  • 1. Data: 2012-08-13 23:44:15
    Temat: Pytanie o roaming
    Od: Kenjiro <k...@s...pl>

    Witam,

    jutro lecę do Egiptu, chciałbym w roamingu użyć telefonu tylko do
    napisania i odebrania maili. Nie udało mi się znaleźć konkretnej
    informacji o cenie pakietów w roamingu, ale np. mam info, że MMS
    kosztuje 3,43 zł/100 kB.
    Czy można zatem założyć, że 100 kB maila będzie też tyle kosztować?
    Ile może "ważyć" taki dłuższy mail, oczywiście bez załączników?

    Dzięki!

  • 2. Data: 2012-08-14 01:50:17
    Temat: Re: Pytanie o roaming
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kenjiro" <k...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > Czy można zatem założyć, że 100 kB maila będzie też tyle kosztować?
    > Ile może "ważyć" taki dłuższy mail, oczywiście bez załączników?

    A nie wolałbyś sobie na miejscu kupić starter egipskiej
    Vodafone i surfować lokalnie zamiast na roamingu?
    http://www.vodafone.com.eg

  • 3. Data: 2012-08-14 02:01:00
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 13.08.2012 23:44, Kenjiro pisze:
> [...]
    > napisania i odebrania maili. Nie udało mi się znaleźć konkretnej
    > informacji o cenie pakietów w roamingu, ale np. mam info, że MMS

    Napisałbyś chociaż, jaka to sieć. Z google po wpisaniu "MMS roaming
    3,43" wynika, że chodzi o Plusa, tak? Taryfa firmowa czy indywidualna?

    Tu są cenniki:

    http://www.dlafirm.plus.pl/ofertadlafirm/uslugi/roam
    ing/stawkiroamingowe

    http://www.plus.pl/indywidualna/uslugi/aktualniklien
    ci/roaming/

    http://www.plus.pl/indywidualna/Abonament/AktualniKl
    ienci/Promocje/InternetPrzezKomorkeZaGranica/gprs_w_
    roamingu.pdf

    Jeśli jesteś klientem indywidualnym, to z tego ostatniego wynika, że
    zapłacisz 7,38zł za każde rozpoczęte 100kB, przy czym dane wysyłane i
    odbierane rozliczane są oddzielnie, więc "na start" 14,76zł. Ja bym się
    w to nie bawił ;-)

    > Czy można zatem założyć, że 100 kB maila będzie też tyle kosztować?

    Nie. MMSy wysyłane są przez specjalny APN i traktowanie oddzielnie.

    > Ile może "ważyć" taki dłuższy mail, oczywiście bez załączników?

    To zależy jak długi. Każda litera to 1 bajt (oczywiście może być więcej
    w pewnych warunkach, np. UTF8 zamiast ISO8859-2, kodowanie MIME itd.),
    dodatkowo nagłówki. Jednak nie w tym rzecz: samo nawiązanie połączenia
    choćby z serwerem poczty to trochę danych do wysłania/odebrania. Jak
    zacznie ściągać się jakiś większy mail to ani się zorientujesz jak
    wysokość rachunku skoczy do wartości 3-4 cyfrowej. Lepiej znaleźć jakieś
    WiFi/kawiarenkę internetową.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2012-08-14 02:36:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> wrote in message
> [...]
    > zacznie ściągać się jakiś większy mail to ani się zorientujesz jak
    > wysokość rachunku skoczy do wartości 3-4 cyfrowej. Lepiej znaleźć jakieś

    Dobrze piszesz. Żeby nie wiem ile ten roaming kosztował ja jakoś
    wewnętrznie mam opory aby płacić takie krocie tylko dlatego że
    wyszedłeś poza infrastrukturę sieci - i zwykle masz jeszcze kijową
    jakość bo akurat traktują Cię jak obcego i np. nie łączą - nie bo nie...

    Pieprzyć takie sprawy - w Egipcie za jakieś 20-parę złotych (40 L.E.)
    kupisz startera Vodafone i włożysz go do słuchawki i śmigasz...
    Warto poprosić kogoś lokalnego o pomoc w kupieniu (targowaniu!)
    startera i potem ustawieniu go na internet/dane a nie poł. głosowe.

  • 5. Data: 2012-08-14 10:24:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kenjiro" napisał w wiadomości
> [...]
    >kosztuje 3,43 zł/100 kB.
    >Czy można zatem założyć, że 100 kB maila będzie też tyle kosztować?

    Czesto w cenniku jest dopisek "osobno za dane odbierane i wysylane".
    Czyli wyslales np 50kB, odebrales samych potwierdzen przy protokole
    5kB, a zaplacisz za 200kB, zakladajac ze taryfikacja jest za kazde
    rozpoczete 100kB.

    >Ile może "ważyć" taki dłuższy mail, oczywiście bez załączników?

    Dluzszy mail to chyba widzisz ile - linijka powiedzmy 70 znakow, 100
    linijek, 7kB.
    8kB jak z duza iloscia polskich literek.
    Wiecej jak sie uprzesz wysylac w HTML. Znacznie wiecej jak sie uprzesz
    napisac w Wordzie.
    Jeszcze wiecej jak dorzucisz pare fotek, po 1MB kazda :-)

    Dodatkowo program moze sprawdzic poczte, a nawet sciagnac. I dodatkowe
    dziesiatki KB leca.

    J.