eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie do znawców BMW
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 81

  • 71. Data: 2010-12-26 13:00:11
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-26 11:05, Filip KK pisze:
    > W dniu 2010-12-26 10:07, Karolek pisze:
    >
    >
    >>> BMW stosowal je
    >>> latami masowo w wielokrotnie wiekszych ilosciach niz ZF.
    >>
    >> Chyba tylko w modelach E39 i E46 :P
    >>
    > Chryste ... Weź się już nie pogrążaj człowieku!!! W e39 były ZF'y. W e46
    > nie wiem, bo nie interesuje mnie ten model.
    >

    Ty to jestes debil do kwadratu.

    >> Juz Ci podawalem gdzie stosowane byly skrzynie ZFa, z cala pewnoscia nie
    >> niszowe produkty jak smiales tu stwierdzic.
    >>
    > Moim zdaniem wszystkie BMW oprócz trójek, to niszowe produkty.
    >

    Twoje zdanie jest niewiele warte idioto.
    Myslisz, ze jak sie przesiadles z golfa do e39 to juz posiadles wiedze
    na temat BMW... jestes glupcem, pierdolisz w kazdym watku jak
    uposledzony umoslowo.
    Potam ktos zobaczy takiego wioskowego cwoka jak ty na drodze i mysli
    sobie, no tak, typowy kierowca BMW.

    >>> Obecnie daje dwa razy taki przebieg jak BMW. Fakt ze chodzi tu o nowe
    >>> generacje skrzyn GM i ZF a nie te z lat 90-tych :-)
    >>>
    >> Ale kogo co obecnie, mowa byla o czyms zupelnie innym, a Ty zeby jakos
    >> wybrnac sciagasz watek na inne tory.
    >>
    >>
    > Człowieku, weź przestań już filozofować, bo Twoja wiedza o motoryzacji
    > jest na poziomie zerowym!

    ROTFL, buszmen filipek mi wygarnie i napisze, ze to przeciez steptronic :P
    Czlowieku wez zrob wszystkim przysluge i sprzedaj to BMW bo taka wies
    jak ty robisz to malo kto potrafi uczynic.

    --
    Karolek


  • 72. Data: 2010-12-26 18:39:08
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 26, 4:07 am, Karolek <d...@o...pl> wrote:

    > Tak, tak :P
    > Jak na razie Volt dopiero co wchodzi, a BMW ma to juz od dawna, podobnie
    > jak mialo juz brdzo dawno temu 7 (E38) na wodor.

    Karolku, nie pograzaj sie. Hybrydy BMW to systemy kupiony w GM. A
    silnik tlokowy na wodor to nieporozumienie. Przyszloscia wodoru sa
    ogniwa paliwowe a nie XIX wieczne konstruckje silnika spalinowego.
    Ogniwa paliwowe takie nad jakimi pracuja Honda czy GM :-) Kazdy glupek
    potrafi zrobic silnik spalinowy na wodor, tylko po co. Juz duzo lepsze
    sa silniki na alkohol jakie masowo produkuje na przyklad GM. Doskonale
    sie sprzedaja na przyklad w Brazylii.

    > Ale pieprzysz farmazony :/
    > Hybryda to badziewie dla pseudo ekologow i zdania nie zmienie.

    To akurat mnie nie dziwi. To najwyzej dowodzi jak malo wiesz.

    > Ale z premedytacja mieszasz.
    > Mowa byal nie o nowych tylko o starych juz samochodach, pisales ze GM
    > daje dluzasz gwarancje co sie jednak okazuje klamstwem, wiec przestan
    > juz tutaj uprawiac tani reklame GMa bo i tak jak byl tandetna marka tak
    > pozostanie.

    GM daje dluzsza gwarancje. Kazdy w miare inteligentny czlowiek moze to
    sobie latwo sprawdzic na internecie.

    > > Dla przypomnienia, skrzynie GM sa rownie dobre jak ZF,
    >
    > Zycie pokazalo, ze to gowno prawda.

    Zycie pokazalo na razie tyle, ze niewiele wiesz ale lubisz udawac
    eksperta. Niestety bezpodstawnie.

    > Juz Ci podawalem gdzie stosowane byly skrzynie ZFa, z cala pewnoscia nie
    > niszowe produkty jak smiales tu stwierdzic.

    Tak jak ci kolega napisal. Wszystko poza seria 3 to znikoma produkcje
    BMW. Ale aby o tym wiedziec, trzeba sledzic pisma motoryzacyjne z
    prawdziwego zdarzenia. BMW latami stosowal w serii 3 wylacznie
    skrzynie GM i nie mial nawet jednego recall na ten system. Tylko
    idiota moze wierzyc, ze producent taki jak BMW tolerowalby wadliwy
    podzespol latami w swoim najlepiej sprzedajacym sie samochodzie, ktory
    utrzymuje firme. Ty wogole skonczyles te swoje studia inzynierskie ?
    Kto ci dal dyplom jestem ciekaw. Pewnie teraz siedzi ciho i sie nie
    chce przyznac.

    >
    > --
    > Karolek

    JAM


  • 73. Data: 2010-12-26 22:44:57
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-26 18:39, JAM pisze:
    > On Dec 26, 4:07 am, Karolek<d...@o...pl> wrote:
    >
    >> Tak, tak :P
    >> Jak na razie Volt dopiero co wchodzi, a BMW ma to juz od dawna, podobnie
    >> jak mialo juz brdzo dawno temu 7 (E38) na wodor.
    >
    > Karolku, nie pograzaj sie. Hybrydy BMW to systemy kupiony w GM.

    Nie napisalem, ze nie kupilo od GMa.
    Napisalem, ze ta hybryda jest od dawna, a hybryda o ktorej Ty piszesz
    dopiero co wchodzi na rynek.
    Wiec znowu probujesz porownac cos starego z czyms nowym, jak te Twoje
    gwarancje.
    Piszesz o gwarancji jakie daja teraz w temacie skrzyn, ktore produkowano
    nascie lat temu.

    > A
    > silnik tlokowy na wodor to nieporozumienie. Przyszloscia wodoru sa
    > ogniwa paliwowe a nie XIX wieczne konstruckje silnika spalinowego.
    > Ogniwa paliwowe takie nad jakimi pracuja Honda czy GM :-) Kazdy glupek
    > potrafi zrobic silnik spalinowy na wodor, tylko po co. Juz duzo lepsze
    > sa silniki na alkohol jakie masowo produkuje na przyklad GM. Doskonale
    > sie sprzedaja na przyklad w Brazylii.
    >

    Dobrze dobrze, wole ten wodor niz hybryde, ktora daje pseudo
    oszczednosci, ale tylko dla matolkow nie potrafiacych liczyc.

    >> Ale pieprzysz farmazony :/
    >> Hybryda to badziewie dla pseudo ekologow i zdania nie zmienie.
    >
    > To akurat mnie nie dziwi. To najwyzej dowodzi jak malo wiesz.
    >

    :P
    Te hybrydy sa takie doskonale, ze zwykly diesel jest od nich lepszy.

    >> Ale z premedytacja mieszasz.
    >> Mowa byal nie o nowych tylko o starych juz samochodach, pisales ze GM
    >> daje dluzasz gwarancje co sie jednak okazuje klamstwem, wiec przestan
    >> juz tutaj uprawiac tani reklame GMa bo i tak jak byl tandetna marka tak
    >> pozostanie.
    >
    > GM daje dluzsza gwarancje. Kazdy w miare inteligentny czlowiek moze to
    > sobie latwo sprawdzic na internecie.
    >

    W koncu dobrze piszesz, GM DAJE, a nie DAWAL.
    Wiesz o czym byl watek, czy sam sie zgubiles, przez to Twoje meandrowanie?

    >>> Dla przypomnienia, skrzynie GM sa rownie dobre jak ZF,
    >>
    >> Zycie pokazalo, ze to gowno prawda.
    >
    > Zycie pokazalo na razie tyle, ze niewiele wiesz ale lubisz udawac
    > eksperta. Niestety bezpodstawnie.
    >

    Nie trzeba byc ekspertem, wystarczy sie czyms zajmowac z wystarczajaco
    duza czestotliwoscia.
    A tak sie sklada, ze mam wystarczajaco czesta stycznosc z produktami
    marki BMW i to tymi starszymi, zeby sobie pewne opinie wyrobic.
    A Ty wymagasz jakis oficjalnych statystyk, ktorych nikt nie prowadzi i
    uwazasz to za jakis argument w dyskusji.

    >> Juz Ci podawalem gdzie stosowane byly skrzynie ZFa, z cala pewnoscia nie
    >> niszowe produkty jak smiales tu stwierdzic.
    >
    > Tak jak ci kolega napisal.

    To nie kolega, tylko grupowy debil.
    Radze sie zapoznac z jego tworczoscia zanim sie zaczniesz nim podpierac :>

    >Wszystko poza seria 3 to znikoma produkcje
    > BMW.

    Tak sie akurat sklada, ze na ten temat mam troche danych i nie jest
    prawda to co piszesz Ty i Twoj nowy kolega filipek.
    No chyba ze uwazasz, ze 1,5 w stosunku do 2 to znikoma wartosc :P

    >Ale aby o tym wiedziec, trzeba sledzic pisma motoryzacyjne z
    > prawdziwego zdarzenia.

    Moze przesatn juz sledzic te czasopisma i zajmij sie robota w GM, bo
    drugi raz moga firmy nie uratowac (a jak widac jej cudowna technologia,
    jej nie pomaga) ;>

    > BMW latami stosowal w serii 3 wylacznie
    > skrzynie GM i nie mial nawet jednego recall na ten system.

    No i czego to ma dowodzic w omawianym temacie?
    BMW o wiele dluzej w swojej historii stosuje skrzynie ZFa i co z tego?

    > Tylko
    > idiota moze wierzyc, ze producent taki jak BMW tolerowalby wadliwy
    > podzespol latami w swoim najlepiej sprzedajacym sie samochodzie, ktory
    > utrzymuje firme.

    Zawsze te najtansze sie najlepiej sprzedaja, ale nie zanczy ze montuje
    sie w nich najlepsze podzespoly.
    Chyba, ze Ty wierzysz w karkolomna teze, ze do serii 7 montuje sie
    gorsze podzespoly niz do serii 5 czy 3 :P

    > Ty wogole skonczyles te swoje studia inzynierskie ?
    > Kto ci dal dyplom jestem ciekaw. Pewnie teraz siedzi ciho i sie nie
    > chce przyznac.

    A to teraz licytacja na dyplomy jest?
    Znaczy znowu temat zastepczy probujesz wmontowac :>


    --
    Karolek


  • 74. Data: 2010-12-27 09:53:40
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-26 22:44, Karolek pisze:
    >
    >> Wszystko poza seria 3 to znikoma produkcje
    >> BMW.
    >
    > Tak sie akurat sklada, ze na ten temat mam troche danych i nie jest
    > prawda to co piszesz Ty i Twoj nowy kolega filipek.
    > No chyba ze uwazasz, ze 1,5 w stosunku do 2 to znikoma wartosc :P

    O czym Ty piszesz chłopie? Jakie znowu 1,5 i 2? O co Ci chodzi? Widzę,
    że lubisz pisać trzy po trzy i nic z tego nie wynika.

    Przedstaw nam te swoje magiczne dane nt sprzedaży aut i awaryjności
    skrzyń biegów GM.

    Bo jeśli twierdzisz, że skrzynie GM są awaryjne na skalę światową i nie
    potrafisz tego w żaden sposób poprzeć faktami, to zwyczajnie w świecie
    łżesz jak pies!!


    Przykładowo, sprzedaż aut w 2009 roku:
    http://automotiveblog.pl/wp-content/uploads/2010/01/
    Stats.jpg

    BMW nawet nie zmieściło się w pierwszej dziesiątce, a więc jest to
    niszowe auto, skierowane do wąskiego grona odbiorców. Jeśli nie
    rozumiesz pojęcia produkt niszowy, to nie wypowiadaj się, bo swoją
    ignorancją pokazujesz jakim jesteś skończonym kretynem bez szkoły.


  • 75. Data: 2010-12-27 10:59:37
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-27 09:53, Filip KK pisze:

    > O czym Ty piszesz chłopie? Jakie znowu 1,5 i 2? O co Ci chodzi? Widzę,
    > że lubisz pisać trzy po trzy i nic z tego nie wynika.
    >
    > Przedstaw nam te swoje magiczne dane nt sprzedaży aut i awaryjności
    > skrzyń biegów GM.
    >
    > Bo jeśli twierdzisz, że skrzynie GM są awaryjne na skalę światową i nie
    > potrafisz tego w żaden sposób poprzeć faktami, to zwyczajnie w świecie
    > łżesz jak pies!!
    >
    >
    > Przykładowo, sprzedaż aut w 2009 roku:
    > http://automotiveblog.pl/wp-content/uploads/2010/01/
    Stats.jpg
    >
    > BMW nawet nie zmieściło się w pierwszej dziesiątce, a więc jest to
    > niszowe auto, skierowane do wąskiego grona odbiorców. Jeśli nie
    > rozumiesz pojęcia produkt niszowy, to nie wypowiadaj się, bo swoją
    > ignorancją pokazujesz jakim jesteś skończonym kretynem bez szkoły.

    Oj filipku, z toba i twoim zenujacym poziomem juz dawno skonczylem dyskusje.
    Wiedz, ze jestes kretynem, nie masz zielonego pojecia ani o BMW, ani o
    elektryce o elektronice nie wspominajac, ani tez o jakiejkolwiek
    mechanice... chemia i fizyka to juz w ogole dla ciebie czarna magia.
    Na powyzsze dales i wciaz dajesz siwadectwo na tej grupie, a jak
    myslisz, ze znize sie do twojego poziomu to jestes w bledzie.
    Wiec nie zmuszaj mnie, do tego zebym pierwszy raz w zyciu wrzucil kogos
    do KF, bo jezeli juz ktos sie tam znajdzie to z cala pewnoscia ty.


    --
    Karolek


  • 76. Data: 2010-12-27 16:40:39
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 26, 4:44 pm, Karolek <d...@o...pl> wrote:

    > > Karolku, nie pograzaj sie. Hybrydy BMW to systemy kupiony w GM.
    >
    > Nie napisalem, ze nie kupilo od GMa.
    > Napisalem, ze ta hybryda jest od dawna, a hybryda o ktorej Ty piszesz
    > dopiero co wchodzi na rynek.

    Czy ty zawsze jestes taki ograniczony ? GM ma juz druga generacje
    hybryd a nie ta, ktora po dwoch latach uzytkowania sprzedal BMW.

    > Wiec znowu probujesz porownac cos starego z czyms nowym, jak te Twoje
    > gwarancje.

    Karolku, dziecko. Tu nie ma czego porownywac, bo drugiej generacji
    hybryd BMW wogole nie posiada. Moze kiedys najwyzej kupi od Amerykanow
    wtedy byc moze uda sie je porownac.


    > Dobrze dobrze, wole ten wodor niz hybryde, ktora daje pseudo
    > oszczednosci, ale tylko dla matolkow nie potrafiacych liczyc.

    No to akurat mnie nie dziwi. Dowodzi najwyzej znowu jaki jestes
    ograniczony.

    > :P
    > Te hybrydy sa takie doskonale, ze zwykly diesel jest od nich lepszy.

    Synku. Hybryda moze spokojnie wspolpracowac z dowolnym silnikiem
    wliczajac w to diesla. Czy ty naprawde wogole sie nie znasz na
    konstrukcjach samochodowych ? Sugeruje abys troche na te tematy
    poczytal. Bedziesz mogle sie bardziej miarodajnie wypowiadac.

    > > Zycie pokazalo na razie tyle, ze niewiele wiesz ale lubisz udawac
    > > eksperta. Niestety bezpodstawnie.
    >
    > Nie trzeba byc ekspertem, wystarczy sie czyms zajmowac z wystarczajaco
    > duza czestotliwoscia.
    > A tak sie sklada, ze mam wystarczajaco czesta stycznosc z produktami
    > marki BMW i to tymi starszymi, zeby sobie pewne opinie wyrobic.
    > A Ty wymagasz jakis oficjalnych statystyk, ktorych nikt nie prowadzi i
    > uwazasz to za jakis argument w dyskusji.

    Niestety bardzo w to watpie. W swiatku fachowcow samochodowych nie
    uzywa sie statystyk samochodowych gdy probka statystyczna nie
    przekracza tysiaca pojazdow, gdyz sa kompletnie nie miarodajne. No
    ale, zeby o tym wiedziec, musialbys choc troche sie na motoryzacji
    znac. Nie wierze, ze w zyciu widziales 1000 BMW ze skrzynka
    automatyczna i to jednej marki z jednym typem silnika a nie kompletny
    metlik wszystkich kombinacji modeli, marek, skrzyna i silnikow razem
    wzietych z roznych lat. Usterkowosc podzespolow oblicza sie w skali 3
    miesiecy, 6 miesiecy, 12 miesiecy i 36 miesiecy w jednostkach IPTV
    (incidents per thousand vehicles). Dla skrzyni biegow taki parametr
    nie moze wynosci wiecej niz 1 i to w skali 36 miesiecy gdyz naprawa
    gwarancyjna skrzyni biegow jest nieslychanie kosztowna i odlicza sie
    od zyskow koncernu. A to oznacza jedna naprawe na tysiac samochodow w
    ciagu trzech lat. Juz widze jak to "twoje" doswiadczenie
    "statystyczne" ma sie do tego jak sie naprawde mierzy usterkowosc
    pojazdow w produkcji przemyslowej.

    > > Tak jak ci kolega napisal.
    >
    > To nie kolega, tylko grupowy debil.

    W tym konkretnym temacie jak na razie Filip wykazal wiecej
    inteligencji od ciebie. Latwo zauwazyl, ze poza stekiem inwektyw, nie
    posiadasz zadnych wiarygodnych danych technicznych na tematy na ktore
    usilujesz sie wypowiadac. Filip rowniez udowodnil, ze wie zdecydowanie
    lepiej od ciebie co jest masowym produktem firmy BMW. To akurat nie
    jest zadna wielka tajemnica i wie o tym kazdy, kto choc troche sie
    interesuje przemyslem samochodowym.

    > Tak sie akurat sklada, ze na ten temat mam troche danych i nie jest
    > prawda to co piszesz Ty i Twoj nowy kolega filipek.
    > No chyba ze uwazasz, ze 1,5 w stosunku do 2 to znikoma wartosc :P

    Przytocz te dane. Chetnie zobaczymy. Ile w latach 95-2000 modeli 3
    serii i modeli 5 serii z silniami 6 cylindrowymi produkowal BMW
    przeciwko modelom serii 7 i 5 z silnikami V8. Jakbys jeszcze do tego
    mial ile automatycznych skrzyn biegow w nich montowano na przestrzeni
    lat to byloby klawo.

    > No i czego to ma dowodzic w omawianym temacie?
    > BMW o wiele dluzej w swojej historii stosuje skrzynie ZFa i co z tego?

    Ano to, ze ZF kazdy moze kupic. Ta firma zyje z tego, ze sprzedaje
    kazdemu, kto chce kupic swoje skrzynie biegow. Producenci koncowi zas
    generalnie tego nie robia a tylko od czasu do czasu. Dlatego kupuje
    sie od nich tylko to na czym bardzo danej firmie zalezy.

    > Zawsze te najtansze sie najlepiej sprzedaja, ale nie zanczy ze montuje
    > sie w nich najlepsze podzespoly.

    Co to jest "najlepszy" podzespol ? Moglbys zdefiniowac jak to sie
    mierzy inzyniersko ? W projektowaniu maszyn nalezy sie poslugiwac
    odpowiednimi miarami. Jezeli to ma byc wytrzymalosc skrzyni biegow, to
    jest wiele skrzyn biegow "lepszych" od ZF. To moge ci zagwarantowac. W
    czolgach typu Abrams jest stosowana skrzynia naprawde mocna :-)

    > Chyba, ze Ty wierzysz w karkolomna teze, ze do serii 7 montuje sie
    > gorsze podzespoly niz do serii 5 czy 3 :P

    Do serii 7 montuje sie to co do tego samochodu pasuje. To jest
    najmniejszy ilosciowo produkt BMW wiec zapewne nie oplaca sie robic
    dwoch wersji tunelu nadwozia. Skoro i tak trzeba montowac ZF do 8 i 12
    cylindrowych silnikow, to do 6 cylindrowych od biedy mozna dac ZF tez
    choc drogi i ciezki, bo po pierwsz klient bogaty i tak zaplaci a po
    drugie taniej wyjdzie w produkcji miec jedno nadwozie. Pewnie nie masz
    pojecia, ile kosztuje zrobienie krotkiej serii unikalnych wytloczek
    nadwoziowych.

    > --
    > Karolek

    JAM


  • 77. Data: 2010-12-27 20:57:46
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-27 16:40, JAM pisze:
    > On Dec 26, 4:44 pm, Karolek<d...@o...pl> wrote:
    >
    >>> Karolku, nie pograzaj sie. Hybrydy BMW to systemy kupiony w GM.
    >>
    >> Nie napisalem, ze nie kupilo od GMa.
    >> Napisalem, ze ta hybryda jest od dawna, a hybryda o ktorej Ty piszesz
    >> dopiero co wchodzi na rynek.
    >
    > Czy ty zawsze jestes taki ograniczony ?

    Pytnie z rodziny:
    A czy Ty zawsze ruchasz filipka w dupke?

    > GM ma juz druga generacje
    > hybryd a nie ta, ktora po dwoch latach uzytkowania sprzedal BMW.
    >

    A niech ma nawet i piata, niczego to nie zmienia.
    Sprzedal BMW technologie, ktorej sam nie potrfil wykorzystac... Smieszna
    firma, nie dziwne, ze walnela bankruta.

    >> Wiec znowu probujesz porownac cos starego z czyms nowym, jak te Twoje
    >> gwarancje.
    >
    > Karolku, dziecko.

    LOL, dobry ten moj nick, zawsze zwiedzie na manowce malo rozgranietych
    osobnikow :>

    > Tu nie ma czego porownywac, bo drugiej generacji
    > hybryd BMW wogole nie posiada. Moze kiedys najwyzej kupi od Amerykanow
    > wtedy byc moze uda sie je porownac.
    >

    To po chuj, ze tak powiem, je porownujesz :>
    Zreszta bardzo ciezko jest w ogole porownac cos co jest na rynku, do
    czegos czego jeszcze w zasadzie nie ma :>

    >
    >> Dobrze dobrze, wole ten wodor niz hybryde, ktora daje pseudo
    >> oszczednosci, ale tylko dla matolkow nie potrafiacych liczyc.
    >
    > No to akurat mnie nie dziwi. Dowodzi najwyzej znowu jaki jestes
    > ograniczony.
    >

    Mozesz ublizac do woli, dowodzisz tylko tego, ze masz wysokie mniemanie
    o sobie i nic wiecej.

    >> :P
    >> Te hybrydy sa takie doskonale, ze zwykly diesel jest od nich lepszy.
    >
    > Synku.

    Z takimi tekstami to wiesz do kogo mozesz.

    >Hybryda moze spokojnie wspolpracowac z dowolnym silnikiem
    > wliczajac w to diesla. Czy ty naprawde wogole sie nie znasz na
    > konstrukcjach samochodowych ? Sugeruje abys troche na te tematy
    > poczytal. Bedziesz mogle sie bardziej miarodajnie wypowiadac.
    >

    Tak, jestes wybitnym przykladem dzisiejszego pseudo inzyniera.
    Radze spojrzec szerzej na problem i uwzglednic wiecej faktow, bo
    wybiorczo patrzac to niektorym udalo sie skonstruowac nawet perpetum
    mobile 1 czy 2 rodzaju :P

    >> Nie trzeba byc ekspertem, wystarczy sie czyms zajmowac z wystarczajaco
    >> duza czestotliwoscia.
    >> A tak sie sklada, ze mam wystarczajaco czesta stycznosc z produktami
    >> marki BMW i to tymi starszymi, zeby sobie pewne opinie wyrobic.
    >> A Ty wymagasz jakis oficjalnych statystyk, ktorych nikt nie prowadzi i
    >> uwazasz to za jakis argument w dyskusji.
    >
    > Niestety bardzo w to watpie. W swiatku fachowcow samochodowych nie
    > uzywa sie statystyk samochodowych gdy probka statystyczna nie
    > przekracza tysiaca pojazdow, gdyz sa kompletnie nie miarodajne.

    Jasne wszystko fajnie, ale...
    Renowek z dci pod maska, w ktorych padla turbosprezarka (w dosc
    efektowny sposob) tez nie widzialem tysiecy, a jednak wyciagam wnioski z
    przypadkow, ktore widzialem, ale ktore Ty uznajesz za bezpodstawne
    przeciez, bo nigdzie nie bylo recalla, czy innej statystyki :P

    > No
    > ale, zeby o tym wiedziec, musialbys choc troche sie na motoryzacji
    > znac. Nie wierze, ze w zyciu widziales 1000 BMW ze skrzynka
    > automatyczna i to jednej marki z jednym typem silnika a nie kompletny
    > metlik wszystkich kombinacji modeli, marek, skrzyna i silnikow razem
    > wzietych z roznych lat. Usterkowosc podzespolow oblicza sie w skali 3
    > miesiecy, 6 miesiecy, 12 miesiecy i 36 miesiecy w jednostkach IPTV
    > (incidents per thousand vehicles).

    My sie nie rozumiemy chyba.
    Ty piszesz o czyms innym i ja pisze o czyms innym.

    >Dla skrzyni biegow taki parametr
    > nie moze wynosci wiecej niz 1 i to w skali 36 miesiecy gdyz naprawa
    > gwarancyjna skrzyni biegow jest nieslychanie kosztowna i odlicza sie
    > od zyskow koncernu. A to oznacza jedna naprawe na tysiac samochodow w
    > ciagu trzech lat. Juz widze jak to "twoje" doswiadczenie
    > "statystyczne" ma sie do tego jak sie naprawde mierzy usterkowosc
    > pojazdow w produkcji przemyslowej.
    >

    Jak juz napislem, te skrzynie (GM) jak nie jezdzily u rzeznika to
    spokojnie gwarancje wytrzymaly, to ze cos tam zmieniali moglo wynikac z
    tego, ze jednak paru rzeznikow sie znalazlo.

    >>> Tak jak ci kolega napisal.
    >>
    >> To nie kolega, tylko grupowy debil.
    >
    > W tym konkretnym temacie jak na razie Filip wykazal wiecej
    > inteligencji od ciebie.
    > Latwo zauwazyl, ze poza stekiem inwektyw, nie
    > posiadasz zadnych wiarygodnych danych technicznych na tematy na ktore
    > usilujesz sie wypowiadac.

    Inwektyw?
    Gdzies do Ciebie cos napisalem co uznales za inwektywe?
    Inwektywa to poslugujesz sie Ty Panie kolego, porownujac moja
    inteligencje do tumana filipka.

    >Filip rowniez udowodnil, ze wie zdecydowanie
    > lepiej od ciebie co jest masowym produktem firmy BMW. To akurat nie
    > jest zadna wielka tajemnica i wie o tym kazdy, kto choc troche sie
    > interesuje przemyslem samochodowym.
    >

    Tak, tak, przyklasnal Ci bo sam ma biedak skrzynie GMa, a Ty to lykasz
    jak pelikan :P

    >> Tak sie akurat sklada, ze na ten temat mam troche danych i nie jest
    >> prawda to co piszesz Ty i Twoj nowy kolega filipek.
    >> No chyba ze uwazasz, ze 1,5 w stosunku do 2 to znikoma wartosc :P
    >
    > Przytocz te dane. Chetnie zobaczymy. Ile w latach 95-2000 modeli 3
    > serii i modeli 5 serii z silniami 6 cylindrowymi produkowal BMW
    > przeciwko modelom serii 7 i 5 z silnikami V8. Jakbys jeszcze do tego
    > mial ile automatycznych skrzyn biegow w nich montowano na przestrzeni
    > lat to byloby klawo.
    >

    Uuu widze, ze komus sie cieplo robi, bo juz teraz tylko moedele V8
    wchodza w gre :P
    Przeciez nie tylko takie montowali wraz ze skrzynia ZFa, wiec skad to
    dziwne ograniczenie? :>
    A dane wlasnie z tych lat mam dosc dokladne na temat calej produkcji BMW :>
    Seria 3 to jakies 40% produkcji BMW.

    >> No i czego to ma dowodzic w omawianym temacie?
    >> BMW o wiele dluzej w swojej historii stosuje skrzynie ZFa i co z tego?
    >
    > Ano to, ze ZF kazdy moze kupic. Ta firma zyje z tego, ze sprzedaje
    > kazdemu, kto chce kupic swoje skrzynie biegow. Producenci koncowi zas
    > generalnie tego nie robia a tylko od czasu do czasu. Dlatego kupuje
    > sie od nich tylko to na czym bardzo danej firmie zalezy.
    >

    A biedny GM zwolnil tylu pracownikow, ze mu zdolnosci produkcyjne siadly
    i sie obrazil na dolary BMW i im nie sprzedaje juz :>
    Zapewne w BMW placza z tego powodu.

    >> Zawsze te najtansze sie najlepiej sprzedaja, ale nie zanczy ze montuje
    >> sie w nich najlepsze podzespoly.
    >
    > Co to jest "najlepszy" podzespol ? Moglbys zdefiniowac jak to sie
    > mierzy inzyniersko ? W projektowaniu maszyn nalezy sie poslugiwac
    > odpowiednimi miarami. Jezeli to ma byc wytrzymalosc skrzyni biegow, to
    > jest wiele skrzyn biegow "lepszych" od ZF. To moge ci zagwarantowac. W
    > czolgach typu Abrams jest stosowana skrzynia naprawde mocna :-)
    >

    Ta z abramsa nie pasuje do 7.

    >> Chyba, ze Ty wierzysz w karkolomna teze, ze do serii 7 montuje sie
    >> gorsze podzespoly niz do serii 5 czy 3 :P
    >
    > Do serii 7 montuje sie to co do tego samochodu pasuje.

    GM tez pasuje.

    >To jest
    > najmniejszy ilosciowo produkt BMW wiec zapewne nie oplaca sie robic
    > dwoch wersji tunelu nadwozia.

    ROTFL :>
    Akurat te skrzynie to prawie, ze zamiennie pasuja, tunel w niczym nie
    przeszkadza.

    > Skoro i tak trzeba montowac ZF do 8 i 12
    > cylindrowych silnikow, to do 6 cylindrowych od biedy mozna dac ZF tez
    > choc drogi i ciezki, bo po pierwsz klient bogaty i tak zaplaci a po
    > drugie taniej wyjdzie w produkcji miec jedno nadwozie.

    No mozliwe, ze i tak bylo, co nie zmienia faktu, ze ZFa jest jednak
    mocniejsza.
    Prosze zauwaz, ze nigdzie nie twierdzilem, ze ZF jest tanszy itp.
    stwierdzilem, ze lepiej sie sprawuje po wieloletnim i wielo tysiecznym
    uzytkowaniu.

    > Pewnie nie masz
    > pojecia, ile kosztuje zrobienie krotkiej serii unikalnych wytloczek
    > nadwoziowych.

    W tym przypadku nie byloby takiej potrzeby.


    --
    Karolek


  • 78. Data: 2010-12-28 15:33:35
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 27, 2:57 pm, Karolek <d...@o...pl> wrote:

    > Pytnie z rodziny:
    > A czy Ty zawsze ruchasz filipka w dupke?

    Patrzcie jak to wiechcie z butow zawsze wyjda.

    > A niech ma nawet i piata, niczego to nie zmienia.
    > Sprzedal BMW technologie, ktorej sam nie potrfil wykorzystac...

    Karolciu, dziecko. Znowu nic a nic nie wiesz. To jest system Tahoe
    Hybrid z 2007 roku. BMW dostal to dopiero po trzech latach.

    > --
    > Karolek

    No coz Karolku. synku. Glupi byles i glupi pozostales. Twoje
    "statystyki" wszystkich dwoch BMW, ktore posiadasz, niestety do
    niczego uzytecznego sie nie nadaja ale mozesz sobie pozostyac w
    przekonaniu, ze jestes "ekspertem". Niestety nie jestes, ale do tego
    raczej sam nie dojdziesz nawet jak ci to Filip mowi.

    JAM


  • 79. Data: 2010-12-28 20:15:14
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-28 15:33, JAM pisze:
    > On Dec 27, 2:57 pm, Karolek<d...@o...pl> wrote:
    >
    >> Pytnie z rodziny:
    >> A czy Ty zawsze ruchasz filipka w dupke?
    >
    > Patrzcie jak to wiechcie z butow zawsze wyjda.
    >

    Sadzisz po sobie, bo przeciez sam zaczales.

    >> A niech ma nawet i piata, niczego to nie zmienia.
    >> Sprzedal BMW technologie, ktorej sam nie potrfil wykorzystac...
    >
    > Karolciu, dziecko. Znowu nic a nic nie wiesz. To jest system Tahoe
    > Hybrid z 2007 roku. BMW dostal to dopiero po trzech latach.
    >

    A niech bedzie nawet z 1900 roku, jednak to BMW ma najmocniejsza hybryde :P

    >> --
    >> Karolek
    >
    > No coz Karolku. synku. Glupi byles i glupi pozostales. Twoje
    > "statystyki" wszystkich dwoch BMW, ktore posiadasz, niestety do
    > niczego uzytecznego sie nie nadaja ale mozesz sobie pozostyac w
    > przekonaniu, ze jestes "ekspertem". Niestety nie jestes, ale do tego
    > raczej sam nie dojdziesz nawet jak ci to Filip mowi.
    >
    > JAM

    Naucz sie cytowac glupcze.

    --
    Karolek


  • 80. Data: 2010-12-30 03:12:13
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: HeniekMogiłko <h...@h...he>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 20:15:14 +0100, Karolek napisał(a):

    >>
    >> Karolciu, dziecko. Znowu nic a nic nie wiesz. To jest system Tahoe
    >> Hybrid z 2007 roku. BMW dostal to dopiero po trzech latach.
    >>
    >
    > A niech bedzie nawet z 1900 roku, jednak to BMW ma najmocniejsza hybryde :P

    Bo oczywiście sytuacja gdy GM zaprzestał rozwijania przestarzałej wg
    nich samych technologii jest nie do pomyślenia.
    Słowem opierdolili bzdesta i zajeli się czyms ciekawszym.
    O Volcie pogadamy za 3 lata i zobaczymy co BMW ma do zaproponowania.
    Biorąc pod uwage ich wycofanie sie z F1, która jakby nie patrzeć
    technologie hybrydowe lansuje mozna sie mocno zastanawiać.


    --
    Heniek

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: