    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Date: Sun, 28 Mar 2021 19:55:14 +0200

    On 28/03/2021 19:46, Irek.N. wrote:
    > W zasadzie wszystko działa, ale wydajność po przez SMB jest tak niska

    U mnie gigabit bo tylko taką mam sieć, wcina poniżej 5% cpu. Na Linuxie,
    zwykła Samba, dodatkowo bangla w proxmoxie.

    > że wyeliminowała tego typu rozwiązania u mnie w firmie.

    Odstrzeliłeś głupie rozwiązania. Dobrze. Ale nie zrzucaj winy na Linuxa.
    Samba na Linuxie jest *znakomita* i w zasadzie nie ma śladu potrzeby
    używania Windowsa, chyba że ktoś koniecnie chce te ich rozwiązania
    domenowe (które są świetnym miejscem do wejścia ransomware, przy okazji).

    > Ja się nie znam, ale poprosiłem o pomoc na grupie, nic z tego nie
    > wyszło, poprosiłem o pomoc dystrybutora oprogramowania i ku wielkiemu
    > zdziwieniu zarówno ich jak i mnie, okazało się że to problem
    > linuksopochodnych urządzeń.

    Bzdura. Linux nie ma tu nic do rzeczy. Najlpszy przykład: nawet na
    wyjątkowo mizernym hardware z okolic Atoma, wyciągam pełne 1GBit
    transferu po sambie. Najzwyczajniej, mają kiepskie oprogramowanie i
    hardware, w tych przepłaconych NASach. Wyglada to jak era kamienia
    łupanego. Kiedyś myślałem, że może mają powody licencyjne, że wymyslają
    te kwadratowe koła. Ale nie, jestem przekonany obecnie, że to tylko
    zwykłe dziadostwo. W tych NASach wszystkio jest skrajnie dziadowskie,
    zamknięte, popsute, podejrzane, dziwne i bezuzyteczne.

    > Bardzo możliwe. NIe miałem styczności z rasowym linuxem, a przynajmniej
    > nie zdawałem sobie z tego sprawy. To co mam, działa jak działa i nikt
    > nie potrafi nic z tym zrobić, więc wydałem $ na serwer windowsiany i
    > zagadało od strzału.

    Tylko że coś czuje, że w tym "windowsianym" jest procesor 30x szybszy
    niż w tym biedaNASie? No to nie dziwota że troche lepiej działa ;)