  • Data: 2012-08-14 10:24:03
    Temat: Re: Pytanie o roaming
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kenjiro" napisał w wiadomości
    >jutro lecę do Egiptu, chciałbym w roamingu użyć telefonu tylko do
    >napisania i odebrania maili. Nie udało mi się znaleźć konkretnej
    >informacji o cenie pakietów w roamingu, ale np. mam info, że MMS
    >kosztuje 3,43 zł/100 kB.
    >Czy można zatem założyć, że 100 kB maila będzie też tyle kosztować?

    Czesto w cenniku jest dopisek "osobno za dane odbierane i wysylane".
    Czyli wyslales np 50kB, odebrales samych potwierdzen przy protokole
    5kB, a zaplacisz za 200kB, zakladajac ze taryfikacja jest za kazde
    rozpoczete 100kB.

    >Ile może "ważyć" taki dłuższy mail, oczywiście bez załączników?

    Dluzszy mail to chyba widzisz ile - linijka powiedzmy 70 znakow, 100
    linijek, 7kB.
    8kB jak z duza iloscia polskich literek.
    Wiecej jak sie uprzesz wysylac w HTML. Znacznie wiecej jak sie uprzesz
    napisac w Wordzie.
    Jeszcze wiecej jak dorzucisz pare fotek, po 1MB kazda :-)

    Dodatkowo program moze sprawdzic poczte, a nawet sciagnac. I dodatkowe
    dziesiatki KB leca.

    J.