  • Data: 2009-12-02 13:14:02
    Temat: Re: [Pyt] Do expertów ;) Canon SX 1 ISczy SX 20 IS?
    Od: "#:-) gps" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    . pisze:
    > Witam Grupowiczów!
    >
    > Zastanawiam się nad zakupem wyżej wymienionych aparatów; CANONa SX 1 IS lub
    > CANONa SX 20 IS. Czy ktoś z Was może krótko i na temat napisać który z nich jest
    > lepszy?
    >
    > Z góry dziękuję
    > --
    > pzdr
    > ŁK

    Miałem oba na testach własnych.

    Troszkę lepszy obraz daje SX1 (ociupinkę ostrzejszy i ociupinkę mniej
    zaszumiony i ociupinkę wydał mi się bardziej nasycony). Ale sam sobie
    wypatruj oczy:
    http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

    Parametry pewnie znasz i różnice między ich możliwościami:
    http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?met
    hod=sidebyside&cameras=canon_sx20is%2Ccanon_sx1is&sh
    ow=all

    - SX20 większa matryca
    - SX20 lepszy flesz
    - SX20 minimalnie lżejszy

    - SX1 4 x szybsze zdjęcia seryjne
    - SX1 lepsze filmy - full HD
    - SX1 lepszy ekranik
    - SX1 możliwość sterowania pilocikiem

    Ogólnie - byłem zachwycony zoomem w tych modelach, choć na szerokim
    kącie duże zniekształcenia - np. drzewa i budynki wydają się kłaść na
    boki, oraz brak ostrości poza środkiem kadru. Nie kupiłem, bo poziom
    szumów mi nie odpowiadał, szum jest widoczny nawet przy ISO 80!
    Zasilanie na akku AA działa bardzo wydajnie przy dobrych akku.

    Życzę dobrego wyboru.

    #:-)
    gps
    [od jutra właściciel Canona G11]