  • 21. Data: 2018-01-05 15:37:24
    Temat: Re: Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 04-01-2018 o 21:18, p...@g...com pisze:
    > Służę pomocą ;-)
    >
    > ,,Zastosowanie najwyższej klasy czujnika optycznego Sony Starvis(TM) o czułości
    wykraczającej poza widzialne spektrum światła aż pod zakres podczerwieni sprawia, że
    jakość nagrania jest zbliżona do obrazu z noktowizora jak w żadnej innej kamerze do
    auta.

    > Czyli po prostu cud, miód ultramaryna ;-)

    Aż ciarki po dupie przeszły :-)

    > MiVue 792 WIFI Pro to zaledwie przedsmak tego, co czeka nas w przyszłości. Kolejne
    urządzenia z serii 700 wniosą wiele nowości, wyznaczając tym samym trendy wśród kamer
    samochodowych kategorii premium - mówi Marcin Gutkiewicz, Marketing Manager MiTAC
    Europe.

    > No przecież premium więc będzie pan zadowolony ;-)

    Oj taaaak... będzie... :->

    > A na koniec najlepsze:
    >
    > http://www.wideorejestratory24.info/2017/11/ktory-re
    jestrator-jazdy-wybrac-jesien-2017.html?m=1

    Dowiedziałem się z tego artykułu, że mój bubel MiVue 792 jest
    innowacyjny bo pozwala dołączyć drugą kamerę. To żart? Przecież od
    dawna istnieją tego typu rozwiązania... również w katalogu Mio :-D

    > Cytat:
    > Od wczoraj porównuję sobie "surówki" i np. kamera Viofo A119 v2 ma obraz wręcz
    idealny w porównaniu z Mio MiVue 792 WiFi Pro gdzie obraz jest paskudny (pastelowy i
    przesycony).

    Potwierdzam spostrzeżenie choć bez odniesienia do Viofo, której nie
    znam. Obraz jest przesycony, przekontrastowany, jak z zabawki
    dziecięcej. Dotyczy to głównie szarówki jaką obecnie mamy a w
    szczególności pory zmierzchowej, gdzie destrukcja obrazu są wręcz
    spektakularna.

    W słońcu jest ok, w nocy też.

    > Nie rozumiem jak na podstawie tych samych danych wybrałeś Mio mimo że ustępuje
    jakością obrazu kamerze o klasę niższej. Sama matryca cudu nie czyni, stara optyka
    kiepski soft i wychodzi klops.

    Akurat model 792 nie ma złej optyki. Jest bardzo jasna. Owszem aberracja
    chromatyczna jest straszna, ale w obiektywach typu rybie oko to norma.
    Nawet profesjonalne szkła do aparatów fotograficznych są dalekie od
    ideału w tym względzie a co dopiero taki wypierdek w kamerce samochodowej.

    Interesowały mnie kamery dual. Wybrałem jakieś i porównałem. Znalazłem
    na YT recenzje kanałów wideorejestratory24.pl, forumwiedzy.pl. Gdzieś
    wymieniłem się korespondencją z użytkownikiem takowej, ponoć jest
    "spoko". Zrobiłem błąd - nie dotarłem do oryginalnych plików z kamer.
    Złą jakość obrazu czasem interpretowałem jako kompresję YT, która
    faktycznie sporo potrafi zepsuć, nawet dla modelu 792, który na etapie
    projektu jest już zepsuty. Zdarzały się bluzgi ale to dla każdej dual.

    Kolejna rzecz: kasa. Nie chciałem kupować zestawu za 800$, który nie
    występuje na rynku PL, i który to z pewnością jest jednym z najlepszych
    - coś w rodzaju DODów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 22. Data: 2018-01-05 15:43:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 05-01-2018 o 07:26, p...@g...com pisze:
    > --No wiesz - pare diodek IR i masz swietny oswietlacz, przynajmniej tablice
    rejestracyjne widac.

    > tylko dodaj ze trzeba kamere do rejestracji przylozyc :-)

    I to wcale nie jest koloryzacja stanu faktycznego!

    > na drodze czyli przez szybe z 20m efekt jest zaden

    Skoryguję: "z 50cm efekt jest żaden". Kamerka w serwisie jest obecnie
    więc nie sprawdzę. Ale jak kojarzę - swoją granatową (to ulubiony kolor
    firmy Mio) dłoń zobaczyłem w monitorku kamery bodajże przy 20cm dopiero.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 23. Data: 2018-01-05 15:45:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 04-01-2018 o 21:31, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Akurat każdy przetwornik CMOS/CCD o podczerwień zahacza i problemem jest
    > dobrać taki filtr, żeby IR wyciąć. Jak ktoś nie wierzy, to niech zrobi
    > zdjęcie płomienia. Jak płomień wyjdzie różowy, to znaczy, że aparat
    > kiepski. Ale tę wadę jak widać można promować jako zaletę;-)

    W dodatku w co drugiej kamerce instalują diody IR aby tą wadę wpisać w
    instrukcję jako funkcjonalność zamierzoną.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 24. Data: 2018-01-05 18:48:23
    Od: p...@g...com

    --Zrobiłem błąd - nie dotarłem do oryginalnych plików z kamer.

    I to stwierdzenie zamyka temat.

  • 25. Data: 2018-01-05 18:52:47
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 05-01-2018 o 18:48, p...@g...com pisze:

    > I to stwierdzenie zamyka temat.

    Może inaczej - nie potrafiłem dotrzeć do nich.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 26. Data: 2018-01-06 22:35:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 4 Jan 2018 14:41:54 +0100, Marek S napisał(a):

    > Ale w tej konkretnej kamerze zastosowano Sony Starvis, który ma 12 bitów...

    Dziwne, bo z tego co pamiętam (bo zdjęcia już nie ma pod linkiem), to
    wyglądało to zdjęcie dość paskudnie - jakby tych bitów było może z 6 ;)

    > Tu też nie mogę się z Tobą zgodzić :-) To byłaby jedna wielka pomyłka.
    > Wyobraźmy sobie sytuację kiedy kamera sfilmowała 3-kolorowy napis o RGB
    > ff0000, 00ff00 i 0000ff. Co zobaczymy? Szary obraz bez jakichkolwiek
    > napisów.

    Owszem, ale to jest właśnie pytanie co chcemy z filmu wyciągnąć.
    Po pierwsze raczej nie stosuje się nigdzie takich napisów (tzn. tła o
    jasności napisu, ale w innym kolorze), bo w praktyce jest to zawsze
    nieczytelne.
    I to nie mówię nawet o daltonistach (dla których w ogóle mogłoby być
    niemożliwe do odczytania), a normalnych ludzi którzy na to patrzą w trochę
    gorszym świetle itp.
    Generalnie na zdjęciach BW wszystko dobrze widać :)

    > Podobnie przy zdarzeniach drogowych może być potrzebna
    > informacja o kolorach karoserii czy czegokolwiek innego.

    Kolor karoserii faktycznie może się przydać.

    Ale coś za coś.
    Matryca BW oferuje znacznie lepsze odwzorowanie drobnych szczegółów (dzięki
    braku dekompozycji macierzy Bayera), oraz wyższą światłoczułość dzięki temu
    że nie ma filtra barwnego.
    Dodatkowo jako że nie ma kwestii poprawności odwzorowania barw, kamera może
    być czuła na szersze spektrum niż tylko światło widzialne czyli dostanie
    jeszcze więcej światła.

    Może nie da się sprawdzić koloru auta, ale za to dużo lepiej da się
    odczytać numery rejestracyjne, nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.

    > Owszem - przy video jest hipotetycznie lepiej zapanować nad sytuacją bo
    > do dyspozycji mamy kilka klatek do analizy przed zastosowaniem efektu.
    > Takie metody powszechnie stosuje się np. do odszumiania.

    Z metodamia kodowania video jeszcze trzeba też mocno uważać.
    Zazwyczaj model psychowizualny optymalizowany jest pod kątem oglądania tego
    obrazu w rzeczywistej rozdzielczości i rzeczywistej prędkości.

    Obraz taki dzięki temu ładnie się kompresuje, na pierwszy rzut oka ładnie
    wygląda, ale jak okaże się że chcemy z niego wyciągnąć jakieś szczegóły w
    analizie klatka po klatce, to się okaże że kodek zrobił w kwestiach
    szczegółów straszny bałagan.

    Nowoczesne kodeki z analizą gemoetryczną, potrafią wiele rzeczy
    przeinaczyć, dorysować, poprzestawiać itp.
    O ile film w rzeczywistym tempie wygląda spoko, to może się okazać że dla
    celów dowodowych jest popsuty i się nie nadaje.
    Co zresztą bywa wspaniałą pożywką dla zwolenników teorii spiskowych, bo
    analizując klatka po klatce łatwo znaleźć rzeczy które się nie będą zgadzać
    i próbować wykazać że zapis jest zmanipulowany.

  • 27. Data: 2018-01-06 23:17:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jan 2018 22:35:14 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Owszem, ale to jest właśnie pytanie co chcemy z filmu wyciągnąć.

    > Kolor karoserii faktycznie może się przydać.

    I kolor swiatel na skrzyzowaniu :-)
    A po nocy sygnalizator moze byc niewidoczny w calosci

    za to ... przejedziesz kogos po nocy, mial czerwona kurtke, a na
    filmie szaro na szarym :-)

> [...]
    > braku dekompozycji macierzy Bayera), oraz wyższą światłoczułość dzięki temu

    Gdzies tam byl jeszcze pomysl x3 - to jeszcze robia ?

    > Dodatkowo jako że nie ma kwestii poprawności odwzorowania barw, kamera może
    > być czuła na szersze spektrum niż tylko światło widzialne czyli dostanie
    > jeszcze więcej światła.

    Ale to zle, jak na filmie widac, ze przejechany byl swietnie widoczny
    :-)

    Wychodzi na to, ze trzeba trzy kamery :-)

    J.

  • 28. Data: 2018-01-07 13:11:30
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 22:35, Tomasz Pyra pisze:

    > Dziwne, bo z tego co pamiętam (bo zdjęcia już nie ma pod linkiem), to
    > wyglądało to zdjęcie dość paskudnie - jakby tych bitów było może z 6 ;)

    No więc właśnie! Dlatego mocno się zdziwiłem beznadziejnością MiVue 792.
    Dlatego też napisałem, że WDR powinien zdziałać tu cuda a robi g... z
    obrazu. Zresztą nie tylko WDR. Gdy go wyłączę, to i tak obraz jest
    masakrą piłą łańcuchową rzeczywistości. Przynajmniej w porze tuż po
    zachodzie słońca.

    > Owszem, ale to jest właśnie pytanie co chcemy z filmu wyciągnąć.

    W kamerach typu samochodowego - wszystko.

    > Po pierwsze raczej nie stosuje się nigdzie takich napisów (tzn. tła o
    > jasności napisu, ale w innym kolorze), bo w praktyce jest to zawsze
    > nieczytelne.

    Powiem tak: hobbystycznie zajmuję się fotografią. W zasadzie już to w
    zawód przechodzi, ale mniejsza z tym. Stety i niestety jestem
    zwolennikiem cyfrowego przetwarzania obrazu (Photoshop) a już w
    szczególności monochromatycznego pozyskanego z koloru. W plenerze - nie
    jeden raz spotkałem się ze znikającymi detalami po konwersji. Wymagana
    była ingerencja w postaci zmiany jasności lub w ogóle przesunięcie hue
    jakiegoś odcienia by zdjęcie wyglądało dobrze.

    Może nieco w oderwaniu od wątku powiem, że rodzaj konwersji Brightness
    vs Luminocity drastycznie wpływa na obraz końcowy. Wspomniane 3 kolory
    po konwersji na skalę szarości mogą być doskonale widoczne lub zupełnie
    nie widoczne:

  • 29. Data: 2018-01-07 13:21:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 13:11, Marek S pisze:

    Shit... coś kliknąłem przy wklejaniu linka i samo się za wcześnie
    wysłało :-( Tu kontynuuję.

    https://www.youtube.com/watch?v=N1Mq3O0ahTU&t=229s

    Niby tak ale potem sprawcy nie da się mimo to ustalić bo nie wiadomo
    jaki miał kolor kurtki / auta by móc w miejskim monitoringu podążać za
    właściwą osobą :-D

    Tak tak, to są oczywistości. Ale życie wymaga innych standardów jak
    uzasadniałem powyżej.

    Dlatego tak jak wcześniej napisałem - najlepiej by wideorejestratory
    miały rozwiązania rodem z fotoradarów. Tyle tylko, że wtedy będą 4x
    większe i temat się zamyka.

    Tak się dzieje w MiVue 792. Na ciemnym zdjęciu numer rejestracyjny
    został zamieniony w poprzestawiane kwadraty. :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2018-01-07 20:21:34
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 02-01-2018 o 17:47, Marek S pisze:

    Jak miło, że nie tylko ja w wideorejestratorze MiVue mam niebieski obraz
    po zachodzie słońca. :-) Mam z kim łączyć się w bólu :-D

    https://youtu.be/HiaFLwgQHaU?t=3m41s

    --
    Pozdrawiam,
    Marek