  • 1. Data: 2011-10-03 09:45:52
    Temat: Pytanie o efekt kolorów
    Od: Ghard <g...@g...pl>

    Cześć

    Czy ktoś mógłby napisać, jaki efekt zastosowano na tym zdjęciu:
    http://imworld.aufeminin.com/dossiers/D20110517/anja
    -rubik-perfumy-elie-saab-075531_XL.jpg
    (sorry, że pochodzi z jakiejś reklamy, ale nie udało mi się znaleźć nic
    lepszego)?

    Interesuje mnie, czy to jest robione za pomocą jakiegoś filtru czy w PS
    i czy to efekt redukcji kolorów, czy coś innego, jak ogólnie można coś
    takiego zrobić? ;)

    Dzięki i pozdrawiam
    Ghard

  • 2. Data: 2011-10-03 12:42:49
    Temat: Re: Pytanie o efekt kolorów
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Ghard" <g...@g...pl> wrote:

    Nie miałem "szóstki" z obróbki, więc ktoś może doda szczegółów, ale
    dla mnie jest to ewidentnie i to mocno obrabiane: oddzielnie
    wyszparowana (wycięta) modelka i oddzielnie tło (pomijam kwestię, na ile
    tło jest wklejane).

    Chyba by można zrobić tu nawet zarzut nieidealnej obróbki - rozwiane
    włosy powinny stawać się stopniowo "przezroczyste" i dopuszczać kolor
    tła, czego tu nie widać, ale i tak szparowanie włosów to sporo roboty.

    Podobny efekt, upraszczając sobie obróbkę można osiągnąć albo focąc
    przedni plan na tle "blue boksa" (kolor dowolny, byle nieobecny w
    temacie głównym) i klejąc z obrobionym tłem (może tak właśnie powstała
    ta reklama - dodatkowo nałożono półprzezroczysty cień), albo jeszcze
    prościej (ale efekt gorszy): dobierając temat do tła w ten sposób, żeby
    nie miały wspólnych kolorów. Później prosta obróbka na kolorach, ew.
    magiczna różdżka i gotowe. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2011-10-03 12:44:58
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-10-03 11:45, Ghard pisze:
> [...]
    >
    > Interesuje mnie, czy to jest robione za pomocą jakiegoś filtru czy w PS
    > i czy to efekt redukcji kolorów, czy coś innego, jak ogólnie można coś

    Zrobiłbym tak:
    Zduplikować warstwę Background (Ctrl-J), potem
    Image>Adjustments>Gradient Map, wybrać czarnobiały gradient, potem
    Gaussian Blur warstwy kolorowej (tej pod spodem) z promieniem kilkunastu
    pikseli, wrócić do warstwy górnej i zmniejszyć Opacity do jakichś 60%.
    Potem dodać następną warstwę (Layer>New Adjustment Layer>Photo Filter),
    i pobawić się ustawieniami filtra.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2011-10-03 14:39:08
    Od: grzessiek <g...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2011 11:45, Ghard pisze:
    > Cześć
    >
    > Czy ktoś mógłby napisać, jaki efekt zastosowano na tym zdjęciu:

    na szybko w PSie image->adjustment->hue/saturation i zabawa suwakami.

    pozdrawiam, g.

  • 5. Data: 2011-10-03 15:26:58
    Od: Ghard <g...@g...pl>

    W dniu 03.10.2011 16:39, grzessiek pisze:
    > na szybko w PSie image->adjustment->hue/saturation i zabawa suwakami.

    Mam teraz wątpliwości, czy to się da zrobić z każdym zdjęciem. Ten efekt
    występuje jeszcze w jakiejś reklamie telewizyjnej, ale nie pamiętam
    niestety czego (są jakieś dziewczyny w jeansach i samochód koło stacji
    benzynowej).

    Ogólnie zawsze jest dużo niebieskiego i kolory są takie suche. Nie wiem,
    czy muszą być odpowiednie warunki oświetleniowe, czy otoczenie musi być
    niebieskawe, ale ciężko coś takiego osiągnąć za pomocą tylko tych suwaków.

    Pozdrawiam
    Ghard

  • 6. Data: 2011-10-03 16:11:21
    Od: grzessiek <g...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2011 17:26, Ghard pisze:
> [...]
    > niebieskawe, ale ciężko coś takiego osiągnąć za pomocą tylko tych suwaków.

    niestety, w temacie sposobu fotografowania niewiele mogę pomóc.

    jeżeli jednak chodzi o obróbkę w PSie, to można rozdzielić fotografię na
    warstwy poprzez wyszparowanie pierwszego planu, drugiego, tła... i dla
    każdej z tych warstw stosować różne efekty.

    na tej przykładowej fotce, choć nie dam za to głowy, tło oraz pierwszy
    plan pochodzą z różnych fotografii. kobietę "pstryknięto" w blueboxie,
    pozbyto się niebieskiego i wstawiono w efektowne tło. na oko oceniam, że
    obie warstwy częściowo pozbawiono kolorów a potem dodano jakiś szum.

    pozdrawiam, g.

  • 7. Data: 2011-10-03 16:42:03
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 3 Paź, 11:45, Ghard <g...@g...pl> wrote:
    > Cze
    >
    > Czy kto m g by napisa , jaki efekt zastosowano na tym zdj
    ciu:http://imworld.aufeminin.com/dossiers/D20110517/
    anja-rubik-perfumy-el...
    > (sorry, e pochodzi z jakiej reklamy, ale nie uda o mi si znale nic
    > lepszego)?
    >
    > Interesuje mnie, czy to jest robione za pomoc jakiego filtru czy w PS
    > i czy to efekt redukcji kolor w, czy co innego, jak og lnie mo na co
    > takiego zrobi ? ;)
    >
    > Dzi ki i pozdrawiam
    > Ghard

    Dazzling z http://www.lightroompresets.com/products-page/acr-pr
    esets/fall-in-love-collection-duplicate/
    albo
    coolcream z któregoś z presetpacków do których linki są gdzieś na
    pentax.org.pl

  • 8. Data: 2011-10-03 20:07:11
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Ghard pisze:
> [...]
    >
    > Interesuje mnie, czy to jest robione za pomocą jakiegoś filtru czy w PS
    > i czy to efekt redukcji kolorów, czy coś innego, jak ogólnie można coś

    Dwa zdjęcia połączone ze sobą plus nieudolnie zrobiony cień. Błędy
    wykonania cienia można zobaczyć dopiero po bliższej obserwacji. Ale nikt
    nie ogląda szczegółów reklam oprócz ich twórców.