-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
Date: Sun, 7 Jan 2018 13:11:30 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 91
Message-ID: <p2t2pk$3dr$1@node1.news.atman.pl>
References: <p2gd2p$9pk$1@node2.news.atman.pl>
<qckzlxgrjemt.1h6zn0i4hbvdr$.dlg@40tude.net>
<p2iq5g$fug$1@node2.news.atman.pl>
<1uj4bsnd8rtv3.1fmayu1bhxfh0$.dlg@40tude.net>
<p2lav8$l67$1@node1.news.atman.pl>
<s...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1515327092 3515 89.69.207.111 (7 Jan 2018 12:11:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Jan 2018 12:11:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
In-Reply-To: <s...@4...net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2621786
[ ukryj nagłówki ]W dniu 06-01-2018 o 22:35, Tomasz Pyra pisze:
>>> Ale w kamerze samochodowej zapewne przetwornik ma teoretycznie 8 bit, ale
>>> jeśli warunki oświetleniowe są gorsze niż środek dnia, to na 2 najmłodszych
>>> jest szum. Efektywnie zostaje 6 bitów, a tyle to oko bez problemu odróżnia
>>> w skali liniowej.
>>
>> Ale w tej konkretnej kamerze zastosowano Sony Starvis, który ma 12 bitów...
>
> Dziwne, bo z tego co pamiętam (bo zdjęcia już nie ma pod linkiem), to
> wyglądało to zdjęcie dość paskudnie - jakby tych bitów było może z 6 ;)
No więc właśnie! Dlatego mocno się zdziwiłem beznadziejnością MiVue 792.
Dlatego też napisałem, że WDR powinien zdziałać tu cuda a robi g... z
obrazu. Zresztą nie tylko WDR. Gdy go wyłączę, to i tak obraz jest
masakrą piłą łańcuchową rzeczywistości. Przynajmniej w porze tuż po
zachodzie słońca.
> Owszem, ale to jest właśnie pytanie co chcemy z filmu wyciągnąć.
W kamerach typu samochodowego - wszystko.
> Po pierwsze raczej nie stosuje się nigdzie takich napisów (tzn. tła o
> jasności napisu, ale w innym kolorze), bo w praktyce jest to zawsze
> nieczytelne.
Powiem tak: hobbystycznie zajmuję się fotografią. W zasadzie już to w
zawód przechodzi, ale mniejsza z tym. Stety i niestety jestem
zwolennikiem cyfrowego przetwarzania obrazu (Photoshop) a już w
szczególności monochromatycznego pozyskanego z koloru. W plenerze - nie
jeden raz spotkałem się ze znikającymi detalami po konwersji. Wymagana
była ingerencja w postaci zmiany jasności lub w ogóle przesunięcie hue
jakiegoś odcienia by zdjęcie wyglądało dobrze.
Może nieco w oderwaniu od wątku powiem, że rodzaj konwersji Brightness
vs Luminocity drastycznie wpływa na obraz końcowy. Wspomniane 3 kolory
po konwersji na skalę szarości mogą być doskonale widoczne lub zupełnie
nie widoczne:
> I to nie mówię nawet o daltonistach (dla których w ogóle mogłoby być
> niemożliwe do odczytania), a normalnych ludzi którzy na to patrzą w trochę
> gorszym świetle itp.
> Generalnie na zdjęciach BW wszystko dobrze widać :)
>
>> Podobnie przy zdarzeniach drogowych może być potrzebna
>> informacja o kolorach karoserii czy czegokolwiek innego.
>
> Kolor karoserii faktycznie może się przydać.
>
> Ale coś za coś.
> Matryca BW oferuje znacznie lepsze odwzorowanie drobnych szczegółów (dzięki
> braku dekompozycji macierzy Bayera), oraz wyższą światłoczułość dzięki temu
> że nie ma filtra barwnego.
> Dodatkowo jako że nie ma kwestii poprawności odwzorowania barw, kamera może
> być czuła na szersze spektrum niż tylko światło widzialne czyli dostanie
> jeszcze więcej światła.
>
> Może nie da się sprawdzić koloru auta, ale za to dużo lepiej da się
> odczytać numery rejestracyjne, nawet w gorszych warunkach oświetleniowych.
>
>>> Tu jeszcze trzeba pamiętać że obróbka video rządzi się pod tym względem
>>> trochę innymi prawami niż obróbka statycznej fotografi.
>>
>> Owszem - przy video jest hipotetycznie lepiej zapanować nad sytuacją bo
>> do dyspozycji mamy kilka klatek do analizy przed zastosowaniem efektu.
>> Takie metody powszechnie stosuje się np. do odszumiania.
>
> Z metodamia kodowania video jeszcze trzeba też mocno uważać.
> Zazwyczaj model psychowizualny optymalizowany jest pod kątem oglądania tego
> obrazu w rzeczywistej rozdzielczości i rzeczywistej prędkości.
>
> Obraz taki dzięki temu ładnie się kompresuje, na pierwszy rzut oka ładnie
> wygląda, ale jak okaże się że chcemy z niego wyciągnąć jakieś szczegóły w
> analizie klatka po klatce, to się okaże że kodek zrobił w kwestiach
> szczegółów straszny bałagan.
>
> Nowoczesne kodeki z analizą gemoetryczną, potrafią wiele rzeczy
> przeinaczyć, dorysować, poprzestawiać itp.
> O ile film w rzeczywistym tempie wygląda spoko, to może się okazać że dla
> celów dowodowych jest popsuty i się nie nadaje.
> Co zresztą bywa wspaniałą pożywką dla zwolenników teorii spiskowych, bo
> analizując klatka po klatce łatwo znaleźć rzeczy które się nie będą zgadzać
> i próbować wykazać że zapis jest zmanipulowany.
>
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=