eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetPytanie o sens stosowania SSDRe: Pytanie o sens stosowania SSD
  • Data: 2010-11-09 00:44:06
    Temat: Re: Pytanie o sens stosowania SSD
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "BartekK" ib8gna$p9g$...@m...internetia.pl

    > popracujesz. To tak jak z jazdą benzyna/diesel-z-turbo - kto nie jeździł
    współczesnym dieslem to mówi "a mój golf ma 100 koni i
    > jedzie jak dziki, a ten diesel to ma tylko 80 i będzie mułowaty" - a jak się
    przejedzie to nie liczba KM a moment cieszy kierowcę,
    > i tego się cyframi nie przetłumaczy...

    Chodzi Ci o ten moment, ;) w którym turbodiesel dostaje chwilowego przyrostu
    momentu obrotowego? Moment obrotowy jest stosownie przekładany :) skrzynią
    biegów i przekładnią główną oraz wielkością nieokrągłych (bo opony uginają
    się pod ciężarem samochodu -- równoważonym ciśnieniem wewnątrz opon) kół. :)

    Ważny jest nie tyle maksymalny moment siły (zwany momentem obrotowym) dawany
    przez silnik, co szybkość jego (maksymalnego -- lub choćby po prostu stosunkowo
    dużego) uzyskania. Turbodiesle potrafią znienacka zwiększyć ów moment szybciej
    niż wolnossące diesle sprzed ćwiartki wieku czy silniki benzynowe.

    Zaś do szybkiej jazdy potrzeba: małych oporów toczenia kół i reszty elementów
    napędu samochodu; małych oporów powietrza; dużej mocy silnika... :)

    Im większa szybkość obrotowa, tym większa moc (aż do wypadnięcia silnika z możliwości
    synchronizacji -- wszystkie elementy mają swoje opóźnienia, swoje bezwładności itp.
    cechy/przypadłości świata rzeczywistego, więc nie można zwiększać szybkości obrotowej
    w nieskończoność) zaś maksymalny moment to sprawa czasami konkretnych obrotów (słaby
    silnik) lub dużej rozpiętości obrotowej (tak zwana płaska charakterystyka momentu
    obrotowego, czyli silnik dobry pod tym względem) więc tak naprawdę ważny jest nie
    tyle moment maksymalny co obie charakterystyki danego silnika (mocy i momentu) oraz
    szybkość wchodzenia na dobre obroty. :)

    --
    ^ 750 ks 749 ^c 440 ko
    438
    | 740 r.17 . 2930 01 739 F|l 430 .s
    . 427
    | 730 16 18 . . . 31 .03 729 E|i 420 617 19 . 24
    . 02 . 413
    P|l 720 ęł VVDD24 . 27 04 719 V|t 410 rł 18 22
    .27 . 30 .01 .04 405
    E|/ 710 gu VVVV . . 709 |r 400 ęu 20 .
    .26 29 31 03 05 403
    F|m 700 op *1920* 2223**2526 *28 02 *05 680 1|y 390 gp *23
    25 *28 393

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: