-
Data: 2017-06-19 12:36:33
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oi60k8$1a8$...@n...news.atman.pl...
>Co jest bardziej ekonomiczne :
>1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
>2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
>3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
Mnie nie pytac, bo mnie auta jakos duzo pala :-)
Od Klodzka do Barda kiedys bylem w stanie przejechac w trybie 1, ale
potem samochodow przybylo, fotoradar postawili, i teraz trzeba tryb
4 - tak, jak ten przed toba, bo przeciez nie przeskoczysz.
>Oobiście wydaje mi się że pierwsze co sugeruje teoria odwróconej
>cykloidy.
>Doswiadczenie takie mozna zobaczyc w tym filmiku :
>https://www.youtube.com/watch?v=BiC_XWpaL14
On nic nie tlumaczy.
Natomiast wracajac do teorii.
a) im wieksza predkosc, tym wieksze straty na oporze powietrza. Im
wolniej, tym oszczedniej.
b) silnik benzynowy ma swoja funkcje sprawnosci, diesel zreszta tez,
tylko troche inna.
Sprawnosc benzyniaka spada przy pedale gazu ledwo wcisnietym.
Czyli chwilowe rozpedzanie z pedalem wcisnietym gleboko (ale nie
do oporu) ma sens. Niezaleznie od tego czy z gorki czy pod.
W polaczeniu jednak z pkt a) wychodzi, ze lepiej pod gore
rozpedzac.
c) rozumiem, ze o takiej gorze mowimy, ze auto na luzie sie i tak
rozpedza ... moj dieselek na luzie pali ok 0.9-1.2l/h, tak twierdzi
komputer.
co przy predkosci np 90 daje 1.0-1.3l/100km.
Hamujac silnikiem pali jednak zero.
Ale ... na luzie to paliwo idzie na pokonanie oporow silnika z
obrotami 850. Na biegu jednak tych obrotow wiecej ... to chyba i
straty wieksze.
Teoretycznie moglbym jeszcze zgasic silnik ale przeciez tego nie
robie.
d) a potem sie okaze, ze koszt wymiany sprzegla i skrzyni, lub remontu
silnika przekroczyl oszczednosci na paliwie :-)
e) a i tak nie pojedziesz tak jak chcesz, tylko tak jak ten przed toba
:-)
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.17 13:50 s...@g...com
- 19.06.17 14:14 RadoslawF
- 19.06.17 17:59 re
- 19.06.17 18:26 J.F.
- 19.06.17 19:14 Przemyslaw P.
- 19.06.17 19:24 J.F.
- 19.06.17 20:30 Przemyslaw P.
- 19.06.17 21:06 Shrek
- 19.06.17 21:40 J.F.
- 19.06.17 21:39 r...@k...pl
- 19.06.17 21:47 Przemyslaw P.
- 19.06.17 22:11 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:16 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:21 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:28 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-31 Duńskie precedensy w sprawie odsprzedawania terytoriów USA [Wyspy Dziewicze (1917)]
- 2025-01-31 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-31 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-31 kupujmy części
- 2025-01-30 pogromca ksiezy
- 2025-01-30 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-30 Czy WYNIESIENIE UE-posła Brauna z sali obrad UE-parlamentu stanowiło naruszenie jego immunitetu i godności?
- 2025-01-30 drukarka potrzebna
- 2025-01-30 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=