  • Data: 2012-07-20 10:40:14
    Temat: Re: Pytania "ogolne" na interview dla programisty
    Od: Roman W <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, July 19, 2012 6:55:26 PM UTC+1, PK wrote:
    > On 2012-07-19, Roman W &lt;b...@g...pl&gt; wrote:
    > &gt; W praktyce programista dostanie dokladna specyfikacje co system ma robic.
    > &gt; Jezeli zrozumiesz te specyfikacje, to chcac nie chcac nabierzesz wiedzy n/t
    > &gt; rynkow finansowych.
    >
    > Nie bardzo. Zasada działania giełdy to nie finanse. To po prostu
    > jakiś algorytm na wartościach liczbowych i ich sensem nie trzeba się
    > bardzo przejmować.

    No ale na jakims poziomie ogolnosci taki spec mowi "algorytm A jest kluczowy bo X" i
    to X ma juz zwiazek z tym jak dziala rynek finansowy. Niekoniecznie z ekonomia, rynki
    finansowe nie sa zawsze w 100% zsynchronizowane z ekonomia.

    > Finanse to dość złożona matma z pewnym ekonomicznym &quot;interfejsem&quot;.
    > Trzeba rozumieć terminy ekonomiczne, żeby się poruszać w tej dziedzinie
    > i trzeba trochę wiedzieć o matematyce, żeby moć coś w niej osiągnąć.
    >
    > Dokumentacja do nawet prostego problemu, która miałaby Cię tego nauczyć,
    > zamieniłaby się w gruby podręcznik akademicki. :)

    Wiem, troche ich juz w zyciu przeczytalem.

    > Ale do napisania giełdy rzeczywiście ta wiedza nie jest potrzebna.
    >
    > &gt; &quot;Quants&quot; sie tym zajmuja. Ale jak to mowia, ponad 50% czasu pracy
    quanta to
    > &gt; programowanie :)
    >
    > Nie tylko Quants, bo tak to się nazywa elitę w branży.

    I'm flattered :)

    >Zajmuje się tym
    > cała zgraja analityków o różnych dziwnych nazwach stanowisk :).

    Teraz do mnostwa stanowisk dodaje sie "quant" zeby je uatrakcyjnic, bo ludzie
    nadal na to leca.

    > Ale rzeczywiście ważnym wyróżnikiem Quants jest umiejętność
    > programowania, ale myślę, że wyjadacze z tej grupy byliby zawiedzeni
    > ich umiejętnościami :).

    Nom. To na ogol sa ludzie po fizyce albo matematyce, choc teraz pojawiaja sie
    kierunki "financial mathematics" albo "quantitative finance" na ktorych kladzie
    sie spory nacisk na nauke programowania (na ogol C++), ale to nadal nie to samo
    co studiowanie informatyki na dobrej uczelni.

    RW