  • Data: 2016-08-18 20:06:42
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bat" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    news:np4ptk$18j0$1@gioia.aioe.org...

    > Aaaa ty Ty od programatora piccolo :-) Pamiętam, że nie chcieliście
    > długo przekompilować programu żeby działał pod windows 98. W końcu
    > zrobiliście ale już miałem inny programator :/

    Głowy nie dam, ale chyba nazywanie tego "przekompilowaniem" to lekkie
    przegięcie.
    Piccolo powstał w 1988r i oprogramowanie było pod DOS (kupiony specjalnie do
    tego celu Turbo C++ 1.0). Komunikacja na 57600 na zasadzie bezpośredniego
    grzebania w rejestrach UARTa. Windows do jakiegoś czasu pozwalał uruchamiać
    aplikacje DOS dając im między innymi dostęp do UARTów, aż kiedyś przestał. I
    myślę, że to o tę sytuację chodzi.
    Nie wykluczam, że przez pewien czas mogłem myśleć, że trzeba kupić nową
    wersję Turbo C++ (dopasowaną do Windows 98) i przekompilować.
    Potem się zorientowałem, że to nie tak i nie mam pojęcia jak się dobrać pod
    Windowsem do COMów. To jeszcze nie były czasy, że wystarczy zapytać wujka G
    i wszystko jasne.
    Teraz jakoś sobie radzę, ale nie powiem, aby wszystkie parametry funkcji
    CreateFile() były dla mnie jasne. W ogóle jak czytam opisy jakichkolwiek
    funkcji Windowsa to tak jakby to było szyfrem pisane. Na przykład funkcje do
    obsługi USB (dziesiątki jak nie setki) to nadal dla mnie czarna magia.
    P.G.