    From: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pytanie - o nielegalne suszarki - na śniadanie
    Date: Sat, 27 Apr 2013 11:57:39 +0200

    Powitanko,

    > Może byłeś wtedy w pieluchach, co by tłumaczyło czemu nie zauważyłeś. Dla
    > nas, starych repów zmiana jest aż nadto zauważalna.

    Widze, ze kolega nietutejszy, wiec juz objasniam. U nas w '88 czerwoni
    zrozumieli, ze w owczesnym systemie krasc za duzo sie nie da, bo
    a) nie za bardzo jest co
    b) ludzie maja za zle
    Wymyslili tedy, ze zaprosza swoich opozycjonistow, dogadaja sie i bedzie
    git. Jak postanowili, tak zrobili, pod koniec 88 i na poczatku '89
    postawili okragly stol zeby latwiej policzyc ilu do kielicha, potem
    razem wodke wypili w Magdalence, ustalili, ze my wam wladze, wy naszych
    biznesow nie ruszacie, a i nas tez. No i nazwali to zmiana ustroju. Dla
    podkreslenia, ze jakby co, to sile maja, zabili jeszcze w '89 2 ksiezy.
    No i tak to sie dzieje, za zabicie 46 osob w 70 i poranienie kilkuset
    wyrok jak za wlamanie do warzywniaka, natomiast za nieoplacenie sie
    przez roznych wrednych kapitalistom roznym waznym - wiezienie, przejecie
    firmy albo doprowadzenie jej do bankructwa.
    Wracajac zas do kwestii, od ktorych wyszlismy, czyli od ekonomii i
    zdania, ze sprzedaje sie za tyle ile kosztuje, to owszem, zawsze tak
    bylo. Wtedy koszty byly ustalane odgornie, dzisiaj tez. Tyle, ze teraz
    kosztem jest lapowa, wtedy panstwowe przedsiebiorstwo nie bylo
    zainteresowane innym tez panstwowym, to i inna skala korupcji. A, no i
    przed '89 jesli nie liczyc UB, SB pozniej i MO, to urzednikow bylo ok.
    100 tys, teraz ok. 600 tys, a wolontariuszami nie sa.
    Ponawiam wiec prosbe, jakbys wpadl i zmienil ustroj, to byloby milo.
    Poprosze na kapitalizm, bo mam szczerze dosyc komuchow i calej ich
    "spolecznej gospodarki rynkowej" - co to k' jest?! To w koncy spoleczna,
    czy rynkowa?

    > A Rzeczpospolitych nie
    > liczę, zostawiam to zajęcie głupcom :)

    Historykow bym tak nie nazywal. Tak zwykle nazywaja ich ci, co raczej
    dobrym wzorem nie sa. O ile historyk zajmujacy sie I, II RP jest
    nieszkodliwy, to juz taki co zajmuje sie PRL, czy nie daj Boze III RP,
    to "chory z nienawisci", oszolom itd.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    Powitanko,