  • Data: 2021-03-29 10:16:20
    Temat: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 29 Mar 2021 07:40:42 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie uwazam SMB za specjalnie zły. Przede wszystkim jest "ad-hoc",
    > klienci Windowsowi i Linuxowi nie wymagają montowania. W sam raz do
    > obejrzenia filmu, pokazania zdjęc z wakacji itd itp. Mam mieszane
    > komputery w sieciw domu i SMB jest rozsądnym wyborem.

    Jakoś nie mogę się przekonać do NAS, nie mam potrzeby mieć dostęp
    natychmiastowy do dużego archiwum (zamontwanie określonej płyty
    wybranej z archiwum jest akceptowalne) z ryzykiem trzymania danych na
    delikatnych nośnikach elektronicznych. Myślałem że pojawią się jakieś
    rozwiązania chmurowe z NBD, tak żebym mógł założyć sobie LUKSa
    (z."mojej"strony) bez przejmowania się i wnikania co jest pod spodem,
    ale jak dotąd nic takiego nie znalazłem... Oczywiście można wynająć
    "bare metal" (tak teraz robię) ale to kosztowna zabawa.
    Może ktoś spotkał się z taka usługą?
    Typowe rozwiązania chmurowe wymagają trzymania plików a ja chcę
    trzymać zaszyfrowany FS z możliwością jego zdalnego montowania.

    --
    Marek