy powiedziec internet za 40zl/msc, trzeba zapewnic odpowiednia
    > jakosc zeby to przetrwalo.

    a gdzie neostrada oferuje Internet za 40zł/mies ???

    jesli idziemy tym torem to tylko czekać na oferte Internetu w
    osiedlówkach 1 megabit za 19.99zł,9.99zł czy 1zł miesięcznie przez
    cały okres trwania stuletniej lojalki i obowiązkowym pakietem 60 minut
    w telefonii IP za 50zł co da nam w sumie 69.99zł,59.99zł czy 51zl do
    zapłacenia o czym, jak i o trzyminutowym naliczaniu połaczeń
    lokalnych, oczywiście w reklamie taktownie nie wspominamy.
    Jest taniej ???

  • 13. Data: 2006-08-25 20:15:47
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Pink napisał:

    > Oczywiście zdaję sobie sprawę, że zdarzają się sieci osiedlowe porządnie
    > administrowane i z szybkimi symetrycznymi łączami, ale takich jest
    > zdecydowana mniejszość.

    Jest mniejszość, bo nikomu(*) nie przyszło do głowy, żeby zbudować model
    biznesowy do prowadzenia takiego interesu. Jeśli nie ma ofert na łącza,
    które przy sensownym poziomie nadsubskrybcji(**) mozna sprzedać kilkuset
    uzytkownikom, to potem mamy rzeźby w stylu kawałek symetryka plus dopalacz
    do WWW na dslach.

    (*) Nikomu =! mnie. W 2 lata z haczykiem zbudowałem biznes bazujący między
    innymi na bardzo dobrej ofercie dla klienta pod nazwą sieć osiedlowa. Po
    półtora roku od startu zacząłem zarabiać.

    (**) sensowny poziom nadsubskrycji w sieci osiedlowej to IMO to max 6-8
    razy.

    --
    TOM AS33868
    Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,

  • 14. Data: 2006-08-26 09:29:27
    Od: Borg <b...@b...lan>

    Tomasz Śląski <t...@s...pl> wrote in

    > (**) sensowny poziom nadsubskrycji w sieci osiedlowej to IMO to max 6-8
    > razy.
    Narazie... i tak p2p zabije wszystko... Jedyny sens jaki widze na dzien
    dzisiejszy to wprowdzanie limitow.. ale sensownych.. np 50GB/mies
    Co daje srednio 154Kbit ruchu liczac 24/7.. A client dostaje np
    lacze 1Mbit.. Normalnemu ludkowi to wystarczy..
    A ssacz niech placi.. np 4x.. bo jest wymagajacym klientem.
    Tylko znajac zycie.. to sie nie sprawdzi..

  • 15. Data: 2006-08-26 10:01:49
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Fri, 25 Aug 2006 21:47:07 +0200, Tomek Kruk napisał(a):

    > jakie 60 ???
    > a obowiązkowy abonament przynajmiej standardowy to pies ???
    > chyba nie wierzysz w bajki o neostradzie bez abonamentu telefonicznego
    > dla obecnie złapanych na 3 letnie lojalki ???
    abonament chyba nie jest juz obowiazkowy, pozatym wiekszosc i tak uzywa
    stacjonarnego.

    > a gdzie neostrada oferuje Internet za 40zł/mies ???
    biorac lojalke na 3 lata wychodzi srednio po 46zl miesiecznie.

    jakos nie widac takich ofert.

    --
    stopczyk

  • 16. Data: 2006-08-26 11:56:20
    Od: Pink <P...@W...op.pl>

    Dnia 2006-08-26, o godzinie 12:01:49, użytkownik *Marian Stopa* napisał(a)
    w wiadomości: <news:65q4ckfl7wlf.uq4lq0rkidzi$.dlg@40tude.net>

    > abonament chyba nie jest juz obowiazkowy, pozatym wiekszosc i tak uzywa
    > stacjonarnego.

    Nadal jest obowiązkowy, dopiero od przyszłego roku będzie można wziąć Neo
    bez telefonu.

    Pink

  • 17. Data: 2006-08-26 13:19:20
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Pink napisał:

    > Nadal jest obowiązkowy, dopiero od przyszłego roku będzie można wziąć Neo
    > bez telefonu.

    Śmiem twierdzić, że wątpię, a jesli nawet, to cena neostrady bez telefonu
    będzie podobna albo wyższa niz ta z telefonem i lojalką - po coś w końcu
    istnieje bazowy-nie-promocyjny cennik neostrady - vide
    http://www.tp.pl/b/binaries/PL/neostrada_tp_cennik_3
    65108841.pdf

    Ale ja to tylko truskawki z cukrem.

  • 18. Data: 2006-08-26 13:25:53
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Pink napisał:

    > Nadal jest obowiązkowy, dopiero od przyszłego roku będzie można wziąć Neo
    > bez telefonu.

    Jeśli nawet, to cena neostrady bez telefonu będzie wyższa niz ta z telefonem

  • 19. Data: 2006-08-26 16:48:04
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "Pink" <P...@W...op.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Od lat mówi się, że lada moment pojawi się konkurencja.
    > I co z tego wynika? Jak na razie dokładnie nic, szczególnie na prowincji!

    Nie tylko na prowincji - srodek Warszawy, ul.Andersa. Do wyboru jest
    Neostrada albo Neostrada. Absolutnie nic wiecej. Nawet kablowki.

    the.one

    --
    Forum Legionowo

  • 20. Data: 2006-08-26 17:51:06
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sat, 26 Aug 2006 15:25:53 +0200, Tomasz Śląski napisał(a):

> [...]
    > i lojalką - po coś w końcu istnieje bazowy-nie-promocyjny cennik neostrady -
    to cos jest kompletnie nieaktualne, cenowo i ofertowo ze tak powiem.

    --
    stopczyk