    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pytanie o technikę wykonania zdjęcia
    Date: Mon, 15 Apr 2013 15:30:44 +0200
    <kk8lpn$u2$2@node1.news.atman.pl> <kk8q4o$cn6$1@node2.news.atman.pl>
    <kk8qkl$67e$1@node1.news.atman.pl> <kk92n6$ekl$1@node1.news.atman.pl>
    <kk942q$g0e$1@node1.news.atman.pl> <kk96ii$21e$1@news.task.gda.pl>
    <kk9hij$tme$2@node1.news.atman.pl> <kka753$snu$1@news.task.gda.pl>
    <kkbfpm$qhh$1@node1.news.atman.pl> <kkbh0i$fcv$1@news.task.gda.pl>
    <kkbmae$1n4$1@node1.news.atman.pl>
    <516978f5$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkchkk$uuu$1@node1.news.atman.pl> <kkcmsv$laq$1@news.task.gda.pl>
    <kkdtdg$9j1$1@node1.news.atman.pl> <kkgbpa$4l2$1@news.task.gda.pl>
    <kkgj3t$2kk$1@node1.news.atman.pl> <kkgqi0$j58$1@news.task.gda.pl>

    W dniu 2013-04-15 14:07, trolling tone pisze:

    > Chciałem kiedyś zatrolować na p.r.a i wymyśliłem najbardziej kretyński
    > (jak mi się wydawało) wynalazek tj. mrożone kable. Dobrze, ze mam odruch
    > sprawdzania w guglu :)

    Żartujesz ? :-D Chodziło Ci o głośnikowe? Jest już coś takiego???? :-D

    > Co do oddania
    > rozmieszczenia źródeł w przestrzeni, to jeśli dobrze znasz typowe
    > schematy orkiestry, będziesz to "słyszał" nawet jednym uchem.

    Widziałem (co prawda nie słyszałem efektów) technikę nagrywania
    wielokanałowego orkiestry polegającą na nie tylko oddaniu akustyki sali
    ale również mikrofony rozmieszczono wśród muzyków. Od strony
    przestrzennej z pewnością można by uzyskać efekt niedostępny z widowni -
    mogło to by być ciekawe. Choć z drugiej strony miałem pewne wątpliwości
    co do sensu tej operacji. W końcu instrument z bliska (nawet jeśli
    mikrofony były na wysokich statywach) brzmi inaczej. Jednakże sądzę, że
    techniki tego typu mogą uatrakcyjnić odbiór. Podobnie jak z fotografią:
    zwykła rzecz sfotografowana niezwykle pobudza wyobraźnię.

    > Przez
    > analogię - patrzysz na zwykłą fotkę znanych, widzianych wielokrotnie
    > wcześniej obiektów i Twój biologiczny CPU rozkminia wzajemne relacje
    > przestrzenne, nie potrzebujesz fotki 3D. To odnośnie przykładu starego
    > profesora.

    Tak, zgadza się. Niesamowita to "maszyna". Najbardziej jest to
    zauważalne gdy pozbawimy mózg dopływu "standardowych" informacji. Mega
    ciekawym doznaniem były zajęcia w komorze bezechowej. Siada cała
    percepcja słuchu przy braku pogłosu / rewerberacji :-) Dopiero wtedy
    zdajemy sobie sprawę jak wiele informacji nasz mózg przetwarza aby
    budować wyobrażenie przestrzeni.

    Marek