  • 1. Data: 2012-08-07 19:43:21
    Temat: Pytanie: czułość aparatów i zasięg operatora
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    Zdarzyło mi się tego lata być dłużej w lesie, z dala
    od miast. Doświadczyłem dwóch niespodzianek. Po pierwsze,
    słabego nadzwyczaj kontaktu z operatorami. Na przykład
    po przeszukaniu (po wyjściu z domu) telefon komunikował
    mi różnie, ale zwykle na pierwszym miejscu podawał Erę,
    a na drugim Ideę. W przypływie dobrego odbioru podawał
    też czasem Plusa oraz Pleya. Ale rzadko.

    Po drugie, stwierdziłem, że stara moja nokia znacznie lepiej
    sobie radzi od nowej nokii. Oba aparaty są dość proste
    i tanie. Ten nowy słabszy najczęściej w ogóle nie łapał
    sygnału.

    A to moje pytania do znawców GSM:
    1. Czy Era (tak nazywają moje aparaty obecnego T-mobile)
    ma najlepszy zasięg zawsze, czy to był przypadek?
    2. Czy jest gdzieś opisana czułość różnych modeli aparatów,
    czyli czy mogę oczekiwać, że te najdroższe mają najlepszą
    czułość?

    Z uszanowaniem,
    Jan

  • 2. Data: 2012-08-07 20:14:53
    Temat: Re: Pytanie: czułość aparatów i zasięg operatora
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 07.08.2012 19:43, Jan45 pisze:
> [...]
    > po przeszukaniu (po wyjściu z domu) telefon komunikował
    > mi różnie, ale zwykle na pierwszym miejscu podawał Erę,
    więc również był zasięg playa
    > W przypływie dobrego odbioru podawał
    > też czasem Plusa
    czyli już druga sieć z której korzystają użytkownicy playa
    > oraz Pleya. Ale rzadko.
    czyli macierzysta sieć miała słaby zasięg, czy sprawdzający jaja robił a
    nie testy?

    > Po drugie, stwierdziłem, że stara moja nokia znacznie lepiej
    > sobie radzi od nowej nokii. Oba aparaty są dość proste
    > i tanie. Ten nowy słabszy najczęściej w ogóle nie łapał
    > sygnału.
    raczej normalne
    > A to moje pytania do znawców GSM:
    > 1. Czy Era (tak nazywają moje aparaty obecnego T-mobile)
    > ma najlepszy zasięg zawsze, czy to był przypadek?
    Przypadek
    łatwy do sprawdzenia za pomocą www.btsearch.org
    ToMasz

  • 3. Data: 2012-08-07 20:29:34
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-07 20:14, ToMasz pisze:
    > więc również był zasięg playa

    Zgadza się, bo ten drugi słabszy aparat mam w playu
    i czasem się łączył z siecią.

    > czyli już druga sieć z której korzystają użytkownicy playa
    > czyli macierzysta sieć miała słaby zasięg, czy sprawdzający jaja robił a
    > nie testy?

    Nie, przepraszam, mylą mi się operatorzy, bo moje
    aparaty podają nieaktualne ich nazwy. W każdym razie
    czasem ten czulszy aparat podawał mi aż cztery
    dostępne sieci. A skoro tak podawał, wydało mi się,
    że to te cztery największe sieci były. Może się
    myliłem, że ta czwarta to Play?

    > raczej normalne

    Czyli jaka jest reguła? Co kupować, żeby mieć
    czulszy aparat? Czy im droższe tym czulsze?

    > Przypadek
    > łatwy do sprawdzenia za pomocą www.btsearch.org

    ToMaszowi dziękuję bardzo za podpowiedzi. Gdybyś jeszcze
    wiedział coś o czułości aparatów, proszę o wskazówki.
    Bo myślę o kupnie aparatu czulszego niż te moje obecne.

    Jan

  • 4. Data: 2012-08-07 21:47:20
    Od: "Kierowca Bombowca" <k...@n...invalid>

    Użytkownik "Jan45" <j...@w...pl> napisał
    > Czyli jaka jest reguła? Co kupować, żeby mieć
    > czulszy aparat? Czy im droższe tym czulsze?

    Jedyna konkretna reguła to chyba tylko taka, że terminale powinny spełniać
    normy podobnie jak i "nadajniki".
    Kombinować można wg wartości SAR. Im mniejsza wartość tym teoretycznie
    mniejsza moc wydzielana w aparacie vide E52 - wyjątkową oszczędność baterii
    uzyskano zmniejszając moc i stąd narzekania na "słaby zasięg" :)
    Ale też takie hocki klocki da się zapewne uzyskać poprzez konstrukcję anteny
    itp.

    Tak więc jeżeli zamierzasz powalczyć na granicy zasięgu to bez anteny
    zewnętrznej się nie obędzie.

  • 5. Data: 2012-08-07 23:05:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Aug 2012 19:43:21 +0200, Jan45 napisał(a):
    > A to moje pytania do znawców GSM:
    > 1. Czy Era (tak nazywają moje aparaty obecnego T-mobile)
    > ma najlepszy zasięg zawsze, czy to był przypadek?

    Raczej przypadek.

    > 2. Czy jest gdzieś opisana czułość różnych modeli aparatów,

    nie ma.

    > czyli czy mogę oczekiwać, że te najdroższe mają najlepszą
    > czułość?

    nie.

  • 6. Data: 2012-08-08 09:27:30
    Od: o...@g...com

    W dniu wtorek, 7 sierpnia 2012 21:47:20 UTC+2 użytkownik Kierowca Bombowca napisał:
> [...]
    >
    > itp.
    >

    > Tak więc jeżeli zamierzasz powalczyć na granicy zasięgu to bez anteny

    I tu mnie zastanawia taka rzecz
    Moja lokalizacja ma słaby zasięg Orange. Wszystkie Nokie jakie miałem nie radziły
    sobie ze słabym zasięgiem i przerywały rozmowy
    Aktualnie mam Nokię C5 (SAR 1,16) i robi dokładnie to samo. Ale używałem parę
    miesięcy temu LG Swift GT540 który SAR ma na poziomie 0,93 i o dziwo zasięg był
    zawsze. W miejscach gdzie Nokia gubiła sieć, LG bez problemu obsługiwał rozmowę bez
    zacięć.
    Wynika z tego że SAR nie ma odwzorowania do jakości połączenia (zasięgu)

  • 7. Data: 2012-08-08 11:41:42
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-08-07 19:43, Jan45 wrote:

    > 1. Czy Era (tak nazywają moje aparaty obecnego T-mobile)
    > ma najlepszy zasięg zawsze, czy to był przypadek?

    Jak dany operator moze miec "zawsze najlepszy zasieg", skoro znajdujac
    sie w roznych miejscach, mozesz byc blizej stacji bazowej raz jednego,
    a raz innego operatora?

    To wszystko przeciez reguluje fizyka, a nie czarna magia.

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2012-08-08 11:43:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Aug 2012 00:27:30 -0700 (PDT), o...@g...com napisał(a):
> [...]
    zacięć.
    > Wynika z tego że SAR nie ma odwzorowania do jakości połączenia (zasięgu)

    Ten SAR to czesto znaczy ze promieniowanie jest "przez tylna scianke".

    A wtedy ... BTS wszystkich sieci w tym samym kierunku ?

    J.

  • 9. Data: 2012-08-08 11:53:50
    Od: "Kierowca Bombowca" <k...@n...invalid>

    Użytkownik <o...@g...com> napisał
    > rozmowę bez zacięć. Wynika z tego że SAR nie ma odwzorowania do jakości
    > połączenia (zasięgu)

    No widzisz :)

  • 10. Data: 2012-08-08 12:34:17
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-08 11:41, elmer radi radisson pisze:
    (...)

> [...]
    > a raz innego operatora?
    >
    > To wszystko przeciez reguluje fizyka, a nie czarna magia.

    Ależ tak, jasne. Ale piszemy tu przecież językiem potocznym,
    więc dla żądnych pełnego i ścisłego wyjaśnienia muszę
    przetłumaczyć to na język precyzyjny.

    A wyszło mi to tłumaczenie tak:
    Czy Era ma stacje rozmieszczone najkorzystniej?
    Czyli: Czy ma najlepsze pokrycie terenu (Polski lub jakiegoś
    podobszaru) w porównaniu do stacji innych operatorów?

    Ale odpowiedź już mam, więc piszę tylko dla porządku, dla
    nietolerujacych czarnej magii, nawet domniemanej.

    Jan