  • 1. Data: 2009-09-21 20:27:00
    Temat: Pytanie o nagłówki HTTP
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Mam pewne wątpliwości odnośnie prawidłowej obsługi nagłówków związanych z
    cacheowaniem plików. Otóż mam sobie na stronie kilka obrazków dynamicznie
    ładowanych z bazy danych. Każdy z tych obrazków wysyła do przeglądarki Etag.
    Przeglądarka w powtórnym zapytaniu wysyła If-None-Match. Jeśli obie te
    wartości zgadzają się to wysyłam nagłówek:

    HTTP/1.1 304 Not Modified

    No i teraz pytanie:
    1) Czy po tym nagłówku mogę pominąć wysyłanie danych pliku skoro
    przeglądarka ma pobrać te obrazki z cache?
    2) Czy po tym nagłówku mogę pominąć wysyłanie pozostałych nagłówków z w/w
    powodu? (Content-Length, Content-Type, Cache-Control)
    3) Czy kolejność wysyłania nagłówków jest dowolna?

    Mam problem z cacheowaniem dynamicznych plików udostępnianych w postaci
    linku <a href="moj_plik.pdf"... Przeanalizowałem odpowiedź serwera po
    wejściu na taki plik. Otóż wszystko jest ok, wysyłany jest etag poprawnie.
    Jednakże odświeżenie strony nie wymusza wysyłania przez przeglądarkę
    "If-None-Match" i w związku z tym aplikacja nie ma sposobności sprawdzenia
    czy wysyłać nagłówek 200 czy 304. Dlaczego tak się dzieje?

  • 2. Data: 2009-09-21 20:53:49
    Temat: Re: Pytanie o nagłówki HTTP
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

  • 3. Data: 2009-09-21 21:24:53
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Wygląda na to, że nagłówki HTTP to nie jedyna sprawa z którą masz
    > problemy... Z nagłówkami NNTP też jesteś na bakier. :-/

    A tak - regularnie po każdej reinstalce zapominam ustawić.
    Potwierdź proszę czy wiadomość jest czytelna teraz.

    A za resztę informacji dziękuję. Właśnie poczytałem o tym i już wiem chyba
    wszystko co powinienem :-)

  • 4. Data: 2009-09-21 21:48:43
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 21 September 2009 23:24, Marek wrote:
    > A tak - regularnie po każdej reinstalce zapominam ustawić.
    > Potwierdź proszę czy wiadomość jest czytelna teraz.

    W twoich nagłówkach można teraz znaleźć takie cuś:

    Czyli okay - wygląda mi to na poprawną deklarację contentu. :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 5. Data: 2009-09-21 21:53:20
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Za szybko mi sie wysłało... kolejne ustawienie musiałem zmienić :-)

    Czy chodzi o nagłówek Date czy też Last-Modified ?

    Chciałem jeszcze spytać dlaczego nie cache'uje się plik wskazywany linkiem?
    Wysyłam wraz z nim etaga lecz przeglądarka (FF) nic sobie z tego nie robi.

  • 6. Data: 2009-09-21 22:41:33
    Temat: Re: Pytanie o nagłówki HTTP (+ UTF 8)
    Od: "monter.FM" <s...@m...fm>

    Mateusz Viste pisze:

    > W twoich nagłówkach można teraz znaleźć takie cuś:
    >
    > Czyli okay - wygląda mi to na poprawną deklarację contentu. :-)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Viste

    http://mozillapl.org/forum/post-2472.html#2472i - wiedziałem,że nastąpi
    UTF-8, ale Konik znacznie tę epokę wyprzedzał ;)

    --
    http://monter.FM
    Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...