-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pytanie teoretyczne
Date: Mon, 19 Jun 2017 10:57:56 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 32
Message-ID: <oi83mk$2om$1@usenet.news.interia.pl>
References: <oi60k8$1a8$1@node1.news.atman.pl>
<4...@4...com>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1497862676 2838 83.15.205.22 (19 Jun 2017 08:57:56
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Jun 2017 08:57:56 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <4...@4...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2607965
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-06-19 o 09:31, r...@k...pl pisze:
> Sun, 18 Jun 2017 15:53:05 +0200, w <oi60k8$1a8$1@node1.news.atman.pl>, "miumiu"
> <a...@b...pl> napisał(-a):
>
>> Co jest bardziej ekonomiczne :
>> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
>> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
>> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
>
> Nawet nie trzeba zgadywać -- był taki test na TVN Turbo w tym programie K2 (czy
> jakoś tak).
> 1. Na tempomacie -- spalił najwięcej.
> 2. "Ręcznie" -- spalił mniej.
> 3. "Ręcznie v2" -- spalił najmniej.
>
> Nie pamiętam dokładnie czym różniły się pkt 2 i 3, AFAIR w tym ostatnim
> kierowca rozpędzał się przed górą, aby jak najmniej dodawać gazu przy wnoszeniu
> się, a z góry hamował silnikiem.
>
I tak zalecały stare podręczniki - jak to już ktoś tu pisał.
Prosty test można zrobić dysponując rowerem z przerzutkami lub biegami i
odpowiednim terenem - wykorzystuje się energię kinetyczną, rozpędzając
się w miarę możliwości jadąc z górki, aby - jadąc pod kolejne
wzniesienie - niewiele już "dopędzać". Wtedy człowiek najmniej się męczy.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.17 11:47 RadoslawF
- 19.06.17 12:15 007
- 19.06.17 12:36 J.F.
- 19.06.17 13:50 s...@g...com
- 19.06.17 14:14 RadoslawF
- 19.06.17 17:59 re
- 19.06.17 18:26 J.F.
- 19.06.17 19:14 Przemyslaw P.
- 19.06.17 19:24 J.F.
- 19.06.17 20:30 Przemyslaw P.
- 19.06.17 21:06 Shrek
- 19.06.17 21:40 J.F.
- 19.06.17 21:39 r...@k...pl
- 19.06.17 21:47 Przemyslaw P.
- 19.06.17 22:11 Mateusz Bogusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=