  • Data: 2013-11-29 15:36:50
    Temat: Re: Pytanie o kondensator na schemacie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:1408095359.20131129150542@pik-net.pl.invalid...

    > Ale Ty piszesz o warunkach testowych a ja o rzeczywistości - a
    > rzeczywistość mówi, że wyładowanie trwa jednak dłużej niż 50us.

    Bez względu na czas zakłócenia znacznie większa moc wydzieli się w
    rezystorze i to on jest bardziej narażony niż diody w transoptorze. Stosunek
    tych mocy będzie większy niż prawdopodobny stosunek mocy wytrzymywanej przez
    te elementy. Dla 1000V będzie to jakieś 1000/1.5 na korzyść :) mocy w
    rezystorze.

    > Niepotrzebnego przede wszystkim. Tam wystarczy w zupełności rezystor
    > 220k/1W (zapas mocy, żeby wytrzymał surge) a lepiej dwa rezystory po
    > 110k/0.5W połączone szeregowo - oczywiście THT :P

    Kondensator pozwoli trochę mniej ciepła wydzielić i pewnie o to chodziło.
    P.G.