  • 21. Data: 2017-04-11 23:25:10
    Temat: Re: Pytanie do spec?w od Atmega128
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > My?l? ?e od tego trzeba by?o zacz??, str 388 i wida? ?e dla 3,3V przy
    > 1Mhz bierze 1mA pr?du, je?eli b?dzie budzona co sekund? na okres
    > 20uS to ?rednia wyjdzie na 20uA. 20uS to daje oko?o 15-20 instrukcji,
    ^^^^
    20nA
    > mo?na si? wyrobi? w przerwaniu.

    Jesli ma byc uzyty kwarc to wypada uwzglenic czas na stabilizacje
    czestosci oscylatora, a to wiele tysiecy taktow. Wiec takie
    wybudzanie to albo do pracy na oscylatorze RC albo na dluzej.

    --
    Waldek Hebisch

  • 22. Data: 2017-04-12 09:06:42
    Temat: Re: Pytanie do speców od Atmega128
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > Zapomnij, tylko timer2.
    Nie kumam, nie można wykorzystywać kwarcu 32768 podłączonego do TOSC1,2 i
    taktującego Timer0?

    Tekst z dokumentacji:

    ? Bit 3 ­ AS0: Asynchronous Timer/Counter0
    When AS0 is written to zero, Timer/Counter0 is clocked from the I/O clock,
    clkI/O. When AS0 is
    written to one, Timer/Counter is clocked from a crystal Oscillator connected
    to the Timer Oscilla-
    tor 1 (TOSC1) pin. When the value of AS0 is changed, the contents of TCNT0,
    OCR0, and
    TCCR0 might be corrupted.

    jp

  • 23. Data: 2017-04-12 09:33:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 19:38, jacek pozniak pisze:

    > No właśnie, tak już trochę powertowałem dzisiaj pdf i widzę, że max co mogę
    > osiągnąć to 25-30uA (z włączonym watchdog).

    Poszukałem tamtego mojego projektu niskoprądowego.
    To było na ATmega644P.
    Mam zanotowane coś takiego:

    Prąd zasilania ZR02.
    Tryb PwrDown (wyjście 85us):
    BrOut off, REN=1 - Izas=12uA (pomiar = 11uA),
    BrOut on, REN=1 - Izas=45uA (pomiar = 28uA).

    Nie jestem pewien, ale to mi wygląda na prąd zasilania całego urządzenia
    (razem z tymi 5uA na stabilizator).
    P.G.

  • 24. Data: 2017-04-12 09:40:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 22:19, AlexY pisze:

    > On chyba myśli że to działa jak tyrystor.

    Też tak podejrzewałem - dlatego wcześniej pisałem, że chyba myślimy o
    innych elementach, ale potwierdził, że o tych samych.

    Daję mu szansę rozwiązania problemu samemu.
    P.G.

  • 25. Data: 2017-04-12 12:48:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Apr 2017 09:40:43 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Też tak podejrzewałem - dlatego wcześniej pisałem, że chyba myślimy
    > innych elementach, ale potwierdził, że o tych samych.

    Nie tyrystor, czepiacie się nieporęcznie użytego "wyzwalania".

    > Daję mu szansę rozwiązania problemu samemu.

    Nadal podtrzymuje, że pisanie o prądzie w takim kontekscie transila
    było zupelnie niepotrzebne (w użytym kontekscie). Dla mnie eot bo
    nie chce mi się przepychać z tłumaczeniem tego. Jak do tej pory nie
    załapaliście to już nie załapiecie o co chodziło.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2017-04-12 15:07:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-12 o 12:48, Marek pisze:

    > Nie tyrystor, czepiacie się nieporęcznie użytego "wyzwalania".

    Według mnie jakakolwiek konstruktywna dyskusja wymaga co najmniej
    posługiwania się tym samym zestawem pojęć. Jak na tym poziomie występują
    rozbieżności to pierwszym krokiem powinno być ich wyjaśnienie.

    Najpierw rzuciłeś pojęciem, że transil działa w dziedzinie napięcia.
    A jak zapytałem co masz na myśli to wrzuciłeś drugie, równie niejasne
    hasło - wyzwalanie.

    Stąd moje pytania.

    Ch-ka transila/Zenerki w kierunku zaporowym jest mniej więcej taka sama
    jak diody, czy LEDa w kierunku przewodzenia. Różnice są tylko
    ilościowe, nie jakościowe.
    Czy o diodzie, czy LEDzie też powiesz, że działają w dziedzinie napięcia?

> [...]
    > chce mi się przepychać z tłumaczeniem tego. Jak do tej pory nie
    > załapaliście to już nie załapiecie o co chodziło.

    Kontekst był taki, że wskazałeś stabilizator o maksymalnym napięciu na
    wejściu 18V, a ja wyjaśniłem dlaczego nie mogłem go zastosować w tym
    konkretnym moim układzie.

    Aby to uzasadnić potrzebna mi była informacja jakiego rzędu przepięcia
    spodziewam się wejściu stabilizatora - czyli na stosowanym przeze mnie
    transilu, a to wynika z tego jaki maksymalny impuls prądu przez niego
    przepłynie i z ch-ki transila.

    Nadal nie wiem jak określasz spodziewane przepięcie na transilu
    "działając" jedynie w dziedzinie napięcia?
    P.G.

  • 27. Data: 2017-04-12 18:54:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-12 o 09:06, jacek pozniak pisze:

> [...]
    > to the Timer Oscilla-
    > tor 1 (TOSC1) pin. When the value of AS0 is changed, the contents of TCNT0,
    Ok, nie doczytałem, w innych jest tylko do timera2 i to mnie zmyliło.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2017-04-12 20:41:11
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > BrOut on, REN=1 - Izas=45uA (pomiar = 28uA).
    >
    > Nie jestem pewien, ale to mi wygląda na prąd zasilania całego urządzenia
    No tak, 3xwięcej niż microchip, ale cóż, jest gotowy hardware więc zrobię po
    rusku; wsadzę większą baterię :)
    Zawsze to jakieś rozwiązanie, zwłaszcza, że amega mi się bardziej podoba niż
    Microchip (lepszy kompilator).

    Pozdrawiam

    jp

  • 29. Data: 2017-04-12 23:21:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Apr 2017 20:41:11 +0200, jacek pozniak
    <j...@f...pl> wrote:
    > Zawsze to jakieś rozwiązanie, zwłaszcza, że amega mi się bardziej
    podoba niż
    > Microchip (lepszy kompilator).

    A co się nie podoba w XC8? I który układ masz konkretnie ma myśli?

    --
    Marek

  • 30. Data: 2017-04-13 08:26:09
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 11-04-2017 o 07:54, jacek pozniak pisze:
> [...]
    > zegar/kalendarz), było wybudzane kilka razy na sekundę (interwał nie musi
    > być super dokładny) celem odczytu wejść dwustanowych i miało średni pobór
    > prądu z baterii nie przekraczający około 10uA. (no może 20uA max).
    > W przypadku gdy jest prąd, chodzi z zasilacza i hardware ma możliwość
    > stwierdzenia obecności zasilania.
    >
    > Pytanie: Czy Atmega to będzie potrafiła?
    > Jeśli tak, to zagłębię się w dokumentację.
    >
    > Oczywiście hardware było tak projektowane, aby można było poodcinać wszelkie
    > wycieki prądu, odseparowane zasilanie z baterii, etc.

    Jeżeli chodzi o Atmela (Microchip) to czemu Atmega, a nie XMega.
    Nowsze i zegary dużo stabilniejsze(nawet USB na wewnętrznym chodzi).
    Może któraś xmega jest zgodna pinowo.
    Są rodziny z wbudowanym RTC - Real Time Calendar
    Są także z RTC - Real Time Counter.
    Przejrzyj w tym zakresie książki Pana Tomasza Francuza.

    ---
    Avast.