    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pytanie o technikę wykonania zdjęcia
    Date: Fri, 12 Apr 2013 11:17:39 +0200

    W dniu 2013-04-12 10:58, JD pisze:

    > Najprawdopodobniej szop, co nie znaczy,
    > że samym światłem się nie da tego osiągnąć.
    > Światła sceny muszą się zmieścić w pojemności tonalnej matrycy
    > a czerń i ciemne cienie muszą wyjść poza zakres rejestracji.

    No właśnie i w tym problem. Rozumiem, że w Szopie można pogłębić cienie
    ale jeśli te jabłka leżą na czymś czarnym, to wydaje mi się, ze trudno o
    materiał / technikę, która spowodowałaby niewidoczność tej czerni.
    Zawsze materiał ma jakąś strukturę i trochę światła wyjdzie.
    Hipotetycznie można ustawić przy samym jabłku źródło światła tak aby
    średnica jabłka stanowiła odległość na której spadek jasności tego
    światła będzie znaczący. Ale raczej nie tędy droga, jak mi się wydaje.

    Marek