  • Data: 2021-03-29 11:09:27
    Temat: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-03-29 o 00:45, Adam pisze:

> [...]
    > wirtualnych jest ustawiona w tryb bridge, aby mogły się nawzajem widzieć.
    > W firmie w serwerowni wirtualnych maszyn jest chyba ponad setka, też
    > wszystkie tak samo, na bridge.
    > W innych firmach u moich klientów też wirtualki tak chodzą, bo przykładowo
    > na jednej jest system zdalnego dostępu (serwer Remote Desktop z
    > aplikacjami), a na drugiej siedzi serwer MS-SQL. Muszą się wzjemnie
    > widzieć.
    >
    > Nie przypominam sobie, abym miał z trybem bridge problem, ani ma Microsofr
    > Virtual PC, ani na Oracle VB, ani na VM, ani na Hyper-V. U mnie to jest

    VMware w różnych wersjach nie sprawia problemów (poza pewną dość
    specyficzną sytuacją), Hyper-V też, ale bridge na VBox tak. Owszem,
    trochę działa, ale tylko trochę. Dla mnie w ogóle jest to mało
    zrozumiałe. Początkowo myślałem że może firewall maszyny hostującej robi
    tu jakiś problem, ale nie wygląda na to. Komputer widzi wprawdzie
    gateway, ale poza niego już nie chce wyjść. Nawet wewnętrznej sieci
    firmowej nie widzi. Komunikuje się tylko z maszyną hostującą i gatewayem
    (no i zapewne z innymi maszynami wirtualnymi, ale aż do tego etapu nie
    doszedłem skoro wyjście na świat nie działa). Nawet serwera DNS nie
    widzi. Ani DHCP, z którego dostał chwilę wcześniej adres (są na innych
    adresach). Co ciekawsze problem miałem ze świeżym VBoxem, ale również
    dawno temu miałem to samo. Już nawet dodatki instalowałem, ale też nic.
    Mam nadzieję że robię coś nie tak, ale nawet nie mam pomysłu co.

    > Jak wyżej.

    > Dokładnie, pojawia się wirtualna karta (albo karty).
    >
    > Tak to wygląda teraz u mnie w laptopie:

    > Konfiguracja IP systemu Windows

    Zgadza się. Ale jak dochodzi do próby komunikacji maszyny wirtualnej ze
    światem to jakoś nie chce to działać.

    Pozdrawiam

    DD