    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
    Date: Fri, 5 Jan 2018 15:37:24 +0100

    W dniu 04-01-2018 o 21:18, p...@g...com pisze:
    > Służę pomocą ;-)
    >
    > ,,Zastosowanie najwyższej klasy czujnika optycznego Sony Starvis(TM) o czułości
    wykraczającej poza widzialne spektrum światła aż pod zakres podczerwieni sprawia, że
    jakość nagrania jest zbliżona do obrazu z noktowizora jak w żadnej innej kamerze do
    auta.

    > Czyli po prostu cud, miód ultramaryna ;-)

    Aż ciarki po dupie przeszły :-)

    > MiVue 792 WIFI Pro to zaledwie przedsmak tego, co czeka nas w przyszłości. Kolejne
    urządzenia z serii 700 wniosą wiele nowości, wyznaczając tym samym trendy wśród kamer
    samochodowych kategorii premium - mówi Marcin Gutkiewicz, Marketing Manager MiTAC
    Europe.

    > No przecież premium więc będzie pan zadowolony ;-)

    Oj taaaak... będzie... :->

    > A na koniec najlepsze:
    >
    > http://www.wideorejestratory24.info/2017/11/ktory-re
    jestrator-jazdy-wybrac-jesien-2017.html?m=1

    Dowiedziałem się z tego artykułu, że mój bubel MiVue 792 jest
    innowacyjny bo pozwala dołączyć drugą kamerę. To żart? Przecież od
    dawna istnieją tego typu rozwiązania... również w katalogu Mio :-D

    > Cytat:
    > Od wczoraj porównuję sobie "surówki" i np. kamera Viofo A119 v2 ma obraz wręcz
    idealny w porównaniu z Mio MiVue 792 WiFi Pro gdzie obraz jest paskudny (pastelowy i
    przesycony).

    Potwierdzam spostrzeżenie choć bez odniesienia do Viofo, której nie
    znam. Obraz jest przesycony, przekontrastowany, jak z zabawki
    dziecięcej. Dotyczy to głównie szarówki jaką obecnie mamy a w
    szczególności pory zmierzchowej, gdzie destrukcja obrazu są wręcz
    spektakularna.

    W słońcu jest ok, w nocy też.

    > Nie rozumiem jak na podstawie tych samych danych wybrałeś Mio mimo że ustępuje
    jakością obrazu kamerze o klasę niższej. Sama matryca cudu nie czyni, stara optyka
    kiepski soft i wychodzi klops.

    Akurat model 792 nie ma złej optyki. Jest bardzo jasna. Owszem aberracja
    chromatyczna jest straszna, ale w obiektywach typu rybie oko to norma.
    Nawet profesjonalne szkła do aparatów fotograficznych są dalekie od
    ideału w tym względzie a co dopiero taki wypierdek w kamerce samochodowej.

    Interesowały mnie kamery dual. Wybrałem jakieś i porównałem. Znalazłem
    na YT recenzje kanałów wideorejestratory24.pl, forumwiedzy.pl. Gdzieś
    wymieniłem się korespondencją z użytkownikiem takowej, ponoć jest
    "spoko". Zrobiłem błąd - nie dotarłem do oryginalnych plików z kamer.
    Złą jakość obrazu czasem interpretowałem jako kompresję YT, która
    faktycznie sporo potrafi zepsuć, nawet dla modelu 792, który na etapie
    projektu jest już zepsuty. Zdarzały się bluzgi ale to dla każdej dual.

    Kolejna rzecz: kasa. Nie chciałem kupować zestawu za 800$, który nie
    występuje na rynku PL, i który to z pewnością jest jednym z najlepszych
    - coś w rodzaju DODów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek