  • 1. Data: 2009-09-19 11:14:00
    Temat: [CSS] szerokość DIV - na stałe i automatycznie zmienna
    Od: MarKust71 <m...@g...com>

    Podpowiedzcie koleżanki i koledzy, jakie zadać pytanie Google'owi,
    żeby odpowiedział jak w tak prymitywnym układzie:

    po ustawieniu ".prawy " na stałą szerokość, ".lewy" automatycznie
    rozciągał się na pozostałą szerokość wypełniając ".kontener" ?

    Kilka tutoriali i kursów przeszło przez me ręce, ale wszystko kończy
    się albo na stałej szerokości ".kontener", albo na szerokościach DIV-
    ów wewnętrznych ustalanych procentowo.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję

    --
    Marek

  • 2. Data: 2009-09-19 12:41:55
    Od: olo <o...@n...com>

    MarKust71 pisze:
> [...]
    >
    > po ustawieniu ".prawy " na stałą szerokość, ".lewy" automatycznie
    > rozciągał się na pozostałą szerokość wypełniając ".kontener" ?

    .prawy {float: right; width=xxx} nie wystarczy?

    swoja droga: nazw klas jak prawy, lewy, czerwony, gora itp. staraj sie
    unikac (pozniej bedziesz chcial, zeby jednak prawy byl z lewej, zmienisz
    linijke w css, a mylaca nazwa pozostanie)

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    ZAPRASZAMY!!

  • 3. Data: 2009-09-19 17:43:36
    Od: MarKust71 <m...@g...com>

    No właśnie nie wystarczy :/

    dla takich ustawień:

    .kontener {
    height:600px;
    min-height:600px;
    width:600px;
    background-color:yellow;
    color:black;}
    .lewy {
    height:100px;
    min-height:100px;
    margin:10px;
    background-color:blue;
    color:black;}
    .prawy {
    height:200px;
    min-height:200px;
    width:100px;
    float:right;
    margin:20px;
    background-color:red;
    color:black;}

    oraz

    ".lewy" kreśli się na całą szerokość ".kontenera", a ".prawy" rysuje
    się poniżej, przylepiony do prawej krawędzi ".kontenera".

    Po zmianie kolejności ".lewego" z ".prawym", czyli:

    ".lewy" kreśli się na całą szerokość ".kontenera", a ".prawy" jest co
    prawda dosunięty do prawej, ale przykrywa częściowo powierzchnię
    ".lewego". Szczęśliwie treść umieszczana w ".lewym" wyświetlana jest
    tylko w części nie przykrytej przez ".prawego", ale mi się marzy, żeby
    ".lewy" i ".prawy" do siebie przylegały, podobnie jakby ".lewemu" też
    nadać "float:right" z jakimś automatycznym, możliwie maksymalnym
    "width:..."

    Nazwy klas zmieniałem, ale to też nie pomogło ;) Dziękuję za
    dotychczasowe uwagi i chcę jeszcze :)

    --
    Marek

  • 4. Data: 2009-09-20 05:17:08
    Od: emila <w...@p...onet.eu>

    MarKust71 pisze:
> [...]
    > ".lewy" i ".prawy" do siebie przylegały, podobnie jakby ".lewemu" też
    > nadać "float:right" z jakimś automatycznym, możliwie maksymalnym

    ja nie widze problemu byś spróbował sam....

    btw
    zawsze można nadać margines o rozmiarze znanej kolumny

    --
    emila to on
    on to ja