  • 31. Data: 2017-04-13 09:23:01
    Temat: Re: Pytanie do speców od Atmega128
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Marek wrote:

    > podoba niż
    >
    > A co się nie podoba w XC8? I który układ masz konkretnie ma myśli?

    Nie używam ostatnich wersji bo wydaje mi się, że są nieprzewidywalne.
    A moja programistyczna robota to zazwyczaj jest przenoszenie już napisanego
    kiedyś i działającego kodu i dodanie trochę kleju. Generalnie nie robię tego
    na codzień, tylko jak potrzeba

    1. Parę lat temu poległem na tcp/ip Microchipa; nie mogłem go zmusić do
    penych zachowań, bardzo dziwne zachowania; przestawiasz funkcję w pliku
    żródłowym(!) i działa bądź nie.
    2. Nie dałem rady satysfakcjonująco przenieść uIP na microchipa (pic18);
    trochę działął, trochę nie.
    3. A ostatnio, parę miesięcy temu musiałem proste zagnieżdzenie funkcji
    rozbić na dwa wywołania bo jakimś cudem gubił jedną tetradę z bajtu
    (naprawdę prosta rzecz). Wcześniej, na innej wersji kompilatora i innym
    procku (podobnej wielkości) działało OK. Problem wystąpił w procesorze
    16F1936, kompilator picc16 v9.70. Jestem pewny, że jakby żródło było
    dłuższe/krótsze lub zawierało inną ilość funkcji czy czegoś tam to mogłoby
    byc OK.
    4. Takich dziwnych akcji pewnie bym sobie jeszcze ponaprzypominał.
    I dodam, że zazwyczaj zasobów pamięciowych jest wystarczająco.
    Pice serii 16 i 18.

    Pewnie avr-gcc też ma swoje kwiatki. Ale na razie nic tragicznego się nie
    zdarzyło, fakt za wiele nie robiłem. :)

    jp

  • 32. Data: 2017-04-13 09:56:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Apr 2017 09:23:01 +0200, jacek pozniak
    <j...@f...pl> wrote:
    > Nie używam ostatnich wersji bo wydaje mi się, że są
    nieprzewidywalne.

    Oczywiście używałeś płatnej wersji xc8? Darmowa wstrzykuje w kod
    instrukcje spowalniające aczkolwiek nie powinna psuć.

> [...]
    zmusić do
    > penych zachowań, bardzo dziwne zachowania; przestawiasz funkcję w

    No hmm zaležy jak bardzo "przestawiłeś" tą funkcję, to cbyba nic
    zaskakującego, że zmieniając kod można popsuć. Pamietasz komkretnie
    jaki był problem? Aktualnie doktoryzuję się z tego stosu i bardzo
    mnie interesują problemy z nim innych userów.
    U mnie ten stos działa od lat bez problemów w ciężkich warunkach jako
    dość obciażone serwery www na pic32. Na pic18 wymaga zwiększenia
    stosu do dwóch banków (min 512 bajtów) bo inaczej będą problemy.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2017-04-13 10:48:26
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > jaki był problem? Aktualnie doktoryzuję się z tego stosu i bardzo
    > mnie interesują problemy z nim innych userów.
    Ale to starsza jakaś wersja stosu była (na owe czasy oczywiście
    najnowocześniejsza :) )
    To było parę lat temu, dokładnie nie pamiętam, procesor pic18F252,
    kompilator nie pamiętam.
    Temat wdrożyłem w kilku miejscach ale kiepsko coś radził sobie z DHCP;
    skargi były, że coś tam za często rozsyła. Przy najbliższej modernizacji
    obiektów wywaliłem urządzenia na tym oparte.
    W związku z tym projektem jeszce jedna rzecz mi się przypomniała: ciut
    nowszy kompilator żle ten kod kompilował (nie działał). Dyskwalifikacja.

    Ale uzywam (do prostych zastosowań), chyba pierwszego stosu Microchipa
    (bezstanowy!), trochę go powyginałem pod swoje potrzeby.
    Ale to tylko do pewnych zastosowań się nadaje; brak możliwości DHCP,
    klienta, tylko serwer co jedną ramkę może wysłać. ALE DZIAŁĄ.
    Oryginalnie powstał na pic16 ale dał się bezproblemowo przenieść na pic18 i
    jest ok. Ale nie odważyłbym się już go kompilować, używam skompilowanych
    przed laty hexów.

    > U mnie ten stos działa od lat bez problemów w ciężkich warunkach jako
    > dość obciażone serwery www na pic32. Na pic18 wymaga zwiększenia
    > stosu do dwóch banków (min 512 bajtów) bo inaczej będą problemy.
    Pewnie tak, ale trochę mnie przerastają problemy typu że, coś dopiszę i się
    sypie (bo z tego żyję).

    Ale na pic32 to chyba już gcc? A może nie?

    jp

  • 34. Data: 2017-04-13 11:02:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Apr 2017 10:48:26 +0200, jacek pozniak
    <j...@f...pl> wrote:
    > Ale na pic32 to chyba już gcc? A może nie?

    tak.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2017-04-13 13:45:38