  • 21. Data: 2010-03-01 12:23:19
    Temat: Re: Pytanie o palmtopy HTC
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Udowodnij iz slowo palmtop jest starsze od urzadzenia
    > USR Robotics o nazwie Palm Pilot. Oczywiscie nie jest ale godel wie lepiej

    A dokladnie od dnia zastrzezenia nazwy Palm jeszcze przed premiera Palm
    Pilota

  • 22. Data: 2010-03-01 15:03:04
    Od: "news.icm.edu.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info>

    > tak jak pisałem - częściej używano "palm-size-PC"

    Wczoraj pierwszy raz usłyszałem to microsoftowe określenie. O palmtopach
    słyszałem z 10..15 lat temu

  • 23. Data: 2010-03-02 06:01:41
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    news.icm.edu.pl pisze:

    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info>

    > Wczoraj pierwszy raz usłyszałem to microsoftowe określenie. O palmtopach
    > słyszałem z 10..15 lat temu

    Owszem GarnetOS zwany tez PalmOS pochodzi z 1996r. Zas sama firma

    "Palm Computing, Inc. was founded in 1992 by Jeff Hawkins, who sought
    out the help of Donna Dubinsky and Ed Colligan"

    Potem stala sie czescia US Robotics a potem 3Com by wreszcie wyewoulowac
    pod wlasna nazwa.

    Zas "The Palm-Size PC was Microsoft's first attempt at a computer
    conforming to an 'in your hand' profile (or, as commonly referred to, a
    PDA)." De facto palm-size-pc to nazwa urzadzen spelniajacych wymagania
    WIndows CE 2.0 z 1997r. Tak wiec to Microsoft chcial "podczepic" sie
    pod Palm, oczywiscie uzycie "PC" i "WIndows" to taki kit dla głupców bo
    system nie mial nic wspolnego ani z PC ani z WIndows na PC

    Released in September 1997 [MSCE2].[9] Codename "Birch".[10]

    * Devices named "Palm-sized PC".[9]
    * Real-time deterministic task scheduling.
    * Architectures: ARM, MIPS, PowerPC, StrongARM, SuperH and x86.
    * 32-bit color screens.
    * SSL 2.0 and SSL 3.0.

  • 24. Data: 2010-03-02 09:11:11
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

    > Proste - z dużej litery piszemy nazwy własne - Palm to palmtop firmy Palm
    > Inc, palm to dowolny palmtop, skrócona nazwa palmtop.
    >
    > --

    Skoro już się poprawiamy, to nie "z dużej litery" - to błąd i rusycyzm.
    Poprawnie po polsku - piszemy "dużą literą" albo "wielką literą".
    Tomek

  • 25. Data: 2010-03-02 17:25:03
    Od: "news.icm.edu.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl>

> [...]
    > Palm, oczywiscie uzycie "PC" i "WIndows" to taki kit dla głupców bo
    > system nie mial nic wspolnego ani z PC ani z WIndows na PC

    Ależ ... PDA różnej maści to są właśnie komputery osobiste (PC -> Personal
    Computer), jakimi na pewno nie są te PC, które tak się nazywa, bo niby co
    miałoby w nich być osobistego. Nie zakładałbym więc złej woli MS tylko po
    prostu wykorzystania dobrze znanych określeń.

  • 26. Data: 2010-03-05 08:01:12
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Mar 2010 18:25:03 +0100, news.icm.edu.pl napisał(a):

    > (PC -> Personal Computer), jakimi na pewno nie są te PC,
    > które tak się nazywa, bo niby co miałoby w nich być
    > osobistego.
    W czasach mainframów i kupowania czasu procesora takie określenie dla
    komputerka dla jednego użytkownika miało sens.

    --
    pozdro
    poreba

  • 27. Data: 2010-03-05 12:01:18
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    poreba pisze:

    > W czasach mainframów i kupowania czasu procesora takie określenie dla
    > komputerka dla jednego użytkownika miało sens.

    Tak wiem na pudelku ZX Specyrum jest napisane jak byk "Personal
    Computer" a na Atarii Entertaiment System... tylko bez przesady...

  • 28. Data: 2010-03-07 12:40:30
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > tak jak pisałem - częściej używano "palm-size-PC"

    palm-size-pc ... to proba podczepienia sie pod Palm Pilota.
    Nazwa Palmtop pochodzi z poczatku lat dziewiedziesiatych w czasach
    ktorych powstawal teoretyczny projekt pozniejszego palm pilota