  • Data: 2012-08-09 12:59:45
    Temat: Re: Pytanie: czułość aparatów i zasięg operatora
    Od: Jan45 <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-09 12:36, Waldek Godel pisze:
    > (...) Jak to zrobić metodą
    >
    > W najprostszy sposób - zrobić antenę zewnętrzną z samego telefonu.
    > Tzn umieścić go w wysokim miejscu z lepszym odbiorem na czas rozmowy,
    > "sztukując" odległość między tym miejscem a rozmawiającym np. słuchawką
    > bluetooth.
    > Ewentualnie używając taniej wodoodpornej obudowy w razie złych warunków
    > atmosferycznych.

    Rzeczywiście, dlaczego o tym nie pomyślałem?
    Pewnie z powodu niewygody używania. Nie wyobrażam
    sobie sytuacji wywoływania połączenia poprzez
    wybranie numeru na klawiaturze i błyskawiczne
    wystawienie aparatu na tyczce za okno.
    Szybkość jest konieczna, bo aparat sprawdza
    obecność stacji niezbyt długo. A kiedy nie
    znajdzie, wyświetla komunikat o braku sieci
    i zaprzestaje dalszego szukania.

    Tak się zastanawiam czy nie zdemontować mojego starego
    aparatu, który wprawdzie nie ma sprawnego akumulatora,
    ale ma wystającą antenkę w plastiku zatopioną.
    Wystarczy zdobyć akumulatorek,a nawet tylko podłączyć
    tę komórkę do sieci przez jej zasilacz, a potem odizolować
    metal antenki. Podpiąć do metalu jakiś przewód, np.
    od zewnętrznej anteny telewizyjnej, np. krokodylkiem,
    i mamy cośmy chcieli. Wewnątrz domu bez zasięgu to by
    było dobre wyjście. Chyba.

    Jan