  • 11. Data: 2011-11-04 13:03:28
    Temat: Re: Puszki ekranujące
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Ładne :) A jak z lutowalnością tego metalu?

    Mosiądz wysokoniklowy doskonale się lutuje. W sumie wyboru wielkiego nie
    masz. Albo ci zrobią z nierdzewki albo z nowego srebra (chyba MZN12), bo
    z tego robią szablony do pasty.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2011-11-04 13:15:51
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

    > Albo ci zrobią z nierdzewki albo z nowego srebra (chyba MZN12), bo z tego
    > robią szablony do pasty.
    Na początku robiłem próby z nierdzewką, ale kompletna porażka. Zerowa
    lutowalność i cienka blacha (nie pamiętam jaka, ale coś w okolicy 0,1mm),
    więc parametry mechaniczne żadne. Gieło się na wszystkie strony. Nowe srebro
    jest grubsze, na oko 0,2-0,3mm i wystarczajaco sztywne.
    Dodatkowo robiąc wersję z nowego srebra dałem na środku przegródkę. Odrobina
    więcej roboty przy składaniu, ale znacząco podnosi sztywność puszki. Moje
    produkty tłuką się po całym świecie w szybowcach, nieraz spadając z wysoka
    na ziemię. Widziałem różne uszkodzenia, ale jeszcze nigdy nie trafiło do
    mnie wario z uszkodzonym nadajnikiem, właśnie dzięki ekranowi.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 13. Data: 2011-11-04 15:12:10
    Od: Meloman <m...@w...pl>

    Patent z szablonami z nowego srebra wydaje się być najciekawszy -
    spróbuję pójść tą drogą.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    --
    / / .-. \ \ .----------------------------.
    ( ( ( o ) ) ) | Przemysław Korpas |

  • 14. Data: 2011-11-05 11:37:18
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Mario wrote:

    > Z reguły stal pokryta cyną. Gdy ciąłeś chyba widziałeś co to jest?

    Aluminium też bywa.

    Waldek

  • 15. Data: 2011-11-05 12:17:37
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > niż blacha stalowa a też ma własności ferromagnetyczne.

    Ktoś wie z czego są robione ekrany na przykład obwodów p.cz. w TV ?

    Właśnie uciąłem z takiego ekraniku pasek z którego zwinąłem pierścień i
    chciałem wstawić wewnątrz toroida na którym mam 10 zwojów i wyjście do BNC
    aby ta moja sonda prądowa mniej reagowała na napięcie. Ale jak to ma
    właściwości ferromagnetyczne to będzie mi kradło też pole magnetyczne.
    Nie mam tu pod ręką żadnego magnesu chyba.
    P.G.

  • 16. Data: 2011-11-05 12:28:05
    Od: Mario <m...@...pl>

  • 17. Data: 2011-11-05 13:36:52
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Z reguły stal pokryta cyną. Gdy ciąłeś chyba widziałeś co to jest?

    Nie wiedziałem i nadal nie jestem pewien.
    0.3mm cienka, błyszcząca blaszka.
    Sądziłem, że nie może być stal bo się łatwo lutuje.
    A jak miałbym odróżnić stal od nowego srebra o którym tu piszecie.
    Zdziwiło mnie, że jak ją próbowałem nawinąć na pudełko po negatywie to
    powstaje seria zgięć, a nie jeden łuk.
    Właśnie wymyśliłem jak sprawdzić, czy ferromagnetyczna - grot
    transformatorówki ją przyciąga - czyli ferromagnetyczna.
    P.G.

  • 18. Data: 2011-11-05 13:45:08
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-05 14:36, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Właśnie wymyśliłem jak sprawdzić, czy ferromagnetyczna - grot
    > transformatorówki ją przyciąga - czyli ferromagnetyczna.

    Nowe srebro tez jest ferromagnetyczne. Stal jest z reguły cynowana wiec
    kolor cyny powinieneś rozpoznać, a cięcie powinno być w odcieniu typowym
    dla stali a wiec wyraźnie innym niż cynowana powierzchnia. Tak czy
    inaczej utrudnisz sobie tym ekranem pomiar pola magnetycznego. Do
    ekranowania pola elektrycznego użyj folii aluminiowej albo miedzianej.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2011-11-05 14:31:47
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Nowe srebro tez jest ferromagnetyczne. Stal jest z reguły cynowana wiec
    > kolor cyny powinieneś rozpoznać, a cięcie powinno być w odcieniu typowym
    > dla stali a wiec wyraźnie innym niż cynowana powierzchnia.

    Jakiś mikroskop na te 0,3mm bym musiał mieć ;-)

    >Tak czy inaczej utrudnisz sobie tym ekranem pomiar pola magnetycznego. Do
    >ekranowania pola elektrycznego użyj folii aluminiowej albo miedzianej.

    Skąd by tu 3x7cm blaszki miedzianej wydłubać ;-)
    Pytałem kiedyś w metalowym to się nie przyznają.
    P.G.

  • 20. Data: 2011-11-05 15:57:27
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-05 15:31, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiś mikroskop na te 0,3mm bym musiał mieć ;-)

    Pod lupą nie zobaczysz?

    > Skąd by tu 3x7cm blaszki miedzianej wydłubać ;-)
    > Pytałem kiedyś w metalowym to się nie przyznają.
    > P.G.

    Takie rzeczy porządny elektronik powinien mieć :) Kiedyś Ruskie
    sprzedawali na placach to kupiłem chyba z 1kg, ale mi ktoś podp... :(
    Ale we Wrocławiu jest taka hurtownia z metalami nieżelaznymi Mafron.
    Mieli kiedyś sprzedawane na metry cienkie taśmy Cu szerokości chyba
    20cm. Wychodziło niedrogo. Ale możesz zastosować Al (blaszka z puszki od
    piwa tylko nie oryginalny Grolsch czy Amstel bo są ze stali) tylko
    trudniej zapewnić dobry kontakt elektryczny z masą.

    --
    pozdrawiam
    MD