  • Data: 2010-11-08 08:50:24
    Temat: Re: Pytanie o sens stosowania SSD
    Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-08 07:27, Tomasz Bątor pisze:

    > Właśnie w takich przypadkach SSD pokaże swoją przewagę.

    Hmmm... no to chyba będę musiał zaryzykować :-)

    > Praca biurowa =
    > obciążony system (antywirus, firewall, najróżnieszego rodzaju dodatki -
    > wszystko jeździ po dystku non-stop). Nie mogę się doczekać, kiedy w mojej
    > firmie wreszcie ktoś wpadnie na pomysł takiego upgrade, czasem muszę czekać
    > kilka minut na otwarcie parumegowego .doca.

    Właśnie takie opinie słyszałem i właśnie one zadziałały ... w drugą
    stronę niż intencja jaką miałeś pisząc to. A dlaczego? Otóż
    przeprowadziłem próbę otwarcia kilku plików *.doc. Miały one 17,12 i 10M
    i otwierały się może pół sekundy do sekundy. Z jednej strony faktycznie
    antywirus cały czas coś robi, z drugiej - duży plik doc to dostęp
    sekwencyjny właśnie. Przypuszczam, że to zły materiał do wykazywania
    przewagi SSD. Szkoda, że nie ma wypożyczalni SSD przed podjęciem decyzji
    o zakupie :-)

    > Nie mam statystyk, mogę się tylko podpierać logiką i doświadczeniem. A te
    > podpowiadają, że to transfery sekwencyjne mają tylko pomiarowe znaczenie.

    Ok,sam podobnie spekuluję jednakże szukałem potwierdzenia u kogoś jeszcze.

    > Nie. W przeciągu wielu lat miałem HDD z transferem od 20 MB/s do 100 MB/s i
    > zawsze problem z systemem był taki sam - jeżdzenia po dysku nie da się
    > wyeliminować. Dopiero SSD rozwiązał problem.

    Może krótkie wyjaśnienie mojej pewnej nieufności w stosunku do SSD.
    Jakiś czas temu przesiadłem się też z takiego dysku jaki opisujesz na
    inny lecz również HDD (SSD były zbyt drogie) no i różnica była większa
    niż zauważalna - jeśli nie powiedzieć "drastyczna". Mówię o odczuwalnym
    komforcie pracy na sprzęcie - pomiary to tylko potwierdziły. No i w
    związku z tym zastanawiam się czy przesiadka na SSD w takich
    okolicznościach też wywoła moje "wow".

    > Obawiam się, że o tym będziesz mógł się się przekonać jedynie empirycznie,

    No właśnie - pewnie tylko to pozostaje ...

    Oczywiście filtruję wiadomości :-)

    Dziękuję za informacje.