  • Data: 2009-08-13 15:06:52
    Temat: Re: Pytanie na temat netbooka...
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Aug 2009 16:54:15 +0200, dziobu <x...@x...xx> wrote:

    >Tak z czystej ciekawości - kto powiedział że netbook jest dedykowany dla
    >1 osoby? Marketingowcy?

    Nie - z doświadczenia. Ten komputerek nosi sie ze sobą w plecaku czy w
    bagażniku samochodu. Coś jak telefon komurkowy - też dasz kumplowi
    zadzonić ale to jest Twój telefon a nie wspólny.

    >Skoro da sie go używać w sieci, da sie go dzielić pomiędzy kilka osób i
    >robić na nim rózne inne rzeczy które zapewne są niezgodne z ideą
    >"netbooka" (pracowałem na nim awaryjnie przez 2 tygodnie - Delphi,
    >Corel, Photoshop Elements, Office + zewnętrzny monitor) to czemu miałbym
    >tego nie robić? ;p Nie był to szczyt komfortu ale też najgorzej nie
    >było. Kiedyś pracowałem awaryjnie w podobnym zestawie oprogramowania na
    >celeronie 650MHz i to była tragedia.

    Ale to nie będzie już netbook tylko zastępczy komputer stacjonarny.
    Całekim inna idea. Awaryjnei to ja na netbooku miałem 2 maszyny
    wirtualne (drugie WinXP i Debian) bo musiałem zasymulować działanie
    aplikacji a nie miałem pod ręką nic innego siedząc w Kazimierzu
    Dolnym. Ale to nie jest przeznaczenie netbooka.

    >Może i jest to używanie komputera "na siłe", ale w podobnej cenie
    >(~900zł) nie znajde chyba nic lepszego pod względem mobilności (i prosze
    >bez pięcioletnich mobilnych poleasingowych gratów z ekranami wiekszymi
    >niz 9"). A da sie go skonfigurować tak żeby działał naprawde sprawnie i
    >to na nienajszybszej karcie CF i dodatkowej SD.

    Około 3-letni T40 z 12 calowym ekranem. IMHO jak z zewnętrznym
    monitorem to komfort pracy większy. A i tak wole - jak mam powazna
    robotę - wziąc laptoka 17 cali. Netbook aza to mam zawsze w plecaku -
    do szybkiego dostępu do sieci.

    Zdrówko