    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 18 Oct 2013 01:03:05 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Pytanie o pierwszeństwo - grr
    <2...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1310161436270.2888@quad>
    <f...@g...com>

    On Wed, 16 Oct 2013, p...@g...com wrote:

    > dla mnie fakt wydzielenia jezdni linia p7a jest wystarczajacy,

    A dla mnie nie.
    Wszelkie "rozwidlenia dróg" są po prostu skrzyżowaniem.
    I nie ma przepisu który przypisywałby pierwszeństwo do "pasów jednej
    jezdni", albo pierwszeństwo wynika z zachowania na pasach, albo
    pierwszeństwo wynika z zachowania na jezdniach.

    W opisywanym przypadku mamy prosto: zarówno przy kolizyjnym
    torze na pasach jak i przy kolizyjnym torze na jezdniach
    pierwszeństwo ma ten z prawej.
    Widzisz inną wersję?

    > dzwigowy zmienia pas na swojej jezdni a nastepnie przeskakuje
    > na pas znajdujacy sie na innej jezdni

    I CO Z TEGO?

    Jaki przepis ustanawia, że zmiana jezdni jest "ważniejsza"
    niż zmiana pasa?

    > - przy drugim manewrze pierwszenstwo juz nie obowiazuje
    > (w wyniku istnienia p7a)

    Mówisz, że przy zbiegu torów jazdy z różnych jezdni, przy
    braku znaków i świateł zmieniających pierwszeństwo,
    pierwszeństwo ma ten z lewej?
    Mi nie pasuje :|
    Mamy nowy pas ruchu, ale nie mamy przepisu że "zmiana jezdni
    jest ważniejsza niż zmiana pasa".
    Jakby tak było, to na każdym skrzyżowaniu na którym są
    wymalowane "zbiegające się" pasy malowanie pasów musiałoby
    być mniej ważne od ustalenia "do której jezdni należą".
    A tak nie jest.
    Dobrze mi wychodzi?

    pzdr, Gotfryd