    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
    Date: Sun, 7 Jan 2018 13:11:30 +0100

    W dniu 06-01-2018 o 22:35, Tomasz Pyra pisze:

    > Dziwne, bo z tego co pamiętam (bo zdjęcia już nie ma pod linkiem), to
    > wyglądało to zdjęcie dość paskudnie - jakby tych bitów było może z 6 ;)

    No więc właśnie! Dlatego mocno się zdziwiłem beznadziejnością MiVue 792.
    Dlatego też napisałem, że WDR powinien zdziałać tu cuda a robi g... z
    obrazu. Zresztą nie tylko WDR. Gdy go wyłączę, to i tak obraz jest
    masakrą piłą łańcuchową rzeczywistości. Przynajmniej w porze tuż po
    zachodzie słońca.

    > Owszem, ale to jest właśnie pytanie co chcemy z filmu wyciągnąć.

    W kamerach typu samochodowego - wszystko.

    > Po pierwsze raczej nie stosuje się nigdzie takich napisów (tzn. tła o
    > jasności napisu, ale w innym kolorze), bo w praktyce jest to zawsze
    > nieczytelne.

    Powiem tak: hobbystycznie zajmuję się fotografią. W zasadzie już to w
    zawód przechodzi, ale mniejsza z tym. Stety i niestety jestem
    zwolennikiem cyfrowego przetwarzania obrazu (Photoshop) a już w
    szczególności monochromatycznego pozyskanego z koloru. W plenerze - nie
    jeden raz spotkałem się ze znikającymi detalami po konwersji. Wymagana
    była ingerencja w postaci zmiany jasności lub w ogóle przesunięcie hue
    jakiegoś odcienia by zdjęcie wyglądało dobrze.

    Może nieco w oderwaniu od wątku powiem, że rodzaj konwersji Brightness
    vs Luminocity drastycznie wpływa na obraz końcowy. Wspomniane 3 kolory
    po konwersji na skalę szarości mogą być doskonale widoczne lub zupełnie
    nie widoczne:

    --
    Pozdrawiam,
    Marek